Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønen nyser...  (Læst 18465 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 114
Sv: Hønen nyser...
« Svar #45 Dato: 28 Oktober , 2011, 18:22 »
Når diskussionen om hvidløg og urte-pensil som forebyggelse mod f. eks. forkølelse... udarter sig til cykeldoping, magtbegær og atombomber, så går jeg samme vej som Maria /d
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hønen nyser...
« Svar #46 Dato: 28 Oktober , 2011, 21:49 »
Bølgerne går pludseligt lidt højt. Men det er også sundt ind imellem. Det tilfører havet yderligere ilt. :D

Selvom diskussionen måske er kommet lidt ud på et sidespor er jeg nødt til at give et par kommentarer med på vejen.

et godt eksempel er contador's homonbøf, og agentinsk kød skulle være godt , hvorfor mon

Selv når bølgerne går højt, skal man holde skidt for sig og snot for sig. Første del af ovennævnte vil jeg ikke modsige. Men anden del er jeg noget i tvivl om. Kristian - hvor meget ved du om Argentina og kvægproduktion i det land? Jeg ved ikke i detaljer hvordan det foregår. Men hvis et landbrug med kødkvæg har 10.000 hoveder der frit kan bevæge sig rundt på et areal på størrelse med feks Bornholm, så vil det kræve ganske mange cowboys ansat at komme rundt og tilføre alle dyr hormoner regelmæssigt. Jeg er måske naiv men jeg tilskriver kvaliteten af kød fra Argentina, den måde de holder kvæg på.
Jeg foretrækker også kødet fra en af mine høns fremfor en industrihøne. Kødet er helt anderledes fordi min høne har fået motion.
Jeg opfeder lidt grise hvert år. De går inde men har M E G E T plads at røre sig på i forhold til industrigrise. Foderet er det samme. Jeg vil vove den påstand at ingen dansk industrigris når i nærheden af kvaliteten af kødet på mine grise.

og peter hvis du eller andre tilsætter noget der stimulere emunforsvaret, skruer kroppen automatisk ned for produktionen , og du bliver nød til at øge dit tilskud yderliger, for fortast at opretholde den unaturlige højde stimulans, jeg er naiv i min barne tro på at det kroppen bedere til selv at regulere, end kloge hovder der der har skabt begær, og atombomber

Jeg er enig med dig omkring immunforsvar og kroppens/dyrets evne til selv bedst at regulere. Men der skulle din sætning så nok have sluttet da resten er noget sludder og fuldstændig irrellevant for den løbende diskussion.

jeg spiser ikk vitaminer , det gør knægten på 2 oss kun sjældent, nogle bamse fra noget hekse noget mor tror på er godt, og kun når han ber om det.

Det er så måske lidt forkert af dig. Om du selv vil tage tilskud af vitaminer for at kompensere for hvad vi ikke får gennem den daglige kost, eller fra naturen (solen) gennem vinterhalvåret er din sag. Men at forsøge at unddrage din egen søn et naturligt tilskud.  /d Jeg er helt på din bedre halvdels side her.

Omkring brug af hvidløg i foder/vand kan jeg kun sige at jeg bruger det som et naturligt kosttilskud, og i relativt beskedne mængder. Urte-pensil bruger jeg ikke forebyggende, kun ved sygdom (og primært på grisene lige efter ankomst, når jeg kan konstatere at de har bylder/betændte sår).

@pilegaarden: har du prøvet at lade være med at give grisebasserne Urtepensil og se, om alene bedre plads og færre konflikter hjælper på sår og småbylder? Min svogers frilandsgrise fik ikke specielt foder og fejlede aldrig noget.


Ja det er prøvet. Og det hjalp ikke på bylder/betændte sår. De havde det stadig en måneds tid efter jeg havde modtaget dem. Måske din svogers grise ikke havde bylder da han modtog dem? For så er det jo en anden sag.
Mvh
Erik Andersen