Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Salg af æg?  (Læst 50739 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Salg af æg?
« Svar #60 Dato: 04 Januar , 2012, 19:37 »
ina

billedet viser en dødsyg høne kort før den dør, det står med småt nederst til højre. at vise dødsyge og lade dem lide til de dør, blot for at få propoganda billeder er en ting.

burhøns er en anden ting. da det jo er lovligt, efter de gældende regler, at vi så er nogle der finder det usmageligt at behandle dyr sådan, for pengenes skyld. dog hellere danske end polske regler, så hvis der ikk produceres æg nok i dk importeres der jo bare.

det er i min verden to vidt forskelligesager, hvor dem der lader fotohønen lide for billeder er de eneste forbrydere, da de for vinning's skyld lader dyret lide unødigt
kristiank: Undskyld mit franske... Administratorer: Undskyld mit danske, håber ikke jeg bliver blacklistet...men min mening om det udsagn er: Sikke noget hønsebæ!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Salg af æg?
« Svar #61 Dato: 04 Januar , 2012, 19:52 »
Kristian, mener du virkelig ikke at burhønseproducenten piner dyrene for egen vinding skyld ????, og at lade hønen leve til den dør af at være burhøne, er vel bare i konceptets ånd, den kan vel nå at lægge et æg eller to mere inden den dør, og så er den gratis når den ikke spiser fordi den er dårlig  /o super
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Salg af æg?
« Svar #62 Dato: 04 Januar , 2012, 19:56 »
ina kan du læse en "vi" i det jeg skrev

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Salg af æg?
« Svar #63 Dato: 04 Januar , 2012, 20:51 »
ina

billedet viser en dødsyg høne kort før den dør, det står med småt nederst til højre. at vise dødsyge og lade dem lide til de dør, blot for at få propoganda billeder er en ting.

burhøns er en anden ting. da det jo er lovligt, efter de gældende regler, at VI så er nogle der finder det usmageligt at behandle dyr sådan, for pengenes skyld. dog hellere danske end polske regler, så hvis der ikk produceres æg nok i dk importeres der jo bare.

det er i min verden to vidt forskelligesager, hvor dem der lader fotohønen lide for billeder er de eneste forbrydere, da de for vinning's skyld lader dyret lide unødigt

Du mener altså at det ikke er en burhøne der er på billedet, men en de (der har taget billedet?) har ladet lide for at den kunne se rigtig sølle ud på deres propaganda-billede?  ??? ??? ???
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Salg af æg?
« Svar #64 Dato: 04 Januar , 2012, 20:55 »
lene det er en dødsyg høne, og derfor ser den ud som den gør, hvad har det med burhøns at gøre, der foreligger ingen dokumetation for at den er blevet syg  af at være burhøne. blot at den oss har været burhøne. og hvad jeg mener om burhøns har jeg vist skrevet i tidligere

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Salg af æg?
« Svar #65 Dato: 04 Januar , 2012, 21:10 »
Jeg synes nu ikke at den høne ser SÅ syg ud, så den er da næppe død af sig selv. De første burhøns jeg fik, havde næsten heller ikke nogen fjer og smed også de eftefølgende år alle fjer samtidigt..... Denne høne står op, har pæn hudfarve og rimelig kam (da vi må gå ud fra at den IKKE er i lægning). Så det er måske dér, der er "snydt". Men aflivet bliver den da sikkert, hvis ikke nogen køber den.
Mit andet hold burhøns var af anden race (brun Lohman, så vidt jeg husker) og smed ikke hele frakken på én gang når de fældede. Så de lignede ikke i samme grad syge høns under fældningen.
Men det er jo heller ikke deres udseende, der er problemet - det er deres liv.
At der så fifles lidt med tekst og billeder for at tydeliggøre problemerne er vel egentligt ikke værre end den glade lille høne i en flettet strå-rede, der er på forsiden af bur-æggebakkerne?
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Salg af æg?
« Svar #66 Dato: 04 Januar , 2012, 21:18 »
ankerine læs hvad der står ved billedet, og læs så lige hvad du lige har skrevet. og forklar lige sammenhængen ::)

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Salg af æg?
« Svar #67 Dato: 04 Januar , 2012, 21:39 »
ankerine læs hvad der står ved billedet, og læs så lige hvad du lige har skrevet. og forklar lige sammenhængen ::)

Hvis vi alle kigger på samme billede og tekst tror jeg at nogen af os oversætter/forstår teksten forkert. Der stå jo netop i teksten at hønen døde af de skader den var blevet påført som burhøne. Så ud fra billede og tekst kan jeg ikke følge dig Kristian.

