Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Salg af æg?  (Læst 57498 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Salg af æg?
« Svar #105 Dato: 06 Januar , 2012, 13:10 »
kyllingesalg
det er så nemt at pege fingre, af andre,og det de gør, man har jo selv muligheden , for at gøre det bedere, hvis man magter. hvilket den del frelste åbenbart ikke gør.

alle
så derfor en opfordring, fra det gamle ordsprog. fej for egen dør, først. køb de æg og høns, jerres samvittig hed byder, (og 5 min, er 5 min for meget at et liv der burde være afsluttet for længst, efter min opfatttelse). husk jerres valg er jerres ikk nødvendigvis det rigtige.

og efter som det åbenbart provokere at opfordre til at gøre det bedere selv. vil jeg i mit stille jeg konkoludere at nogle vil være frelste(underligt behov). jeg vil så i mit stille jeg, undre mig over fra hvad, mig måske.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #106 Dato: 06 Januar , 2012, 16:34 »
kyllingesalg
det er så nemt at pege fingre, af andre,og det de gør, man har jo selv muligheden , for at gøre det bedere, hvis man magter. hvilket den del frelste åbenbart ikke gør.

alle
så derfor en opfordring, fra det gamle ordsprog. fej for egen dør, først. køb de æg og høns, jerres samvittig hed byder, (og 5 min, er 5 min for meget at et liv der burde være afsluttet for længst, efter min opfatttelse). husk jerres valg er jerres ikk nødvendigvis det rigtige.

og efter som det åbenbart provokere at opfordre til at gøre det bedere selv. vil jeg i mit stille jeg konkoludere at nogle vil være frelste(underligt behov). jeg vil så i mit stille jeg, undre mig over fra hvad, mig måske.

Hvor vil du dog hen, jeg tænker,om du ved at du er på et forum, hvor medlemmerne har ret høje standarder for deres måde at holde dyr på, så hvad er det du vil opnå ved at påstå at vi ikke vil gøre det bedre men bare være frelste....

Nu skal man jo passe på med at lægge nogen ordene i munden, men når du så direkte spørger om vi vil frelses fra dig og dit volapyk, så er du nok på sporet...

Jeg vælger at tro, at det ikke er med fuldt overlæg, at du bruger en meget nedladende og arrogant tone, når du så vist fortæller os at vi ikke er seriøse når vi ikke ser et billede som propaganda, faktisk tyder det på at du slet ikke har set en burhønsehal indvendigt og på ingen måde kender til det liv der er virkeligehed for så mange burhøns hver dag....
Og fordi det er et EU direktiv gør det jo ikke mere spiseligt, og hvis du mener med seriøs at man skal stemme efter hvad man mener, ja så er der jo også en del andre prioriteter der skal tages hensyn til.
Så længe jeg ved at mine høns og andre dyr lever et godt liv, så skal jeg sgu ikke have at vide at jeg skal gøre det bedre, jeg gør det bedre, meget bedre, ligesom de fleste her, vi kan jo ikke alle eje et økologisk landbrug ......
Det er mindst lige så vigtigt at vejlede de der ikke ved, hvordan den virkelige verden ser ud fra en lille ussel burhønes synspunkt

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #107 Dato: 06 Januar , 2012, 16:52 »
Men der er vel også andre aspekter i at aftage burhøns og det er sygdomme og vaccinationer. Da der var udbrud af new castle disease, så var det i privat besætninger med hybrider det blev fundet.

Ja, men det var nu ikke burhøns, det var 18 ugers hønniker som en "handelsmand" tog rundt og solgte til private. Opdrætteren vidste faktisk godt at der var sygdom i besætningen, men alligevel blev de solgt til handelsmanden som så spredte sygdom rundt i (primært) Jylland. Dengang skulle ikke noteres hvem man solgte til og derfor var det også svært at spore salgene... Et skræmmende eksempel på hvad handel i stor stil kan sprede af sygdom.
« Senest Redigeret: 06 Januar , 2012, 17:03 Fra Finn Jensen »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #108 Dato: 06 Januar , 2012, 17:17 »
Kristian,min gode ven.
Jeg undrer mig meget over din iver for at forsvare burægsproducenterne.Er du selv en af dem?Hvis ikke,hvorfor så forsvare den form for rendyrket dyrplageri?En høne er et meget socialt flokdyr som elsker at gå rundt i haven og skrabe efter lidt godbidder og ligge og støvbade hvor de kan finde en solstråle.I deres bure lever de i konstant stress og derfor piller de hinanden for fjer.Jeg ser i den grad ned på folk der står i supermarkedet med den bedste rødvin der kan købes for penge og så lige en bakke buræg til en tier.Vorherre til hest..............
Hilsen Leif
Kanariefugle.

sussie

• Gæst
« Svar #109 Dato: 06 Januar , 2012, 17:25 »
ordet dyreplageri er et ord efterhånden brugt i flæng for at vi mennesker kan få det bedre med sig selv og hæve sig over andre...

Undskyld mit sure opstød

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #110 Dato: 06 Januar , 2012, 22:26 »
alle
så derfor en opfordring, fra det gamle ordsprog. fej for egen dør, først. køb de æg og høns, jerres samvittig hed byder, (og 5 min, er 5 min for meget at et liv der burde være afsluttet for længst, efter min opfatttelse).

Åh ja, de kære ordsprog. Der er bibelske citater i samme stil. 'Lad den der er ren, kaste den første sten.' Citerer én som har været ateist i mindst 40 år. Sådan er der så meget.
Men jeg tror ikke nogle af disse citater er særligt aktuelle her. Som andre også har tilkendegivet

Vi kan fortsætte citaterne. Nogle partier gik til valg på '12 minutter mere'. Det ville jeg være enig i nok var for meget.
Men for en høne der har levet et usselt og kummerligt liv i 12 måneder eller mere, synes jeg, at 5 minutter ekstra, for at vise dig og mig, og alle andre, hvad høns udsættes for i industrien, er en absolut minimal 'investering' for den tydeligt plagede høne. En investering der potentielt kan give et fantastisk afkast for hendes fremtidige medsøstre.

Og tro mig når jeg siger at pågældende høne ikke 'lige pludselig' kom til at se ud, som den gjorde på billedet, i løbet af de sidste par dage af dens usle liv.   
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #111 Dato: 07 Januar , 2012, 00:29 »
ina
jeg forstår ikk rigtig hvad duføler dig ramt over <J

men vi har nogle love og regler her i landet og i eu for hønsehold, herunder bla burhøns, menesker har bygget en foretning op på at producere efter de gældende regler. det er i min verden meget nedladende overfor dem, at de af nogle fremstilles som dyremishandlere. det er muligt at det ville se anderledes ud i en perfekt verden. men det har vi ikke, og så længe de overholder loven, forventer jeg faktisk at de respekteres for deres foretninger.
 tranum må oss læse det ovenstående

at jeg så nok ikke ville kunne arbejde, et sådan sted er jo ikke deres valg men mit.

thorleif

• Gæst
« Svar #112 Dato: 07 Januar , 2012, 01:13 »
Kristian, selv om de arbejder indenfor lover og regler er det vel lidt kynisk at misbruge dyr for at tjene penge? Vi velger selv, til en vids grad, hvad vi skal goere med vores liv? Det er meget der er gaaet en lille skevt indenfor det dyrehold der producerer vores mad, og der er meget det kan settes et spoesgesmaalstegn ved, men tilogmed vores politikere, Danske, Britiske, Norske, Polske og i de fledste vestlige lande forstaar nu hvilket dyreplageri hoense-industrien har udviglet sig til. Magten ligger hos forbrugeren, det er klart, men "folk fledst" tror fagtisk at fritgaaende hoens betyder  fritgaaende hoens. For 20 aar siden stod jeg ovenfor et valg: Jeg ville aendre min arbejdsmessige karriere. Jeg vilde koebe en forretning og et hjem, der kunde skaffe mig en indtekt, og hvor jeg kunde trives, og det skulde vaere paa landet. Til slut hadde jeg valget imellom det lille vertshus (som jeg koebte) eller en lille gaard med etpar hundrede fritgaaende hoener, og hertil hoerende licencer. Indtegten var bacered paa at koebe alle de burhoens-aeg der blev produceret i nabolaget, tage dem tilbage til den lille (og licencierede) gaard og pakke alle disse bur-aeg i boxer hvor der var trykket: "XXXXXX Fritgaaende hoense-farm".
Jeg har fremdeles mit vertshus.......

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #113 Dato: 07 Januar , 2012, 01:23 »
Kristian, selv om de arbejder indenfor lover og regler er det vel lidt kynisk at misbruge dyr for at tjene penge? Vi velger selv, til en vids grad, hvad vi skal goere med vores liv? Det er meget der er gaaet en lille skevt indenfor det dyrehold der producerer vores mad, og der er meget det kan settes et spoesgesmaalstegn ved, men tilogmed vores politikere, Danske, Britiske, Norske, Polske og i de fledste vestlige lande forstaar nu hvilket dyreplageri hoense-industrien har udviglet sig til. Magten ligger hos forbrugeren, det er klart, men "folk fledst" tror fagtisk at fritgaaende hoens betyder  fritgaaende hoens. For 20 aar siden stod jeg ovenfor et valg: Jeg ville aendre min arbejdsmessige karriere. Jeg vilde koebe en forretning og et hjem, der kunde skaffe mig en indtekt, og hvor jeg kunde trives, og det skulde vaere paa landet. Til slut hadde jeg valget imellom det lille vertshus (som jeg koebte) eller en lille gaard med etpar hundrede fritgaaende hoener, og hertil hoerende licencer. Indtegten var bacered paa at koebe alle de burhoens-aeg der blev produceret i nabolaget, tage dem tilbage til den lille (og licencierede) gaard og pakke alle disse bur-aeg i boxer hvor der var trykket: "XXXXXX Fritgaaende hoense-farm".
Jeg har fremdeles mit vertshus.......

Du er i mine øjne i sandhed en klog mand også hvad ovenstående gælder ;)

thorleif

• Gæst
« Svar #114 Dato: 07 Januar , 2012, 02:05 »
1.000 tak for det, Lene. Hugh Fearnley Whittingstall har gjordt et stort indtryk paa mig, saa jeg deler din ros med ham.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #115 Dato: 07 Januar , 2012, 09:11 »
htorleif
det var jo dit valg, og du valgte, hva din samvittighed, bød dig, og har jeg forstået det rigtigt at du så valgte et værtshus i stedet, her sælger man så øl og sprit til svage eksistenser, der kæmper en kamp for at overleve, det var ihvetfald tilfældet der hvor jeg kom da jeg var ung. siger ikk at du gør det, men det kunne mange så oss ha moralske skrupler over. men noget skal vi jo leve af. og dine smukke hvide høns tilfredstiller jo kun din sjæl, ikk din bankmand

men at kalde et lovligt hønsehold for dyreplageri, er i min verden stadig forkert, hvis man vil noget må man jo gå efter at få lovgivningen ændret, og ikk hakke på dem der følger loven.

thorleif

• Gæst
« Svar #116 Dato: 07 Januar , 2012, 09:31 »
Kristian.
En bilmekaniker reparerer en bil, saa den kan koere. Den bil kan teoretisk ramme (og draebe) et uskyldigt boern. Hvids han IKKE reparerer den bil, kan den ikke gaa, og den kan ikke skade nogen?
Jeg selger drikke, mad og overnatning til folk der oensker det og kan betale. Alkohol KAN vaere farligt, og ja, det er vores stoerste sociale problem. Men folk der har et problem med alkohol vil nog ikke velge at drikke meget hos mig, da gaar pengerne for hurtigt. Supermarkederne tilbyder alkohol til 10% af de pricer jeg tager. Jeg sover om natten.
Og, inden du starter: Jeg forsoeger at undgaa produkter med aeg i dem til min restaurant, da dette ofte kan stoedte aeg-industrien. Mine aeg er godkendt til videresalg, og jeg bruger dem i saa stor udststrekning som muligt, ellers saa koeber jeg aeg ifra fritgaaende hoener. Som desverre ikke er en ideel verden hellre. De fledste brancher er til en vids grad selv-regulerende indenfor en ramme af lover/bestemmelser, og hoense-industrien er nog desverre en af de brancher hvor penge kommer foerst, dyrenes velferd sidst. Der er store penge i aeg.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #117 Dato: 07 Januar , 2012, 10:02 »
thorleif

selfølgeligt sover du om natten, godt håber jeg !k, du udlever jo en drøm jeg tror mange misunder.
og det var ikk et angreb det med alkoholen, det var blot , som du selv skriver med mekanikeren, at der er moralske overvejelser i stort set alle brancher, du valgte værtshuset, en anden valgte at pakke æg om, istedet for dig.

mekanikeren vil ikk bryde sig om at blive kaldt, morder!
du vil meget nødigt, er jeg sikker på, beskyldes for at opfordre til druk, og forfald
og burhønse ejeren vil oss nødigt kaldes, dyremishandler!

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #118 Dato: 07 Januar , 2012, 10:16 »
Hvis en burhønseholder/avler ikke vil kaldes dyremishandler skulle han/hun finde en anden levevej.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

thorleif

• Gæst
« Svar #119 Dato: 07 Januar , 2012, 10:26 »
Jeg har sagt det foer (i en anden traad) og jeg sperger igen: Den gale Nordmand der draebte 77 uskyldige sidst sommer faar sandsynligtvis en faengses-straf saa halve hans liv vil tilbringes i fengsel. Hvad galt har disse hoener giordt for at faa "Livstid" i et kummerligt bur?