Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ny race søges!!!  (Læst 19322 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lone Knap

• Bruger
Ny race søges!!!
« Dato: 30 August , 2011, 22:37 »
Hmmm...er der ikke en af jer dygtige folk herinde, der vil prøve at lave en ny race? Jeg tænker noget i retning af en stor høne med en moskusands gener!!!! Jeg vil ikke have ænder, men meget gerne nogle flotte, søde høns, der vil hjælpe mig med at udrydde mine dræbersnegle. Prisen snakker vi bare om  /o

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Ny race søges!!!
« Svar #1 Dato: 30 August , 2011, 22:49 »
du skal bare have en brahma :) de helt store snegle æder de ikke, men de små og især deres æg er de vilde med... og så er de søøøøøde :) jeg har en hane i guld/blå.... skal jeg reservere ham til dig? :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #2 Dato: 30 August , 2011, 22:58 »
Hmmm....hvad så med Hansemand??---min super maranhane. Tvivler på han vil acceptere en rival. Men vi sidder faktisk lige og snakker om, hvad vi gør, for vi skal ikke have får mere, men vil så til gengæld have mange flere høns, så måske, hvis vi kan finde ud af at opdele dem. Men de går jo frit på hele matriklen på nær i så og spirretiden. hmmmm....

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 30 August , 2011, 23:26 »
Jeg tænker noget i retning af en stor høne med en moskusands gener!!!! Jeg vil ikke have ænder, men meget gerne nogle flotte, søde høns, der vil hjælpe mig med at udrydde mine dræbersnegle. Prisen snakker vi bare om  /o

Der er i år optimale betingelser for de satans snegle, så selv ikke moskusænder orker at holde dem nede.

Jeg forsøgte at holde dem lidt nede ved hver aften at gå en tur rundt i haven og 'prikke' alle snegle jeg så, med et hjemmegjort instrument som skar dem i to stykker. Der er nu flere snegle end før jeg begyndte på mine daglige ture. Og nej, dem jeg har 'prikket' er ikke blot blevet til to i stedet for én. De er døde.

Jeg må give op overfor de bæster. De kommer ind fra markerne omkring os.

Jeg har iøvrigt funderet over om de ikke også udgør et væsentligt problem ifm fremstilling af wrap til feks heste. Det kan vel næsten ikke undgås at der kommer snegle med i høsten af wrap, og selvom de hurtigt dør i wrappen, må de jo forurene den??
Mvh
Erik Andersen

Offline Lone Knap

• Bruger
« Svar #4 Dato: 30 August , 2011, 23:34 »
Ja, det er ret stygt i år. Jeg går også rundt hver aften med en spade, og syns lissom dig, at de nærmest bare formerer sig. Men nu har jeg da fundet nogle af deres æghobe, og dem æder hønsene gladeligt, så jeg håber på færre til næste år. De kommer netop fra markerne, og der har vi jo købt både hø, halm, korn og ensilage, og der er da garanteret basser af colibakterier i, men hverken mine høns eller får er nu blevet syge af det. Sidste år lagde jeg gift, men så så slet ikke mit pindsvin. Det er her nu igen i år, men jeg er da i tvivl om det kan tage skade af det, selv om de påstår, det ikke sker. Så måske en Brahma er en god ide, nu vi alligevel skal have flere høns.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #5 Dato: 30 August , 2011, 23:44 »
Mht til wrappen tænkte jeg mest på at normalt, hvis feks en mus bliver fanget i wrappen, så forurenes gæringsprocessen og wrapballen er lige til at kassere. Kan ihvertfald ikke anvendes til heste. Noget tilsvarende sker vel hvis snegle 'fanges' i wrappen???

Nogen der har erfaringer med dette?
Mvh
Erik Andersen

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #6 Dato: 31 August , 2011, 06:07 »
Er der mange snegle i år???
Vi har faktisk færre end de senere år her.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Alexander Patrick Harholt

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 31 August , 2011, 06:28 »
Hvis man gerne vil af med sine snegle og få fat på flere på en gang, så smid agurk ud et bestemt sted ved aftentid eller et fad der ikke er så højt med øl i, efter en times tid vil den skiveskårede agurk og fadet være fyldt med snegle da de tiltrækkes af duften. I stedet for at klippe dem itu, hvilket er en dårlig ide da de er kannibaler, så skal du lave en lidt kraftig vandopløsning med kausisk soda og blot smide dem ned i spanden med soda opløsningen. En dag efter er sneglen fuldstændig opløst og du kan bruge soda opløsningen en uges tid. På denne måde kommer sneglene helt væk, og de andre kan ikke guffe deres venner i sig så de kan formerer sig endnu hurtigere.
Er godt klar over at det nok ikke er så humant, men de dør hurtigt. OG DET HJÆLPER
Hilsen

Alexander

Hvid La Fléche

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #8 Dato: 31 August , 2011, 07:08 »
Hmmm....hvad så med Hansemand??---min super maranhane.

Fortæl ham at han er fransk..... han BURDE elske at spise snegle ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline kvb

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 31 August , 2011, 07:55 »
Kevin Byskov
medlem af www.v-o-f.dk, www.racefjerkrae.dk, www.sussex.dk og www.brahma-klubben.dk
Leger lidt med forskellige farvekombinationer :)

Offline MiniMona

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 31 August , 2011, 09:10 »

Jeg forsøgte at holde dem lidt nede ved hver aften at gå en tur rundt i haven og 'prikke' alle snegle jeg så, med et hjemmegjort instrument som skar dem i to stykker. Der er nu flere snegle end før jeg begyndte på mine daglige ture. Og nej, dem jeg har 'prikket' er ikke blot blevet til to i stedet for én. De er døde.

Jeg må give op overfor de bæster. De kommer ind fra markerne omkring os.

Jeg har hørt  man ikke skal dræbe sneglende på den måde da de spiser hinanden og dderfor tiltrækker flere, når de kan lugte nogle andre... (især hvis de ligger og er døde)
Der imod skal man gå rund med en spand med kogende vand, og droppe dem deri.. På den måde dør de, men man mindsker også lugten og der ved tiltrækkes ikke nye snegle...

Mon det er derfor du har fået flere og flere? Din have er måske en dejlig restaurant for de sa.ans snegle... :D

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #11 Dato: 31 August , 2011, 10:07 »
Hvis der er plads og høner nok, burde der ikke være det helt store problem med 2 haner, kun avlsmæssigt kan det få indflydelse.
Så en adskillelse vil være at foretrække.

Jeg har ikke set en eneste dræbersnegl i år, så enkelte forrige år, og en del sidste år. Herligt...
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Brahmadame

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 31 August , 2011, 10:25 »
du skal bare have en brahma :) de helt store snegle æder de ikke, men de små og især deres æg er de vilde med... og så er de søøøøøde :) jeg har en hane i guld/blå.... skal jeg reservere ham til dig? :)

Altså her har jeg serveret en parteret en af slagsen, (den sad fast i voilerehegnet hos kaninerne, og i et forsøg på at lirke den ud ....splosh!!! og tarmeindhold m.m. hang ud over kaninburet). Jeg tænkte at det måtte være mums for Brahma'erne, men nix ingen interesse.  :P

Tilgengæld har jeg en effektiv 2-årig som tror at det er hundeprutter, og siger "arrrd" styrter ind efter toiletpapir, for at samle dem op, hver gang hun ser en ....!  *s

1.8 Isabella Brahma
2.5 Guld-/sortbåndet Brahma

....endvidere
1.0 gemal
0.2 børn

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #13 Dato: 31 August , 2011, 10:38 »

Tilgengæld har jeg en effektiv 2-årig som tror at det er hundeprutter, og siger "arrrd" styrter ind efter toiletpapir, for at samle dem op, hver gang hun ser en ....!  *s

Giv hende da endelig en hel rulle, så kommer du jo af med dem i en fart, børn er så effektive. /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #14 Dato: 31 August , 2011, 10:54 »
Vi har ikke dræbersnegle.. Eller vi har i hvertfald aldrig set nogle.. Men vi har en masse såkaldte leopardsnegle.. Måske de hjælper mod bestanden. For jeg ved de er her i byen, altså dræbersneglene.  :)

0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle