Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Lopper.. intet virker  (Læst 19589 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Lopper.. intet virker
« Svar #15 Dato: 15 ſeptember , 2011, 13:13 »
Bare husk ikke at komme til at bruge bayvantic til kattene, det dør de af.
Har set vores dyrlæge arbejde for at prøve på at redde en kat, der havde fået det.
Det lykkedes ikke, desværre.

Var glad for det ikke var en af mine, for havde man ikke lige undersøgt det, kunne man nemt komme til at bruge det, lissom at man nogle gange køber frontline til hund og bruger på kat.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 15 ſeptember , 2011, 15:26 »
Det kan godt tage måneder at få udryddet lopperne, hvis der er larver og æg, der skal klække osv. undervejs.
Er du sikker op, dine hunde ikke henter nye forsyninger et sted? En kat der overnatter i din have f.eks.?
Det lyder da helt vildt, det, du er ude i!

Du kan også ringe til frontline hotline tirsdag og torsdag ml 14-16 på tlf 80 826856,s å prøver de at hjælpe.
Og de vil helt sikkert gerne høre det, hvis deres produkt ikke virker :D

Offline Berit H.

• Passiv bruger
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
« Svar #17 Dato: 17 ſeptember , 2011, 21:41 »
Lidt info jeg har fundet....
http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=14
http://loppetjansen.dk/information/lopper-loppemidler-36/

Det er en rigtig trals omgang at skal igennem.... men tro mig, hårdt arbejde betaler sig
sagde den gamle opdrætter, der tog på ferie fra 14 perserkatte i 1 uge... og da jeg kom hjem var der simpelthen eksploderet en loppebombe... alle dyr med lopper, et miljø der vrimlede med lopper....

Men badning, vente 48 timer, dryppe i nakken.... støvsuge som en vild, specielt i alle hjørner og sovesteder for dyrene... vask hvad du kan, med så høj en temperatur. Sprøjt det hele med gift mod lopper, (luk huset i nogle timer), vask de gulve du kan, og støvsug resten grundigt derefter... og så kan dyr og mennesker vende tilbage.
Og så ellers følge op konstant. Med dryp i nakken - sprøjte huset.

Så skal de nok komme væk bæsterne... men de er jo lidt skumle, ved at de kan ligge og vente på vibrationer i lang tid... og så komme frem, og de er jo super effektive til at lægge æg.

Go' arbejdslyst  /o
Venlige hilsener fra
 Berit

smilla25

• Gæst
« Svar #18 Dato: 18 ſeptember , 2011, 11:14 »
Ja, det er ikke andet for ;) Hvad bader du dem i? De skal have frontline igen nu om en uges tid. Ellers støvsuger jeg alt jeg kan og vasker gulve. Vi bor på et nedlagt landbrug og har får, kalve, høns og heste. Har nogle staldkatte, men dem ser man aldrig....
Hvad hedder det du sprøjter med i huset?

Offline Berit H.

• Passiv bruger
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
« Svar #19 Dato: 18 ſeptember , 2011, 11:26 »
det er nogle år siden.... men vasker 1 gang i Fairy - opvaskemiddel, da det ihvertfald kan drukne skidderikkerne - det nedbryder den membran der sidder i skjoldet på lopperne
og en gang , enten i kattteshampoo.... eller en baby shampoo... det aller, alllervigtigste er at katten bliver skyllet totalt ren for shampoo til sidst.

Da jeg havde mine perserkatte - kunne lopperne vågne op efter 2 x almindelig vask og balsam + tørring.... men ikke hvis jeg brugte Fairy....

Det du skal spraye med i omgivelserne, ved jeg faktisk ikke hvad hedder...eller hvad der er bedst på markedet i dag.... men mener det er Phyritin ( eller noget lignede det hedder ) det skal indeholde, men spørg evt. din dyrlæge

go' arbejdsllyst
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
« Svar #20 Dato: 18 ſeptember , 2011, 15:14 »
Lopperne er højst sansynlig blevet immune overfor Frontline.

Advantage (Det skal være Advantage) indeholder et andet aktivstof end Frontline og virker derfor højst sansynligt.

Vi har brugt Frontline igennem mange år og har ikke haft lopper, men pludselig havde de alle lopper, selvom de fik deres Frontline - som altid.

Købte så Advantage og lopperne døde i løbet af få timer.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #21 Dato: 26 ſeptember , 2011, 11:17 »
Jeg kan varmt anbefale at bruge Damprenser fra Kärcher til at rengøre sovepladserne, den er yderst effektiv.
Den er også rigtig god hvis man har smitte inde i form af virus, bakterier eller sporer.

Den kan fås hos Harald Nyborg til omkring 700 kr.

Vi har varmt anbefalet den til en masse katte opdrættere, og har kun fået rigtig gode tilbagemeldinger, den er iøvrigt også god til alm. rengøring, vinduer og betræk i bilen etc....
Der er dog enkelte ting, man ikke må bruge den på.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Klausen

• Bruger
« Svar #22 Dato: 29 ſeptember , 2011, 20:06 »