Jean, jeg bliver altså nødt til at sige hvad jeg tænker, når jeg ser, hvad rammerne er for dit 'projekt serama'. Jeg synes altså ikke det er i orden med de små bure - og hvad til foråret, når temperaturen i drivhuset svinger helt urimeligt meget over døgnet? Vagtler kan tåle det, men seramaer? Jeg tvivler på det. Det kan godt være at man i Malaysien holder dem i små bure, men jeg mener vi bør tilbyde vores dyr bedre velfærd her i DK. Selvom man er en lille høne, kan det godt blive FOR småt.
Og hvad hvis det gode sker - at du bliver oversvømmet med kyllinger - hvor skal de så være?
Jeg har selv små høns (sebright) og til 2 stammer af dem + kyllinger har jeg 3 små gårde, som inkl. hus er ca. 3,5 m2 hver til 1,3 - og det synes jeg selv endda er lige rigeligt småt i længden.
De små er jo meget aktive og det er synd, hvis de ikke kan udfolde sig naturligt - så bliver de heller ikke udviklet naturligt og bliver så kønne som de skal være.
Jeg håber du har planer for en meget bedre løsning - eller udvidelsesmuligheder.