Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Salg af æg?  (Læst 50808 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Salg af æg?
« Svar #45 Dato: 03 Januar , 2012, 20:54 »
Tråden er løbet lidt af sporet, desværre. Jeg holder fast i min beslutning om at gøre livet værdigt for de udtjente burhøns jeg kan, og hvis jeg en dag vinder i Lotto skulle det være mig en ære at åbne et hjem for udtjente burhøns, så de kunne få oplevelsen af et frit liv.

Jeg finder selv ud af om jeg kan sælge deres æg lovligt.

Her et billede samlet op fra Facebook. Copyright CCTV for ALL Slaughterhouses. Hønen døde kort efter at billedet blev taget.

« Senest Redigeret: 03 Januar , 2012, 21:12 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Salg af æg?
« Svar #46 Dato: 03 Januar , 2012, 21:02 »
Puha...hvor bliver man trist ved at se dette billede med tilhørende tekst  :'( Det eneste rigtige at gøre i forbindelse med køb er ALDRIG at støtte dette dyrplageri, ALDRIG! det er simpelthen for klamt.. Jeg holder stadig ved min støtte i at aftage gamle burhøns eller udtjente burhøns  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Salg af æg?
« Svar #47 Dato: 03 Januar , 2012, 21:10 »
Tråden er løbet lidt af sporet, desværre. Jeg holder fast i min beslutning om at gøre livet værdigt for de udtjente burhøns jeg kan, og hvis jeg en dag vinder i Lotto skulle det være mig en ære at åbne et hjem for udtjente burhøns, så de kunne få oplevelsen af et frit liv.

Jeg finder selv ud af om jeg kan sælge deres æg lovligt.

Her et billede samlet op fra Facebook. Copyright CCTV for ALL Slaughterhouses.



...og du vil få 1000 foldigt tak af individerne (uden de ved det ;)) og en ubeskrivelig glæde over at se, at din "løsladte flok" blomsterer op og bliver glade dyr, hvor livet giver god mening at leve.

Jeg håber, at netop DU vinder i lotto. Jeg vil gerne melde mig som frivillig dyrepasser og ferieafløser på din farm.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Salg af æg?
« Svar #48 Dato: 03 Januar , 2012, 21:14 »
Ja holdningerne er mange og forskellige og heldigvis for det.

Jeg håber dog ikke du aftager dyr der tilnærmelsesvis ligner den stakkel på billedet, for den havde nok bedst af at dø (som den så også gjorde). At nogen kan få sig selv til i den grad at drive rovdrift på andre levende væsener, er mig uforståeligt.  /3
Mvh
Erik Andersen

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Salg af æg?
« Svar #49 Dato: 03 Januar , 2012, 21:19 »
Ja holdningerne er mange og forskellige og heldigvis for det.

Jeg håber dog ikke du aftager dyr der tilnærmelsesvis ligner den stakkel på billedet, for den havde nok bedst af at dø (som den så også gjorde). At nogen kan få sig selv til i den grad at drive rovdrift på andre levende væsener, er mig uforståeligt.  /3

Og det kan du selvfølgelig også have ret i.. Mange af disse stakler vil nok bare have det bedst med at dø - kort og godt! Hvis flere dog bare ville tænke over, at det med at købe faktisk er det samme som at stemme...hver gang du køber, giver du en stemme.. Så lad være med at stem på dyrplageri ! Billedet som Tanja viser, siger det hele  :'(
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Salg af æg?
« Svar #50 Dato: 03 Januar , 2012, 22:28 »
ja erik man tager af en dødsyg høne, tager provoganda billeder og kalder en burhøne mere usmageligt kan det ikk, afliv hønen og kom videre

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Salg af æg?
« Svar #51 Dato: 04 Januar , 2012, 01:36 »
ja erik man tager af en dødsyg høne, tager provoganda billeder og kalder en burhøne mere usmageligt kan det ikk, afliv hønen og kom videre
Hvad med alle dens "kolleger", kristiank?
Jeg kan forsikre dig om at de burhøns, jeg har overtaget, ikke har set meget bedre ud. Imidlertid døde ingen. Efter et par måneder ligner de høns. Og opfører sig som høns.
Jeg kan dog godt undre mig over denne hønes kløer. Dem, jeg købte, havde negle, der bøjede ind under foden af at gå på tremmer og aldrig have lejlighed til at slide kløerne. Jeg måtte i gang med en tang, før de kunne stå på benene. Så propaganda-foto - ja, måske. Men virkelighden er ikke meget bedre. Prøv det!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Salg af æg?
« Svar #52 Dato: 04 Januar , 2012, 06:37 »
Ja, der er direkte usmageligt at burhøns ser sådan ud, og jeg fatter simpelthen ikke folk der lukker øjnene for sådanne billeder!

Her er flere af slagsen
http://www.tierschutzbilder.de/legebatterie/

Og en video som er optaget og vist af den tyske ARD.
http://www.tierschutzbilder.de/legebatterie/
Wiesenhof er den største tyske fjerkræproducent og sælger mange kyllinger og ænder i Danmark.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Salg af æg?
« Svar #53 Dato: 04 Januar , 2012, 08:57 »
Det er SÅ usmageligt og fantastisk uappetitligt! Utroligt at hønsene overhovedet kan lægge æg under de omstændigheder  /d /d /d :'( :'( :'(
Mvh Marianne

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Salg af æg?
« Svar #54 Dato: 04 Januar , 2012, 09:38 »
Det er SÅ usmageligt og fantastisk uappetitligt! Utroligt at hønsene overhovedet kan lægge æg under de omstændigheder  /d /d /d :'( :'( :'(

Ja Marianne, du har helt ret! Det er i virkeligheden helt utroligt! <R

På godt og ondt, er denne tråd er løbet af sporet på en meget forumagtig måde ::) Jeg kan godt forstå at vi ikke alle er enige, men jeg kan egentlig ikke forstå at vi behøver diskutere det meningsfyldte i Tanjas projekt. Man skal jo ikke lade være med at hjælpe, selvom man ikke kan redde alle burhøns i kongeriget.

Jeg tænker tit, når der er store indsamlinger for mennesker på den anden side af kloden, at det på mange måder ville være ønskværdigt, hvis der kunne mobiliseres den samme medfølelse for de svage vi har i vores nærhed her i landet. Andre igen mener så ikke, at der findes fattige i Danmark...
Uanset hvordan vi hjælper, så gør vi det ud fra en holdning til de stakler vi møder, uanset om det er mennesker eller dyr. Jeg kan ikke på nogen måde forstå argumenter for at det er "latterligt" eller "nyttesløst", det kan det da aldrig være. Men det kan være anderledes, end det man selv ønsker at gøre/støtte/hjælpe.

Jeg tager hatten af for dit projekt, Tanja /o Selvom jeg nok ikke selv ville gøre det samme ;)
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Salg af æg?
« Svar #55 Dato: 04 Januar , 2012, 10:04 »
Jeg har også den største lyst til at tage de sølle høns med hjem og give dem et godt liv, men desværre er det jo sådan, at når man "redder" sølle høns, ynkelige hundehvalpe og kattekillinger osv. fra de kummerlige forhold de har, ja, så er man desværre også med til at bidrage til, at de, der kører forretningen, kan blive i business.
Det er jo et af de råd, man hører igen og igen i forbindelse med salg af f.eks. hvalpe og killinger, at man IKKE bør købe dyr der, for så længe dyrene kan sælges.......
Men jeg kan sagtens forstå Tanjas og andres trang til at "gøre noget".
Men måske skal vi lægge vores kræfter i at oplyse forbrugere i stedet? Kæmpe plakater med billeder af hønsene og en tekst i stil med den op billedet ovenfor.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Salg af æg?
« Svar #56 Dato: 04 Januar , 2012, 13:13 »
jeg forstår bare ikk hvor for man ikk beskriver burhøns, istedet for syge høns, der mister man alt hvad der har skyggen af seriøsitet, i min verden :'(

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Salg af æg?
« Svar #57 Dato: 04 Januar , 2012, 13:40 »
jeg forstår bare ikk hvor for man ikk beskriver burhøns, istedet for syge høns, der mister man alt hvad der har skyggen af seriøsitet, i min verden :'(

Hvad er det lige du mener med det, Kristian.
De fleste burhøns, ser syge ud, og har mistet gnisten, så der er da ikke meget probaganda over det, så vidt jeg kan se, så er billederne bare billeder af burhøns, og hvis du refererer til hønen der så døde kort efter, ja så er det jo realitet for rigtig mange burhøns hver dag.... Men billeder af lidelser er jo enormt provokerende for dem der ikke tror det findes i virkeligheden.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Salg af æg?
« Svar #58 Dato: 04 Januar , 2012, 18:43 »
Til dem der er på Facebook, og gerne vil vide mere om hende der henter og formidler burhøns videre: Her er Lina Lind Christensens side om hendes ex-burhøns: http://www.facebook.com/pages/N%C3%A6sby-H%C3%B8nseri/269310546426242#!/pages/N%C3%A6sby-H%C3%B8nseri/269310546426242?sk=info

Link fixet Finn/admin
« Senest Redigeret: 05 Januar , 2012, 16:12 Fra Finn Jensen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Salg af æg?
« Svar #59 Dato: 04 Januar , 2012, 19:24 »
ina

billedet viser en dødsyg høne kort før den dør, det står med småt nederst til højre. at vise dødsyge og lade dem lide til de dør, blot for at få propoganda billeder er en ting.

burhøns er en anden ting. da det jo er lovligt, efter de gældende regler, at VI så er nogle der finder det usmageligt at behandle dyr sådan, for pengenes skyld. dog hellere danske end polske regler, så hvis der ikk produceres æg nok i dk importeres der jo bare.

det er i min verden to vidt forskelligesager, hvor dem der lader fotohønen lide for billeder er de eneste forbrydere, da de for vinning's skyld lader dyret lide unødigt
« Senest Redigeret: 04 Januar , 2012, 20:12 Fra kristiank »