Mener du derimod at billedet er 'opstillet' med en ekstraordinært 'belastet' høne, er det jo en anden ting. Jeg kender ikke historien bag denne høne og dette billede og kan derfor ikke afgøre om det er særligt propaganderende. Men da det er et 'dyreværn' der står bag fotoet kan vi nok antage at de naturligt ikke har udvalgt den smukkeste høne i hønseholdet som model.

Men at der findes blot en høne i et hønsehold der får lov at gå rundt i den tilstand er forargeligt nok i min verden. Der burde være grebet ind længe inden det billede overhovedet blev taget.
Mvh
Erik Andersen

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Salg af æg?
« Svar #68 Dato: 04 Januar , 2012, 21:56 »
Måske kan det være lidt nemmere at anskueliggøre, hvis man lige tager Johans vidunderlige billedserie vise hvor skidt aflagte burhøner ser ud,,,,,
http://signalhorn.dk/burhoens.htm

Og det er måske værd at nævne at Johan fik nogle af de pæneste eksemplarer hønseriet kunne præsterer
« Senest Redigeret: 04 Januar , 2012, 21:58 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Salg af æg?
« Svar #69 Dato: 04 Januar , 2012, 22:54 »
ja ja ina det er jo forskelligt hvad vi vil se på. høns der så sådan ud hos mig ville få øksen, uanset fortid /o

men vi er jo forskellige og det er jo stadig lovligt at ha burhøns, de er så fremavlet til at levere til første fældning, og hvordan de er derefter, er vel et lotteri jeg stemmer for boidiselolie

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Salg af æg?
« Svar #70 Dato: 04 Januar , 2012, 23:08 »
jeg stemmer for biodiselolie

Det kan man da ikke bruge dyr til, kan man? Jeg troede det blev lavet af planteolier.
Mvh
Erik Andersen

Offline susanne n

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 5
Sv: Salg af æg?
« Svar #71 Dato: 04 Januar , 2012, 23:13 »
@ Erik
har du ikke hørt om daka biodisel :)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Salg af æg?
« Svar #72 Dato: 04 Januar , 2012, 23:20 »
ja ja ina det er jo forskelligt hvad vi vil se på. høns der så sådan ud hos mig ville få øksen, uanset fortid /o

men vi er jo forskellige og det er jo stadig lovligt at ha burhøns, de er så fremavlet til at levere til første fældning, og hvordan de er derefter, er vel et lotteri jeg stemmer for boidiselolie

Jamen det er jo netop det der er pointen, det er ikke deres fortid, det er deres virkelighed fra start til slut, og de behøver sgu ikke at fælde for de bliver pillet af naboen der ser ligesådan ud...
Og jeg har ikke udtalt mig om hvorvidt jeg synes at aflagte burhøns er en god ide, kun konstateret at det uanset hensigten ikke er muligt at tage et ikke chokerende billed af en burhøne, heller ikke i DK lovligt eller ej. og jeg så da gerne hver eneste burhøne i DK aflivet men det skulle være for evigt,,, og ægimport forbudt, sammen med fjerkræ import til konsum. Så er det guld vi har i gårdene
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Salg af æg?
« Svar #73 Dato: 04 Januar , 2012, 23:45 »
@ Erik
har du ikke hørt om daka biodisel :)

Nej. Kun om Daka biogas. Finder heller ikke noget på deres hjemmeside.
Mvh
Erik Andersen

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Salg af æg?
« Svar #74 Dato: 05 Januar , 2012, 01:53 »
ankerine læs hvad der står ved billedet, og læs så lige hvad du lige har skrevet. og forklar lige sammenhængen ::)
Kristian, hvad er det, jeg har skrevet, som DU ikke forstår? Jeg mener faktisk at der er fiflet med teksten. Hønen på billedet ser for mig ikke døende ud. sådan SER burhøns ud. Og det er jo det, der er skrækkeligt.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand