Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har mistet mine MEDK  (Læst 4504 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Jeg har mistet mine MEDK
« Svar #15 Dato: 20 Oktober , 2011, 11:06 »
Syntes det er utroligt at man ikke engang kan ha sit fjerkræ i fred mere. Hvad pokker får folk ud af at stjæle fjerkræ, dyrene er da ikke en formue værd for dem der stjæler. Men det er så ødelæggende for dem der har lagt meget tid og kræfter i at avle dyrene. Det sætter jo tit avlerne langt tilbage i avlen og nogle gange er det jo høns der er svære at opdrive. Tænker nogle gange på at de mest sjældne hønseracer, burde fordeles hos flere opdrættere, så er der jo tros alt nogle at avle videre på.
Ked at du skulle rammes af dette, Marianne. Nogle mennesker har ingen samvittighed overhovedet.  >:(
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #16 Dato: 20 Oktober , 2011, 11:10 »
Mht. om de er med ring, så syntes jeg at erindre at Marianne på et tidspunkt viste et billede af kamphønsene, og at de var ringmærkede.
Men i såfald er det nok MEDK i fin kvalitet, - men nu netop uden ring - man skal holde udkik efter, da en evt. tyv helt sikkert som noget af det første har afklippet ringen.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 20 Oktober , 2011, 11:23 »
Marianne, det er jeg ked af at høre! Jeg håber de dukker op igen på en eller anden måde.

Jeg oplevede en meget mystisk ting forleden - min lille skrukke sebright høne var væk!! Døren var lukket, dog ikke helt rigtigt. Den ville ikke kunne komme ud på anden måde end igennem døren. Jeg var temmeligt mystificeret, men nåede frem til, at døren må være blæst op (det har jo blæst en del) og blæst i igen.

Jeg havde slået mig til tåls med at hønen var væk, spist, død, et eller andet, for jeg kunne ikke finde den. Men her til morgen var den her igen!! Den ville MEGET gerne ind til de andre og spise  :D Og det kom den straks!!

KUNNE det være det samme der var sket for dig ? Jeg er også altid sikker på at have lukket, men min nogen gange svigtende hukommelse KAN åbenbart godt drille mig...
Mvh Marianne

GKV

• Gæst
« Svar #18 Dato: 20 Oktober , 2011, 11:24 »
Marianne, hvor er jeg ked af at læse dit indlæg.

Det har slået mig, at vi måske skal være lidt mere varlige med at annoncere med, hvad vi har af dyr hjemme. Jeg tænker på underteksten i vore indlæg. Forum er som bekendt blevet stort og flere og flere kommer til. Med så mange medlemmer er risikoen stor for at uheldige elementer også er tilstede herinde. Det er en del af prisen for at blive større og større.

Det er træls at det er blevet sådan, at alt skal bag lås og slå og at der skal overvågning snart sagt alle steder.

Hænger man ikke hønsetyve, eller er det hestetyve?

Tror vi skal overveje det system som nogle opdrættere i UK praktiserer, de tatoverer deres avlsdyr under den ene vinge. Det må kunne lade sig gøre med de samme remedier som man bruger til kaniner.

Små MEDK er jo ikke spisedyr så tyven har ikke gjort det for at stille sin sult.

PS. Jeg håber inderligt det forholder sig som Marianne M.N. skriver.

Trøstekram herfra.

VH Gunni.

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 20 Oktober , 2011, 11:25 »
Marianne!

Det er godt nok ærgerligt at man ikke kan have sine dyr i fred, men det er desværre set før!!!

Vi (lene lestat og undertegnede) var afsted på fyn i sommers og besøgte en hønseavler som også havde fugle i mange varianter - han havde også mistet fugle på den måde - dog her havde de klippet hængelåsen over med en boltsaks og bare taget fugle - ikke alle var vist reelle par, så nu sad han måske med to hanner eller nogle der ikke ville finde en anden mage med det samme.

Håber du kan finde dine høns igen snart.
Kram herfra!!
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #20 Dato: 20 Oktober , 2011, 11:59 »
Lad bare en efterlysning komme på, men vær opmærksom på, at  det er et MEGET stort forum at efterlyse på,,, der var en ponyhingst til afhentning, og den fik nyt hjem samme aften, men da man ikke kan fjerne efterlysningen igen, og ikke ved hvor mange tusinde der har den ude, så er det altså massive  mængder af henvendelser man kan få.
Pigen med ponyen fik på et tidspunkt 40 opkald på en time, og selvom jeg godt ved at det er høns efterlyses og ikke en pony der foræres væk, men man ved jo aldrig.

jeg sætter den gerne på min profil, hvis nu de skulle lande på sjælland

Ja bestemt, men her taler vi jo om en efterlysning,ikke en "tag dyret eller den dør" annonce ;) Hvilket jeg også syntes er usmageligt, især fordi det nu mange gange er bevist at de folk med det oplyste telefonnummer bliver kimet ned af personer med vidt forskellige hensigter ;) Og man kan jo lade være med at sætte telefonnummer på, men evt oprette en særlig mailadresse som man så lukker ned når/hvis behovet for annoncen er slut.
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #21 Dato: 20 Oktober , 2011, 12:07 »
HVAD sker der lige. Dybt rystet. Har du haft fat i politiet?
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 20 Oktober , 2011, 12:47 »
Aaaaarrhhhh men altså , det er da heller ikke til at have noget som helst i fred længere : dyr bliver stjålet på markerne om natten , metal genstande på kirkegårdene , hunde bliver stjålet uden for supermarkederne og jeg kunne blive ved med artikler der har været i nyhederne på det seneste.
Min mave krymper sig helt sammen over den slags " rapserier " som gør mange mennesker dybt ulykkelige.
Jeg mindes tydeligt den eftermiddag i sommers hvor knægten og jeg besøgte Søren og Marianne , den ene MEDK hane angreb mit ben , og jeg blev simpelthen så forskrækket og nærmest sprang op i luften - hvorimod Søren og min knægt hulkede af grin over at sådan en lille hane kunne forrette sådan et chok hos mig  :D
Håber godt nok de bliver bragt til veje igen.

Vi her på Vejlevej sender dig masser af knus og         *b                                              *b

Kærligst : Jan , Sanne og Simon
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #23 Dato: 20 Oktober , 2011, 12:50 »
Nej tak til at sætte dem på "Fjæset", det kan jeg ikke overskue, men pænt af jer at tilbyde det. og ja, de er ringet, men en ring er jo nem at fjerne.
Hanen:

Og et par høner med kyllinger, hvor naboens kat i øvrigt åd kyllingerne lidt efter lidt:

Der var ingen spor af nogen slags.
Det værste er egentlig ikke at de er væk, men angsten for hvornår noget tilsvarende kan ske igen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 20 Oktober , 2011, 12:54 »
Ja det er sg sølle adfærd  /d

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #25 Dato: 20 Oktober , 2011, 12:59 »
Jeg har ikke meldt det til politiet, ved ikke om jeg gør, for så kommer der måske notits i dagbladet, og det ved jeg ikke rigtig om jeg har lyst til.
Lige nu er jeg ret ked af det, og kan slet ikke forstå, at nogen kan gøre sådan noget.
Jeg tror, at chancen for, at de dukker op, er forsvindende lille.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #26 Dato: 20 Oktober , 2011, 13:04 »
Kedeligt at folk ikke kan kende forskel på dit og mit.

Citér
Hænger man ikke hønsetyve, eller er det hestetyve?

De skulle hænges op i flagstangen i en vis legemsdel. >:(

Offline Marita

• Bruger
« Svar #27 Dato: 20 Oktober , 2011, 13:08 »
Hvor er det trist at læse, at du har mistet dine smukke høns. Da jeg første gang læste om den slags herinde, blev jeg så chokeret, at jeg ikke anede, hvad jeg skulle sige, jeg føler virkelig med jer, der har mistet dyr på denne måde, det er meget sørgeligt, at der efterhånden er så mange tilfælde, hvor folk mener, de blot kan tage selv.  Jeg håber, dine høns dukker op igen.

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
« Svar #28 Dato: 20 Oktober , 2011, 13:10 »
Marianne, forstår dine tanker! Vi havde for efterhånden en del år siden indbrud i huset. Ikke fordi vi overhovedet havde noget af værdi, men et par øl og penge fra en af børnenes sparegrise. Men fornemmelsen af ubudne gæster og tanken om gentagelsesrisiko sad i baghovedet nogle måneder! Så flyttede vi. Derfor min reaktion og mistro sidst der var beretninger her på hønsenettet om ubudne gæster. Mange tanker herfra! Knus
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #29 Dato: 20 Oktober , 2011, 14:06 »
Jeg kan simpelthen ikke få dig ud af hovedet Marianne. Det er så synd for dig.
Ang ringe så er det jo ikke lige alle der ved hvorfor de er der og at de har numre mm, så man kunne jo være heldig at finde synderen.
Jeg låser her fra i dag af, så de skal tæt på huset for at komme ind og så ved jeg at min hund regere hvis der er fremmede. Tør ikke andet.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.