Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ny race søges!!!  (Læst 19326 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Ny race søges!!!
« Svar #45 Dato: 05 ſeptember , 2011, 16:02 »
Hvis det du skriver passer Maranne (hvilket jeg helt sikkert tror det gør), så skal man nok ikke satse på fodbefjerede racer så som kochin og brahma m.m. men mere satse på racer der elsker at skrabe.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline todda

• Bruger
« Svar #46 Dato: 05 ſeptember , 2011, 16:37 »
til Henriette  Jeg har store kochin,som går i løs i haven fra 1 sept til 1 maj.Har ingen dræbersnegle.i modsætning til vore naboers haver og et stort friareal ,hvor sneglene er en plage
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #47 Dato: 05 ſeptember , 2011, 16:47 »
Ok. Har bare hørt at de fodbefjerede ikke skraber så meget. Har aldrig haft nogen selv, da jeg ikke bryder mig så meget om "hår på benene".  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #48 Dato: 05 ſeptember , 2011, 17:06 »
Vores sneglebestand er også faldet draktisk efter to somre med frie høns.

Synes ikke jeg mærker mærkbart forskel på hvilke racer der skraber mest - med eller uden fjer - men der er helt klart forskel på de enkelte individers skrabelyst.
Med venlig hilsen Heidi

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #49 Dato: 06 ſeptember , 2011, 10:55 »
Mine gamle orpington skraber, men kun til husbehov, til gengæld har jeg 4 hybrider der er ved at endevende møddingen, og det er jo gode tegn, så jeg regner med at de også er på nakken af snegleæg og andre gode sager, så med lidt held, så er jeg fri for snegle efer et par år  /o hvis teorien holder
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn