Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hemel rugesmaskine  (Læst 47594 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
Sv: Hemel rugesmaskine
« Svar #45 Dato: 28 Januar , 2012, 13:46 »
Det er da total krise Tanja ;)

Ring til en ven, hent naboen, bed om en livlinie ;D
Med venlig hilsen Heidi

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #46 Dato: 28 Januar , 2012, 14:47 »
Det er da total krise Tanja ;)

Ring til en ven, hent naboen, bed om en livlinie ;D

Ja, det er MEGA krise ::) Vi får heldigvis gæster om en times tid og min store stærke ( :-*) mand kommer hjem kl. 17 - så der er håb for at jeg ikke bliver til Maude inden aften ;D
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Zoro

• Gæst
« Svar #47 Dato: 28 Januar , 2012, 15:19 »
Ja, det er MEGA krise ::) Vi får heldigvis gæster om en times tid og min store stærke ( :-*) mand kommer hjem kl. 17 - så der er håb for at jeg ikke bliver til Maude inden aften ;D

@ Tanja S.B.

Tillykke med vidunderet Tanja, nu vare det nok ikke længe før " Hemel " ringer og spørger om du har fået Rugemaskinen inden hus ???

NB: Hvis Rugemaskinen er for bred, til at pasere dine dør karme, så løsner du bare top pladen og afmontere denne, imens du løfter den på plads til sin endelige placering.

NB: Top pladen er fast skruet i højre og venstre side med en enkelt skrue.

Hilsen fra Jørn & Hemel.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #48 Dato: 28 Januar , 2012, 15:30 »
@ Tanja S.B.

Tillykke med vidunderet Tanja, nu vare det nok ikke længe før " Hemel " ringer og spørger om du har fået Rugemaskinen inden hus ???
NB: Hvis Rugemaskinen er for bred, til at pasere dine dør karme, så løsner du bare top pladen og afmontere denne, imens du løfter den på plads til sin endelige placering.
NB: Top pladen er fast skruet i højre og venstre side med en enkelt skrue.

Hilsen fra Jørn & Hemel.

Tak, Jørn! Jeg får heldigvis ikke problemer med at få den ind ad døren, jeg mangler bare lige et par stærke hjælpere ;D

Du bliver da rig på oplevelser. !a

JA, Jan! Det har du ret i, det er sådan man skal se på det /o :D

Men for Søren da også, hvor er det irriterende at det nu endelig er blevet vinter, jeg ville jo gerne samle æg og prøve dyret! På den anden side er det måske også fint at lave en prøverugning, hvor forventningerne ikke er så høje, inden de "vigtige" æg kommer i...
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #49 Dato: 29 Januar , 2012, 21:08 »
Wahuuu *o *o *o *o *o

Så kører den *y Og det endda vældig præcist! Den snurrer afsted på 37,8 og 50% fugtighed, har ikke kunnet nære mig for at starte en prøverugning med 10 maranæg ::) Jeg er dog lidt usikker på hvorvidt de har fået for meget kulde, men de næste 10 dage bliver der samlet på det rigtige tidspunkt /o

Nøj, hvor er det spændende /o
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #50 Dato: 29 Januar , 2012, 21:41 »
nej hvor er det dejligt, jeg kan næsten høre dig  ;D
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #51 Dato: 29 Januar , 2012, 21:52 »
nej hvor er det dejligt, jeg kan næsten høre dig  ;D

Og den er bare fin, Anna ;D Plejer ellers at begynde min mand for at være gadget-freak, men nu begynder jeg at forstå ham 8)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #52 Dato: 30 Januar , 2012, 08:21 »
Ha ha Tanja, gang i dig..
Jeg har også sat en prøverugning igang, og kender godt følelesen af at nu kører det /o

Tillykke med vidunderet
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Filip Sebastian

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 30 Januar , 2012, 12:47 »
Jeg købte selv den lille træmodel fra Hemel på  udstillingen i Leipzig for nogle år siden.  - pris 2.200 kr.  ( med udstillingsrabat)
Jeg valgte at købe den med 2 rullebakker - altså så alle æggene vendes manuelt ved at give bakkerne et skub!
Dette gør jeg  morgen og aften  -  det tager ca. 5 sekunder - altså meget overkommeligt.
Jeg købte senere en klækkebakke hos America.
Denne har dog givet problemer!!!!!!!!!!
De helt små dværgkyllinger kan få tæerne i klemme i bundens trådnet, og benet kan derved blive  revet af led!
Dette er sket flere gange, og jeg har gjort America opmærksom på problemet. ( der bør monteres mere fintmasket net)
Jeg er meget tilfreds med rugemaskinen, men udskifter nok vinduesglasset i døren til en termorude, idet maskinen står i et uopvarmet rum.

FC-Søvind

• Gæst
« Svar #54 Dato: 30 Januar , 2012, 13:43 »
øj i heldige kartofler.. 100 æg, det kan jeg vel på 1år ;D
fik ruget æg hos en i byen med denne resultat at jeg fik intet , intet tilbage... hverken penge eller kyller, manden tog afsted på en ferie(4 dage) og ud fra hans forklaring  så havde de strømsvigt.
da var jeg sur over at man påtager sig en opgave for en betaling for andre og så tager men på ferie samtidigt- så jeg gør det ikke mere
Det kunne måske være andre til gavn lige at nævne navnet på en så useriøs udruger specielt når det er andres rugeæg en sådan person forvalter og ovenikøbet tager på ferien under rugeprocessen det er da helt uhørt.
Da jeg i starten af 90-erne havde et lille rugeri også med udrugning af æg fra andrer opdrætter, var betalings normen dengang: 2kr pr. indlev. rugeæg + 1kr pr. udruget hønsekylling. Mht. strømsvigt så sikrer man sig da med en nødgenerator.   
I øvrigt underretter man da opdrætteren løbende om fx. befrugtningsprocenten og gemmer evt. uklækket rugeæg så der ikke opstår tvister.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #55 Dato: 30 Januar , 2012, 13:53 »
Ja det kunne være til stor hjælp, hvis navnet blev oplyst. Men det må man vist ikke på et offentligt sted som dette forum jo er.

Og det er altså ikke mig ;D  jeg ruger kun ud for mig selv /o

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #56 Dato: 30 Januar , 2012, 15:03 »
hvis man skal ha andre til at gøre noget, må man påregne at det går galt, engang imellem, og den med nødgenerator, er der nokk ikk mange der er med på, men blot prøver igen, hvis en rugning er gået galt har man jo sikkert en gratis rugning til gode.

husk det er hverken herregårde eller raketvidenskab vi snakker om , men noget så simpelt at en høne kan klare det :o

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #57 Dato: 30 Januar , 2012, 17:28 »
@ Tillykke igen, Tanja :)
Et lille tillægs spørgsmål fra en hvis fingre også kribler for at starte den nye rugemaskine: hvad er en testrugning? Kører I den helt til ende?
Hilsen spørgejørgen
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #58 Dato: 30 Januar , 2012, 17:37 »
@ Tillykke igen, Tanja :)
Et lille tillægs spørgsmål fra en hvis fingre også kribler for at starte den nye rugemaskine: hvad er en testrugning? Kører I den helt til ende?
Hilsen spørgejørgen

Tak Dorte! En testrugning er det man kalder en dårlig undskyldning for at starte en maskine (til 94 æg) kun for 10 maranæg !a *d

Men ja, jeg har tænkt mig at køre den til ende, da jeg kan bruge den gamle maskine som klækker, og på den måde kan jeg have maskinen kørende og hver uge putte nye æg i den.
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #59 Dato: 30 Januar , 2012, 17:39 »
Jeg vil også "ha" en ny maskine. Min er alt for lille. :D ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub