Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Og hvad ønsker i jer så nu?  (Læst 1677 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Og hvad ønsker i jer så nu?
« Dato: 10 December , 2011, 14:01 »
Ja som overskriften lyder, hvad for nogle racer ku i så godt tænke jer efter at have været på LU.  ;D

Min lyder guld hvid/randet wyandotter, guld blå/randet wyandotter, orange farvet welsumere og så Enelske auracana, gud hvor er de da også smukke.

Alle ænderne, brahmaerne, gæsne.......  <A

Men for pokker hvor er der bare mange flotte...
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Julie R

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 428
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #1 Dato: 10 December , 2011, 17:43 »
Hej Bettina, super at hilse på dig.

Jeg ønsker mig alm. auracana, orpington, ænder, grimme kalkuner og en bondegård med plads til alle de dyr jeg gerne vil have.
Mvh. Julie


En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #2 Dato: 10 December , 2011, 18:20 »
Vi var på inspirationstur - har ikke høns endnu, men var da bevidste om, at der på LU ville være et stort udvalg af racer, men hold da op - det var jo endeløst  /o

Når vi flytter på landet til foråret skal jeg have nogle (islandske - ) landnams høns - vi har islandske heste, så det er jo næsten et must  ;D

Sussex har jeg altid været vild med så dem må vi vist også have et par stykker af - og Maran-æggene så nu også meget tiltrækkende ud  ???

Min datter skal jo også have et par små høns (og vi skal kunne kende æggene fra de andres - det er jo rart at vide, hvilke der er "egne"  ;D ) men efter turen rundt var der ingen tvivl i hendes sind - Sebrigt i guld sortsømmet og så skal nevøen også have en - mon det skal være en maran eller araucana  :-\

Men en stor oplevelse for os var det helt sikkert - men dejligt med lidt stilhed i bilen på vej hjem  ;D
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

bly viol

  • Gæst
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #3 Dato: 10 December , 2011, 18:26 »
hehe jeg ved snart ik hva jeg skal ønske mig mere  /o /o men noget må der for fanden være ??? ???

Offline Storm-Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 023
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #4 Dato: 10 December , 2011, 18:46 »
Spidstoppede appenzellere  har i mange år været ønskede her på adressen. Det er de stadig!

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #5 Dato: 10 December , 2011, 19:03 »
gul orpington :D emedener (?) gæs og de der smukke sorte ænder.

Og så indiske kamphøns som jo stod og lokkede i salgsafdelingen.... men pt er der ikke rum til mere, så drømme må blive ved at drømme.... men kunne sq godt gå hen og gå helt over til svømmefugle og så lade tøsen kører løbet med høns :D der er altså noget over svømmefødder :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #6 Dato: 10 December , 2011, 19:20 »
Hollandske dværge! Italienere! Dværgmaran! Mignon ænder! ;D ;D ;D
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline MartinGreen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 241
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #7 Dato: 10 December , 2011, 19:22 »
Faverolles eller Araucanaer begge i dværg og blå !  :D
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #8 Dato: 10 December , 2011, 19:24 »
Uhhhh, skal nu helt sikkert have Jytte's gule orpington pige /o og så skal jeg også muligvis have enten grunlægger eller arucaner og selvfølgelige lige en enkelt faverolle.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

karina dj

  • Gæst
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #9 Dato: 10 December , 2011, 19:33 »
Nu var jeg jo ikke med til LU  <W  men på vores lokale udstilling var jeg virkelig overrasket over den utroligt ædle lille høne jeg så, som var en sort orangebrystet langshan... men det går naturligvis ikke at ha dem år man er selvforsyner  :D den var dælme ikke stor...men hold op en smuk krop med et yndigt hoved  *h

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #10 Dato: 10 December , 2011, 19:34 »
Min datter skal jo også have et par små høns (og vi skal kunne kende æggene fra de andres - det er jo rart at vide, hvilke der er "egne"  ;D ) men efter turen rundt var der ingen tvivl i hendes sind - Sebrigt i guld sortsømmet

Det kan jeg godt forstå - de er bare kære og meget tillidsfulde! Sig til, så kan hun få kyllinger eller lidt større, når tiden kommer. Hvis det altså ikke er for besværligt at vi bor helt ovre på Fyn  :)
Mvh Marianne

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #11 Dato: 10 December , 2011, 19:39 »
Det kan jeg godt forstå - de er bare kære og meget tillidsfulde! Sig til, så kan hun få kyllinger eller lidt større, når tiden kommer. Hvis det altså ikke er for besværligt at vi bor helt ovre på Fyn  :)

Ellers kommer jeg da gerne over og henter dem og bringer ned til Mok... vi har tøser på samme rideskole,og så kunne man jo tage englehesten i inspektion samtidig ;)

eller nååå I har jo begge islændere.... Måske jeg bare må komme med på tur Morten :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #12 Dato: 10 December , 2011, 19:45 »
hehe jeg ved snart ik hva jeg skal ønske mig mere  /o /o men noget må der for fanden være ??? ???

watermael måske ?  ;)

bly viol

  • Gæst
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #13 Dato: 10 December , 2011, 19:59 »
spidstoppet appenzeller i gul sort har jeg lige købt i dag . de er flotte .

og emdener gæs . gule amerikanske gæs . violet og blå perlehøns . gul sort brahma . hvedefarvet maran . brahma hvide . orangefarvet welsumer . grå stribet dværg maran . alle får jeg i morgen . så hmm hmm hmm hva skal jeg ønske mig .

jo nu ved jeg de . gule svenske ænder vil jeg gerne ha  /o

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Og hvad ønsker i jer så nu?
« Svar #14 Dato: 10 December , 2011, 20:22 »
Skulle det være noget (selv om jeg ikke er på LU i år) så skulle det være moderne engelske kamphøns i dværg. Birkefarvede, f.eks. Eller sølvbrystet eller blå guldrandet dværgwyandot.

Men det skal ikke være noget (foreløbigt i hvert fald) - for jeg har jo allerede de bedste racer i verden: Sebright og de store wyandotter  /o
Mvh Marianne