jamen det har efterhånden stået på længe. Jeg gav dem frontline første gang jeg så lopperne.. Så gik der 1 ugen uden synlig resultat, og så begyndte jeg at give dem cap star vet, som kun virker 24 timer, og som kun slår de lopper ihjel som sidder på. Det gjorde jeg i en uge, og så var det så slemt med lopperne at jeg gav dem et bad i loppeshampoo og en ny pippette frontline.. efter en 10 dage ca var det lige så slemt igen og jeg tog til dyrlægen.. der havde Folmer fået små sår på maven af at klø sig.. Da jeg kom til dyrlægen fik jeg afvide at man ikke må bade hunden op til 48 timer før og efter den får pippette, oveni det havde jeg delt 1 pipette i 2, som alle dyrhandlerer havde sagt til mig at jeg kunne, og det må man ifølge dyrlægen heller ikke.. De syntes jeg skulle vente et par dage og så give en ny pipette. Denne gang gjorde jeg det helt efter bogen, dog med den forskel at jeg skiftede mærke og gav Folmer bayvantic og Fiffi fik frontline.. for hun kan ikke tåle bayvantic. Intet har det hjulpet og Folmer er slemt plaget.. Jeg har siden fundet mange steder hvor der står at lopperne er blevet immune overfor frontline, og så har jeg dannet en teori om at der måske satdig er lopper på fiffi som hopper over på folmer?? Ja jeg ved ikke. men det er meget slemt at være vidne til og at jeg slet ikke kan hjælpe?? Lige nu bliver jeg ruineret af at købe cap star vet, som jeg syntes holder bestanden bare lidt nede.. for jeg tør ikke give et nyt loppemiddel helt endnu.. så har de fået pipetter 4 gange på ca 2 mdr.. og det har jeg det meget dårligt med..Jeg har købt advance som de skal prøve nu her.. men jeg skal vente ca 14 dage siger dyrlægen.. og der er et par dage endnu....
Omvendt, så er det eneste chance føler jeg..
Det skal lige siges at jeg vasker og støvsuger som var det mit nye fuldtidsjob..