Det er en
daaajlig dag

For 20 dage siden startede jeg min nyindkøbte rugemaskine (se historien tidligere i denne tråd). Jeg havde ikke samlet æg på forhånd, så det blev kun til 10 æg at starte på. 2 orpeæg og 8 maraner. De 2 orpeæg var blanke, men min maranhane af tysk import er ikke vinterforskrækket, så han præsterede 6 befrugtede æg ud af 8 mulige. En skam han har så grim en hale, når hun han ellers gør det godt

Men nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at tage et billede af maskinen og det skal I da ikke snydes for:

Den har kørt fuldstændig upåklageligt de seneste 20 dage! Og sørme om jeg ikke i morges kunne flytte de 6 maranæg over i klækkeren med hul i de 3. Nu kommer årets første kyllinger snart!!

Alt er klar, rugeparken er kørt i stilling, den blå er forfremmet til klækker og kyllingemoderen er gjort ren og prøvekørt

Det kan godt være det kun var igår solen skinnede, og vejret var forårsagtigt, men for mig er kyllinger den bedste forårsbebuder af alle! Drengene kommer hjem fra en uges ferie hos mormor om et par timer, de glæder sig også til kyllinger. Det bliver en dejlig dag

Rigtig dejlig dag til jer alle!!

(HA Karina, jeg kom først

)