Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Og hvad ønsker i jer så nu?  (Læst 3610 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Soffy65

• Passiv bruger
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #15 Dato: 10 December , 2011, 20:41 »
Marianne hvis du skulle få nogle Sebright kyller i guld sortsømmet til foråret så er jeg gerne aftager af nogle stykker.  ;D   De er bare så flotte.  :D
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline MOK

• Passiv bruger
    • Odahesten.dk
« Svar #16 Dato: 10 December , 2011, 21:10 »
Det kan jeg godt forstå - de er bare kære og meget tillidsfulde! Sig til, så kan hun få kyllinger eller lidt større, når tiden kommer. Hvis det altså ikke er for besværligt at vi bor helt ovre på Fyn  :)

Dejligt Marianne  /o Havde også fortalt at dem havde du  ;D og vi har været inde og se billedet af din kylling  :-* Jeg er i Kbh. mindst hver 14. dag, så det bliver nok ikke noget problem, når først vi er kommet på plads  /o
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #17 Dato: 10 December , 2011, 21:19 »
Ja jeg har desværre ikke været på LU og set bedømmelsen endnu, men har da set en hel masse dyr der står på ønskesedlen. Dog har jeg desværre ikke plads til det hele i den lille have vi har. Den er godt fyldt ud med fire personer med hver deres race. Når man så har minimum fire stammer af hver så fylder det en del.

Dog er min mor tæt på at skifte race fra Dværg Wyandotter i Guld sortbåndede til Moderne Engelske Dværg Kamphøns. De er noget så kælne og søde og hold da op de er nygerige.

Vi får nok snart nogle Sebright i Guld sortsømmede i overskud her engang efter LU. De er også meget søde, men ikke de store æglæggere hjemme hos os. Men søde og især nogle gode kælehøns hvor haner gerne går sammen og kan snakkes med. Det er også en ting ved Sebright de snakker helt utroeligt meget. Vores galer ikke så meget igen, men snakker gør både haner og høner. Det er virkelig hyggeligt.

Af andre gode kælehøns kan jeg foreslå Antwerpener skæghøns, M.E.D.K, Chabos, Silkehøns. De er nemme at håndtere og bliver nemt tamme. De er søde små høns, som samtidig kan tages op af et barn og uden at gå til angreb. Jeg nyder i hvert fald mine Antwerpener skæghøns, som nogle gange falder ud af lågen for at blive snakket med og dette er især også hanerne.

Jeg håber at alle har haft et godt LU. Ønsker og drømme er gratis, men plads og dyr koster til gengæld en del.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #18 Dato: 10 December , 2011, 23:09 »
haven kalder på et par sortbrogede moskusænder /o ku være et par hygge fætre at ha til at lunte rundt !j der er bare lige en der skal overtales

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 11 December , 2011, 07:59 »
Marianne hvis du skulle få nogle Sebright kyller i guld sortsømmet til foråret så er jeg gerne aftager af nogle stykker.  ;D   De er bare så flotte.  :D

Dejligt Marianne  /o Havde også fortalt at dem havde du  ;D og vi har været inde og se billedet af din kylling  :-* Jeg er i Kbh. mindst hver 14. dag, så det bliver nok ikke noget problem, når først vi er kommet på plads  /o

Det eneste jeg 'forlanger' er, at I selv husker mig på det når vi kommer hen i februar/marts. Jeg har før skrevet folk op til kyllinger, har udruget kyllinger til dem, og så havde glemt alt om det og var ikke længere interesserede, da kyllingerne var klar. Så det vil jeg gerne undgå. Og en masseproduktion af sebrights kommer aldrig på tale her - dels fordi de ikke lægger så mange æg, og dels fordi kyllingeprocenten i æggene er lav, og de er også lidt sarte som små. Succesraten ligger nok omkring de 20% og det er jo ikke meget. Men jeg vil meget gerne udruge lidt kyllinger til nogle få, der virkelig er interesserede.
Mvh Marianne

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #20 Dato: 11 December , 2011, 08:27 »
haven kalder på et par sortbrogede moskusænder /o ku være et par hygge fætre at ha til at lunte rundt !j der er bare lige en der skal overtales

Ahmen Kristian, så du overhovedet de sorte hvidbrystede danske ænder, de er da MEGET skønnere, og jeg vil så gerne købe rapperoller eller æg af dig :D :D :D OG Lestat siger de smager GODT ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 11 December , 2011, 18:50 »
Cayuga ænder *p (de er guddommeligt smukke) en gang, når vi flytter til vores lille sted på landet, stadigvæk ønske om indiske kamphøns og desuden plads til flere dværg malayer og MEDK.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

kyllingesalg

• Gæst
« Svar #22 Dato: 11 December , 2011, 19:09 »
Hej  ;D.

Jeg ønskede mig 1.2 Farverolles  /o. Og dem var jeg så så heldig at kunne købe til LU idag  *o *o *o *o *o

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 11 December , 2011, 21:54 »
Det eneste jeg 'forlanger' er, at I selv husker mig på det når vi kommer hen i februar/marts. Jeg har før skrevet folk op til kyllinger, har udruget kyllinger til dem, og så havde glemt alt om det og var ikke længere interesserede, da kyllingerne var klar. Så det vil jeg gerne undgå. Og en masseproduktion af sebrights kommer aldrig på tale her - dels fordi de ikke lægger så mange æg, og dels fordi kyllingeprocenten i æggene er lav, og de er også lidt sarte som små. Succesraten ligger nok omkring de 20% og det er jo ikke meget. Men jeg vil meget gerne udruge lidt kyllinger til nogle få, der virkelig er interesserede.

Jeg forstår dig godt Marianne, men jeg ville bare lige gøre opmærksom på det, for jeg er helt sikker på at når vi kommer så langt kan jeg ikke huske hvem der havde dem.  ;D Kan være jeg laver en tråd om det til foråret. ;)
Men det skal vel helst være et stykke hen på foråret du skal lave kyller hvis de er lidt sarte? Det er jo altid godt med lidt varme til dem så.
Jeg har kigget en del billeder på nettet og fundet ud af jeg gerne ville have enten sølv eller guld sortsømmet, men der er ikke meget fra DK på nettet, så jeg var lidt i tvivl om der var nogen her i landet.
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 12 December , 2011, 06:28 »
Du kan jo sætte mit navn op på dit køleskab  ;D Nej, pjat - det kan jo også være, at du ender med at finde noget helt andet eller de sølv sortsømmede. Jeg ruger ikke på dem før tidligst marts, for de udvikles relativt hurtigt, og så kan de også rimeligt hurtigt komme udenfor.
Mvh Marianne

Offline MOK

• Passiv bruger
    • Odahesten.dk
« Svar #25 Dato: 12 December , 2011, 10:55 »
Du kan jo sætte mit navn op på dit køleskab  ;D Nej, pjat - det kan jo også være, at du ender med at finde noget helt andet eller de sølv sortsømmede. Jeg ruger ikke på dem før tidligst marts, for de udvikles relativt hurtigt, og så kan de også rimeligt hurtigt komme udenfor.

Jeg er sikker på, at Didde nok skal huske mig på, at melde tilbage til dig, når vi når så langt - hun er helt hooked på "sine høns"  <L *p
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 12 December , 2011, 11:05 »
Det er bare helt fint  :D Og dejligt at der er andre der kan se kvaliterne hos de små kønne !
Mvh Marianne

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 12 December , 2011, 22:40 »
Jeg Skal såmænd bare ha fat i de 3 farvede Sussex igen.. Så er jeg tilfreds :)

bly viol

• Gæst
« Svar #28 Dato: 12 December , 2011, 22:55 »
janR . dem har jeg også . de er bare så flotte og store  /o

Offline Brahmadame

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 12 December , 2011, 23:07 »
Uh! Udover gæs og kalkuner, så er de Toppede Hollænder, Brahma i Gul-/blå columbia og BSO også på ønskelisten.

"Santa baby, Think of all the fun I've missed
Think of all the chicks that I haven't kissed
Next year I could be just as good
If you'd check off my Christmas list
Boo doo bee doo......"

!cw
1.8 Isabella Brahma
2.5 Guld-/sortbåndet Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn