Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har mistet mine MEDK  (Læst 4446 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: Jeg har mistet mine MEDK
« Svar #45 Dato: 20 Oktober , 2011, 20:04 »
Tror desværre du har ret Ina. Nu føler jeg mig rimelig sikker, for der er ingen der komme ubemærket hen til hønsene, det sørger hundene for, men alligevel! Er lidt betænkelig ved at der muligvis skulle sidde nogen et eller andet sted og læse med hvad vi skriver og så henter dyrene i ly af mørket eller en dag vi ikke lige er hjemme :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #46 Dato: 20 Oktober , 2011, 20:22 »
Jeg har stadig mit flag på kortet, jeg er alligevel nem at finde, i en bette by og med et efternavn som mit. Jeg vil simpelthen ikke tvinges til at være en anden en "mig".
Efter naboen har fået dispensation fra lokalplanen, så de kan holde galleri, er der jo også et hav af mennesker, der valfarter hver søndag, og der er da rigtig mange, der har kommenteret mine MEDK på deres vej forbi. Der er ingen, der siger, at nogen her fra forum har en finger med i spillet, det kan være så mange andre. Nu må jeg bare komme videre, og håbe at mine andre høns er tilpas uinteressante. *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
« Svar #47 Dato: 20 Oktober , 2011, 20:47 »
Det er da utroligt at man ikke kan have noget i fred  /d
det er også spændene hver morgen når man møder på arbejde og får startet rendegraveren op og se om den er tømt for dieselolie /d
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #48 Dato: 20 Oktober , 2011, 20:55 »
Folk stjæler med arme og ben efterhånden, overalt og intet er helligt, og der er desværre ingen konsekvens for det, for politiet har ikke resourser nok (eller gider ikke).

Jeg synes det er surt, trist, tragisk, sørgeligt og dybt grotesk at folk stjæler andres folks dyr.... for de er sgu svære at erstatte, og man er glade for dem.

@ Marianne

Jeg føler virkelig med dig.... *b
« Senest Redigeret: 20 Oktober , 2011, 20:59 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #49 Dato: 20 Oktober , 2011, 21:08 »
Det gør mig virkelig ondt at høre Marianne.

*b
Med venlig hilsen Heidi

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #50 Dato: 20 Oktober , 2011, 21:12 »
Citér
Nu føler jeg mig rimelig sikker, for der er ingen der komme ubemærket hen til hønsene, det sørger hundene for
Ja ja Mikkel. S man høre lige nu om indbrud i villaer hvor folk har hund og den har ikke sagt en lyd. Har selv hund og når den knurrer eller gør om natten kigger man da efter de første par nætter og er der ikke noget,ja så får den da besked på at holde mund efter et par dage, så en hund er ikke altid løsningen, undtagen man har en der kan/vil skelne mellem om det er ræven/rådyr der render rundt i haven eller udvedkommende uden adgang og det kan eller vil hende vi har ikke.
Men det kan da blive nødvendig at sætte en overvågning op og nogle gode lamper så man kan se hvem der render rundt om natten, selv om vi skulle leve i et roligt lille land.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #51 Dato: 20 Oktober , 2011, 21:35 »
Nej nej nej, Marianne :'(
Hvor er det bare trist! Håber på en happy ending, men indtil da kan jeg kun tilbyde et stort *b
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline melissariis

• Passiv bruger
« Svar #52 Dato: 20 Oktober , 2011, 21:46 »
Atså Marianne :o er de også væk dem du fik her forleden ???
Kan måske finde lidt til dig igen
Opdrætter af: Dværg Brahma, Isabella/perlegrå/båndet, hvid/sort columbia, hvid/blå columbia.
                   Mod. Eng. Dværg kamphøns, sort/sølv brystet og legbararvet.
                   Indiske dværg kamphøns og hvide Silkehøns stor

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #53 Dato: 20 Oktober , 2011, 21:48 »
Utroligt at folk ikke kan finde ud af hvad der er dit og mit, jeg bliver bare så harm... *t
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #54 Dato: 20 Oktober , 2011, 22:00 »
Ja ja Mikkel. S man høre lige nu om indbrud i villaer hvor folk har hund og den har ikke sagt en lyd. Har selv hund og når den knurrer eller gør om natten kigger man da efter de første par nætter og er der ikke noget,ja så får den da besked på at holde mund efter et par dage, så en hund er ikke altid løsningen, undtagen man har en der kan/vil skelne mellem om det er ræven/rådyr der render rundt i haven eller udvedkommende uden adgang og det kan eller vil hende vi har ikke.
Men det kan da blive nødvendig at sætte en overvågning op og nogle gode lamper så man kan se hvem der render rundt om natten, selv om vi skulle leve i et roligt lille land.

Meget muligt at det er sådan i mange tilfælde, men det er det ikke her. Vores hunde markere med det samme der er det mindste. Hver eneste gang der kommer en bil i gårdpladsen, eller en fremmed går i nærheden af vores gård, så markerer de, så her kommer de ikke medmindre vi ikke er hjemme :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #55 Dato: 20 Oktober , 2011, 22:06 »
Øv Marianne, hvor er du da bare uheldig i år. Først naboens kat, der tog de stakkels kyller og så nu det her. Jeg føler med dig.

bly viol

• Gæst
« Svar #56 Dato: 20 Oktober , 2011, 22:59 »
hej marianne . det er en uretfærdig verden engang imellem når sådan ting sker . er rigtig ked a det på dine vegne . folk har svært ved at se forskel på dit og mit . selvom det er en alm ting for os andre . puttet ind med modermælken . håber de findes igen . ellers har jeg dem også . så kan du bare sige til hvis du vil . så får du bare nogen rugeæg . kram mark

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #57 Dato: 21 Oktober , 2011, 06:56 »
 *t

Hvor er det synd for dig.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #58 Dato: 21 Oktober , 2011, 07:07 »
Aj altså. Hvor er jeg ked af at læse det her. Hvor ualmindelig trist at man ikke kan have noget for sig selv :'(.

*t
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #59 Dato: 21 Oktober , 2011, 07:29 »
Tak skal I ha' alle sammen. Det er godt at have forum, for ingen andre vil kunne forstå, hvor ked af det man bliver ovenpå sådan en omgang. I går var jeg helt lammet over det, og jeg har stadig ikke helt fattet det.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk