Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Salg af æg?  (Læst 50567 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Salg af æg?
« Svar #120 Dato: 07 Januar , 2012, 12:48 »
thorleif , hvad har alle vores husdyr gjort siden vi holder dem fanget, har fjernet dem fra deres naturlige milijø. hvad har alle vores regeringer gjort, som de behandler vores jord og styrer den imod undergang engang ude i fremtiden.

du nyder jo oss dine fine hvide høns men dog har du bygget et hønse hus, hvorfor, og ærligt så har mange jo høns, for egen tilfredsstilelses skyld, æg kød, og nok ikke mindst, det hyggelige når hanen kalder hønsene sammen, når han finder noget, hvorfor tillader vi os den luxus. det er jo ikk for hønsenes skyld vi har dem, vel

burhønseejerne opfylder et behov, billige æg, og jeg har da bla oss her på forum, hørt at hvis høns ligger æg, har de det godt.

Offline Lina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 54
Sv: Salg af æg?
« Svar #121 Dato: 07 Januar , 2012, 17:59 »

Jeg håber dog ikke du aftager dyr der tilnærmelsesvis ligner den stakkel på billedet

En af mine høner (en aflagt burhøne) så sådan ud, da hun flyttede ind hos mig i efteråret. Hun var virkelig sølle at se på. I dag ligner hun en rigtig høne, og hun skraber og sandbader, som om hun aldrig har lavet andet.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Salg af æg?
« Svar #122 Dato: 07 Januar , 2012, 19:54 »
Citér
og burhønse ejeren vil oss nødigt kaldes, dyremishandler!

ohhh jo, det hedder bare legaliseret dyre mishandling.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Salg af æg?
« Svar #123 Dato: 07 Januar , 2012, 22:03 »
En af mine høner (en aflagt burhøne) så sådan ud, da hun flyttede ind hos mig i efteråret. Hun var virkelig sølle at se på. I dag ligner hun en rigtig høne, og hun skraber og sandbader, som om hun aldrig har lavet andet.

Puha ja, hun så godt nok ikke godt ud  :'( Men hvor dejligt at høre at hun trives nu, du må meget gerne sætte et billede på  ;D Og desuden... /o for dem, der "tør" give sådan en stakkel en alderdom i gode og dyrevenlige omgivelser!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Salg af æg?
« Svar #124 Dato: 08 Januar , 2012, 10:27 »
Puha ja, hun så godt nok ikke godt ud  :'( Men hvor dejligt at høre at hun trives nu, du må meget gerne sætte et billede på  ;D Og desuden... /o for dem, der "tør" give sådan en stakkel en alderdom i gode og dyrevenlige omgivelser!
Ikke for at svare for Lina, men jeg tror godt jeg må lægge disse billede ud af hendes søde høne Tori ;). De er hentet fra Lina's Næsby Hønseri's facebook profil.


Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Salg af æg?
« Svar #125 Dato: 08 Januar , 2012, 18:25 »
Ikke for at svare for Lina, men jeg tror godt jeg må lægge disse billede ud af hendes søde høne Tori ;). De er hentet fra Lina's Næsby Hønseri's facebook profil.




Tak, jeg er nemlig ikke så god til det der facebook, så tak for billeder..fantastisk at se, hvordan det virkelige liv kan ændre noget så simpelt...nemlig hønens udseende  /o Og så er hønens velbefindende garanteret så godt som aldrig før også  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Salg af æg?
« Svar #126 Dato: 13 Januar , 2012, 15:52 »
Nå, jeg ville egentlig lade tråden ligge, men nu er der kommet denne spændende artikel i Politiken i dag: http://politiken.dk/tjek/tjekmad/produktion/article1507100.ece Og her faldt jeg bl.a. over denne her sætning :o:

Selv har han dog ikke noget blødsødent forhold til sine 36.000 skingre produktionsenheder. Faktisk har han aldrig rigtig kunnet lide høns.

 »Vi havde nogen, da jeg var barn, og jeg hadede dem. De havde alle sammen lopper, og det var altid os børn, der skulle ud i brændenælderne og samle æg ind. Men da det blev lovligt med burhøns i Danmark i 1970’erne, tænkte jeg: Det må man kunne tjene penge på«, fortæller han.


Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Salg af æg?
« Svar #127 Dato: 13 Januar , 2012, 16:11 »
Det siger jo bare ALT om den form for produktion. /d :'(
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Salg af æg?
« Svar #128 Dato: 13 Januar , 2012, 16:18 »
Det var dog ualmindelig underligt... tænk at beskæftige sig med noget man inderst ikke kan lide. At holde dyr for udelukkende at tjene penge på dem.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

thorleif

  • Gæst
Sv: Salg af æg?
« Svar #129 Dato: 13 Januar , 2012, 16:41 »
Finn: Jeg kan ikke lige hverken Vodka eller Gin, men jeg selger begge dele i min bar.

Offline Dorte K

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Salg af æg?
« Svar #130 Dato: 13 Januar , 2012, 16:59 »
Ja, jeg bryder mig heller ikke om kræft, død eller sygdom. . . Men er fascineret af at kunne få løn for dagligt at se på menneskets anatomi, eller hvordan kroppens celler ser ud, når de er raske eller svært syge. @ Thorleif, du kan vel også godt lide at arbejde med mennesker - og høns?
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Salg af æg?
« Svar #131 Dato: 13 Januar , 2012, 17:00 »
Ja, men der er nu i min verden også forskel på døde ting (som vodka og gin) og så levende væsner... Der er vel også andre ting ved din bar som du godt kan lide? De mennesker der kommer der f.eks.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

thorleif

  • Gæst
Sv: Salg af æg?
« Svar #132 Dato: 13 Januar , 2012, 17:09 »
Ja, og den barpige jeg har nu er ikke dum at hvile blikket paa.........
For, det er jo lov at kigge lidt.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Salg af æg?
« Svar #133 Dato: 13 Januar , 2012, 17:25 »
Det var dog ualmindelig underligt... tænk at beskæftige sig med noget man inderst ikke kan lide. At holde dyr for udelukkende at tjene penge på dem.
Det var også det der faldt mig ind. Også den udtalelse om, at han snildt kan sove længe på helligdage, da alting i stalden er automatisk, så han behøver ikke selv at komme der hver dag for at se til dyrene. Han har en medhjælper der fjerner dem der er døde i burene i nattens løb. Jeg forstår ikke den form for industri, det må jeg jo tilstå.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Salg af æg?
« Svar #134 Dato: 13 Januar , 2012, 22:15 »
Nå, jeg ville egentlig lade tråden ligge, men nu er der kommet denne spændende artikel i Politiken i dag: http://politiken.dk/tjek/tjekmad/produktion/article1507100.ece Og her faldt jeg bl.a. over denne her sætning :o:

Selv har han dog ikke noget blødsødent forhold til sine 36.000 skingre produktionsenheder. Faktisk har han aldrig rigtig kunnet lide høns.

 »Vi havde nogen, da jeg var barn, og jeg hadede dem. De havde alle sammen lopper, og det var altid os børn, der skulle ud i brændenælderne og samle æg ind. Men da det blev lovligt med burhøns i Danmark i 1970’erne, tænkte jeg: Det må man kunne tjene penge på«, fortæller han.




Føj, siger jeg bare.. Men det jeg faldt mest over var nu, at det tråd, de går på, er skråstillet.. Prøv at tænk at leve hele livet på..ikke kun tråd (føj, siger jeg bare), men SKRÅ tråd. Det hele er jo skråt, det hænger jo slet ikke sammen med den måde, de er bygget på.. De er jo bygget ligesom mennesket med en naturlig trang (tyngdekraft) til at gå på jorden, den FLADE jord. Jo jo, vi andre kan da godt vandre i bjerge, på skråninger mv, men vi er da lykkelige for endeligt at kunne stå på flad jord igen, så vi kan slappe af i benene - det kan burhøns aldrig. Ikke noget at sige til, at de befriede burhøns ikke kun skal vænne sig til nye liv og omgivelser, men også hele kropsholdingen må skulle tilpasses, da de kommer fra skrå bund til alm flad bund. Jeg ved godt, at de måske ikke er en bjergskråning, de går på, men det er stadig skråt  /d
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling