Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lopper.. intet virker  (Læst 19593 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

• Gæst
Lopper.. intet virker
« Dato: 10 ſeptember , 2011, 20:14 »
Er der nogen der er slemt plaget af hundelopper for tiden? og hvilket middel virker? Jeg syntes hverken Frontline eller bayvantic virker.. er der noget håb i advance??

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
Sv: Lopper.. intet virker
« Svar #1 Dato: 11 ſeptember , 2011, 11:11 »
Det var vi også ....... men det virker til det er gået i sig selv nu.

Jeg var ved at få spat af at det tilsyneladende ikke virkede at vi havde givet Cato en pipette... og han var virkelig plaget.

jeg ville jo ikke bade ham da jeg så var bange for at pipettens effekt ville forsvinde.

Nu er det jo sådan at lopperne først skal springe på hunden og bide ham før de dør af pipetten ....så jeg tænker han har gået rundt og samlet alle de lopper op vi trods støvsugning og sprøjtning ikke har fået væk ... og nu er der ved at være tømt i loppelageret. Så det jo vigtigt at give ham en ny pipette så en ny loppebestang ikke får lov at bygge sig op.

Så afhængig af hvor længe siden det er du har startet krigen mod lopper vil jeg sige ...giv tid. Her tog det nok nogle måneder !!
Med venlig hilsen Søs

pylle pylle

• Gæst
« Svar #2 Dato: 11 ſeptember , 2011, 11:57 »
jamen det har efterhånden stået på længe. Jeg gav dem frontline første gang jeg så lopperne.. Så gik der 1 ugen uden synlig resultat, og så begyndte jeg at give dem cap star vet, som kun virker 24 timer, og som kun slår de lopper ihjel som sidder på. Det gjorde jeg i en uge, og så var det så slemt med lopperne at jeg gav dem et bad i loppeshampoo og en ny pippette frontline.. efter en 10 dage ca var det lige så slemt igen og jeg tog til dyrlægen.. der havde Folmer fået små sår på maven af at klø sig.. Da jeg kom til dyrlægen fik jeg afvide at man ikke må bade hunden op til 48 timer før og efter den får pippette, oveni det havde jeg delt 1 pipette i 2, som alle dyrhandlerer havde sagt til mig at jeg kunne, og det må man ifølge dyrlægen heller ikke.. De syntes jeg skulle vente et par dage og så give en ny pipette. Denne gang gjorde jeg det helt efter bogen, dog med den forskel at jeg skiftede mærke og gav Folmer bayvantic og Fiffi fik frontline.. for hun kan ikke tåle bayvantic. Intet har det hjulpet og Folmer er slemt plaget.. Jeg har siden fundet mange steder hvor der står at lopperne er blevet immune overfor frontline, og så har jeg dannet en teori om at der måske satdig er lopper på fiffi som hopper over på folmer?? Ja jeg ved ikke. men det er meget slemt at være vidne til og at jeg slet ikke kan hjælpe?? Lige nu bliver jeg ruineret af at købe cap star vet, som jeg syntes holder bestanden bare lidt nede.. for jeg tør ikke give et nyt loppemiddel helt endnu.. så har de fået pipetter 4 gange på ca 2 mdr.. og det har jeg det meget dårligt med..Jeg har købt advance som de skal prøve nu her.. men jeg skal vente ca 14 dage siger dyrlægen.. og der er et par dage endnu....

Omvendt, så er det eneste chance føler jeg..

Det skal lige siges at jeg vasker og støvsuger som var det mit nye fuldtidsjob..

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 11 ſeptember , 2011, 12:05 »
Ud over de sædvanlige midler, så er det en fantastisk god ide at købe ølgærpudder/pulver i Matas og strø det i pelsen på hunden med kærlig hånd, hunden lugter så af b vitaminer, men den bliver lynhurtigt loppefri, da lopper ikke kan lide lugten eller smagen  /o
Det kan i princippet strøs alle vegne, hundekurv og tæpper, selv i din egen seng, hvis du er offer, men tag duften i betragtning  ;D

Og vigtigt, det kan også strøs i hønsenes foder og vil lugte gennem huden, så der bekæmpes på alle måder  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

pylle pylle

• Gæst
« Svar #4 Dato: 11 ſeptember , 2011, 12:35 »
OKay?? det lyder interessant.. Det lyder lidt funky?? lugter det af øl eller hvad?? og der sker ikke noget ved at hundene spiser det eller hvad?

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
« Svar #5 Dato: 11 ſeptember , 2011, 12:42 »
Jeg bruger advantage og det virker lige med det samme. Er der rigtig mange lopper, kan man give den capstar som virker i 24 timer, og dræber alle levende lopper. Det er KUN til her og nu, og skal gives sammen med et langtidsvirkende loppemiddel.
Men advantage+ capstar, så vil jeg mene de forsvinder. Du kan evt sprøjte sprækker og under møbler med insektspray. ( sådan gør jeg her), og vupti, er de væk inden for 2-3 dage
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #6 Dato: 11 ſeptember , 2011, 13:09 »
Her giver jeg min hund frontline når han begynder at klø sig, ca 2-3 gange om året og så ser jeg aldrig nogen på vores katte da deres lopper hopper på min hund, så her virker det super fint  /o
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 11 ſeptember , 2011, 13:13 »
Hvem er Fifi ? Hun får vel loppebehandling også ellers er det jo skruen uden ende ....

Og så kan de jo også samle lopper op ude i naturen.

Vær også opmærksom på at loppeafføring nemt giver allergi på hunde så de klør sig til blod ...så kan de jo i princippet god være loppefri men stadig have allergien i sig.
Med venlig hilsen Søs

Offline Stald Mønsted

• Passiv bruger
    • Dansk Hvid Land Kanin
« Svar #8 Dato: 11 ſeptember , 2011, 13:18 »
Jeg syntes det lyder voldsomt, at du giver din hund Frontline eller bayvantic med så få ugers mellemrum, det er virkeligt hård kemi for huden? en behandling skulle gerne dræbe lopperne inden for 24 timmer, og samtidig forbygge for 4 uger.

Jeg bruger selv frontline mod flåtter til min hund 2 gange om året, da bayvantic giver hende udslet.

Det er selvfølgelig også vigtigt at man bruger den rigtige mængde i forehold til hundens vægt, og med gummi handsker indvorter under nakken men over hvor man kan mærke forbens knoglerne, samt mit på ryg og før halenroden.

Har du andre dyr som katte?

hunde har som ofte "katte lopper", da "hundelopper" så godt som er udryddet.
Hilsen Flemming Mønsted
Lolland

0.1 kone
1.3 børn
0.1 Hovawart
2.8 Dansk Hvid Land
4.4 Hare blanding
1.0 Fransk vædder Havana
0.1 Fransk vædder Chin
1.1 Alaska

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 11 ſeptember , 2011, 21:08 »
OKay?? det lyder interessant.. Det lyder lidt funky?? lugter det af øl eller hvad?? og der sker ikke noget ved at hundene spiser det eller hvad?

Ølgær er B vitamin, og det har en karekteristisk lugt, som er udholdelig, men speciel. Hvis man selv får stærk B vitamin kan huden også lugte af det, og især urinen.
Det hele handler om at lopperne forlader værtsdyret, og der sker ikke noget ved at hunden slikker det i sig, hvad den gør, fordi det smager godt, og så får den en fantastisk pels, så mange fluer med et smæk, og meget sundere end alt det andet, Frontline mv.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 11 ſeptember , 2011, 21:11 »
Man kan gennem dyrlægen få nogle pipetter der hedder Advocate. Det tager både utøj og orm. Det koster spidsen af en jetjager, men det virker!
Jeg endte med at give mine herhjemme sådan en omgang 2 gange efter at have behandlet forgæves med frontline, bayvantic, capstar og hvad man ellers kan få i håndkøb. Vi har ikke set en loppe siden

pylle pylle

• Gæst
« Svar #11 Dato: 11 ſeptember , 2011, 22:06 »
Det ER voldsomt med alle de gange jeg har givet dem.. Men min dyrlæge anbefalede det.. ellers havde jeg heller ikke gjort det. Tro mig.. jeg er også ked af det.. Mine hunde er mine børn.. så det gør ondt i maven at udsætte dem for det.. Men det gør også ondt at se især Folmerhunden være så plaget.. :'(

Jeg giver selvfølgelig begge hunde midler hver gang.. samtidig.. Men Fiffi kan ikke tåle bayvantic.. og jeg syntes faktisk og Folmer har virker generet af det.. så det vil jeg slet ikke give dem mere.. Der står efterhånden nogle steder at lopperne har udviklet imunitet overfor frontlinen.. men jeg ved ikk??

Det er også meget interessant med det med loppebæen.. at den kan give kløe?? Jeg har kæmmet begge hunde idag, men har ikke umiddelbart kunne finde nogle lopper.. Og det er jo små hunde, på 3 og 5 kg med lys pels.. så det skulle være til at finde lidt.. men nej.. Fiffi er også holdt op med at klø sig, men der ligger meget loppeafføring bestemte steder i hendes pels.. Folmer klør sig meget igen.. men der er intet af finde..

Jeg har altid haft hund.. men jeg har ALDRIG oplevet noget lignende det angreb vi er under nu.. En bekendt hævder det er et buskads vi har i haven hvori der må være ekstra mange lopper i år.. og at jeg skal spærre af for det.. men.. kan det have den store betydning?? Når de har fået pipetterne??

måske kan jeg bruge det her for en tid?? indtil jeg kan prøve med advantage??

Nogen som kender det??
http://www.dogshop.dk/shop/exner-petguard-oekologisk-4779p.html?gclid=COLj9NT-lasCFYQm3godcmYZ-Q

Offline Lolland

• Passiv bruger
  • En have uden høns, er som et akvarie uden fisk.
« Svar #12 Dato: 12 ſeptember , 2011, 00:39 »
Frontline virker heller ikke her. Men advantage som kan købet på nettet og apoteket virker fint. Og det kan katte også tåle.
Hilsen Britta

0.4 høns (alverdens blanding af gode æglæggere) 0.2 fodbefjerede dværghøns( sabelpoot) sort guld porcelæn.
0.1 Dogue de bordeaux
4.5.10 kanariefugle
1.0 grå jaco
0.1 voksen datter

pylle pylle

• Gæst
« Svar #13 Dato: 12 ſeptember , 2011, 07:53 »
mange tak for jeres svar og gode råd... ;)

smilla25

• Gæst
« Svar #14 Dato: 15 ſeptember , 2011, 11:06 »
Vi bøvler også rigtig meget med det lige nu! Gav dem Frontline for 14 dage siden da vi opdagede det, men de klør stadig meget... :-\ Jeg støvsuger og vasker som en sindsyg for at prøve at bekæmpe dem....
Men måske jeg skulle prøve med det pulver i skriver om hvis det kan hjælpe??