Puha.
Det er nu det begynder at være tæt på at man fortryder hvad man har kastet sig ud i.
Bureaukrati DanmarkJeg tilmeldte, som loven foreskriver, tilgang af kvæg til CHR (via RYK øst) allerede i begyndelsen af ugen (19/9) og kunne også se at de var tilmeldt registret.
I dag dumper så lige en lille sag af en staldblok, ind fra RYK, som skal udfyldes med diverse 'hændelser' senest 3 dage efter disse har fundet sted, og senest 7 dage efter skal originalblad fra blokken tilsendes RYK.
Blokken er med et hav af 'flapper' i stift karton, og så en del egentlige rapporteringssider, med gennemslag, så man selv kan/skal opbevare en kopi af alle rapporteringer. Jeg tror det tager et par dage at sætte sig ind i korrekt brug af dette 'monster'.
Jeg tør slet ikke tænke på hvad regninger bliver for registrering + 'materiale', når den dukker op. Sikkert samme pris som mine 3 stykker kvæg

Jeg forstår squ godt hvis små landbrug giver op. De store bruger formentlig rådgivningscentre til at tage sig af administrationen.
Alt dette papirnusseri for 3 stykker kvæg på en nedlagt landbrugsejendom.
Puha - jeg trænger til luft.