Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skrabeæg  (Læst 36302 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MAdsLynge

• Passiv bruger
Sv: Skrabeæg
« Svar #60 Dato: 22 Januar , 2012, 20:05 »
Tro mig der er mange høns der har det værre :'( Jeg så en film om dyreforhold på foreskellige gårde i USA. Det er noget af det sørgeligsete jeg har set, så tro mig de høns har det nok OK  :)

Susanne

• Gæst
« Svar #61 Dato: 22 Januar , 2012, 20:28 »
http://www.kostkonsulatet.dk/klummer/undermenu2

Her er lidt om forskellene i vilkår for de forskellige kategorier  :)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #62 Dato: 22 Januar , 2012, 22:56 »
Det er rigtigt. Mange dyr har det meget værre, end mange af vores dyr herhjemme. Jeg har eksempelvis set noget af filmen Foodinc (tror jeg den hed) det var slemt, meget slemt. Det er skrækkeligt og meget skræmmende, hvor meget, som vi som forbrugere ikke har at skulle have sagt noget i. Jeg tænker på, hvem er det lige, som styrer det hele? Det er alle de store multinationale selskaber.. Det er sgu lidt skræmmende, at vi intet har at skulle have sagt, eller ihvertfald er det ret så lige meget, for det er dem, som afgører det i sidste ende alligevel!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #63 Dato: 23 Januar , 2012, 20:10 »
Jeg har eksempelvis set noget af filmen Foodinc (tror jeg den hed) det var slemt, meget slemt.

Du skulle se den hele...den er god!! Jeg har den, og jeg gav kun 50 kr for den.. Dén burde vises i gymnasiet  /o Desuden indeholder den mange gode fakta om fx slagteforhold osv..

Kan klart anbefales  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #64 Dato: 23 Januar , 2012, 20:28 »
Det er netop den film, min datter har set på gym, og det virkede helt klart   /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #65 Dato: 23 Januar , 2012, 20:31 »
Det er netop den film, min datter har set på gym, og det virkede helt klart   /o

Du skulle se den! Meget interessant..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #66 Dato: 23 Januar , 2012, 20:33 »
Der en dansk film på vej, ligesom food.inc den hedder så mad A/S..

http://mad-as.dk/
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #67 Dato: 23 Januar , 2012, 20:33 »
Den virker også rigtig god, men jeg fik ikke set den færdig, for jeg skulle gå før den dag, men vi så den også på klassen. Vi er et par stykker i klassen, som kæmper vores egen lille kamp med at overbevise resten af klassen om, at vi som mennesker ikke har monopol på kloden og at ekstrem materialisme ikke er nødvendigt! Det er dog svært når man går i en klasse, hvor folk mildest talt skidder på alt hvad der har med miljø, dyrevelfærd og meget andet at gøre ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #68 Dato: 23 Januar , 2012, 20:44 »
Du er altså en guldklump, Mikkel /o
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #69 Dato: 23 Januar , 2012, 20:45 »
Der en dansk film på vej, ligesom food.inc den hedder så mad A/S..

http://mad-as.dk/

Finn, du er en haj til det der med internettet, kan du se, hvornår den kommer eller kan købes? Jeg er MEEEGET interesseret i den..
Mette

Offline Lina

• Passiv bruger
« Svar #70 Dato: 23 Januar , 2012, 21:35 »
Finn, du er en haj til det der med internettet, kan du se, hvornår den kommer eller kan købes? Jeg er MEEEGET interesseret i den..

Selve filmen er ikke lavet endnu. Jeg kender en af personerne bag, og hun arbejder hårdt på at skaffe penge til projektet. Det er jo ikke helt billigt at lave den slags.

Offline Lina

• Passiv bruger
« Svar #71 Dato: 23 Januar , 2012, 21:44 »
Angående Mad A/S, så kan jeg i øvrigt oplyse, at folkene bag projektet blev kontaktet af en nogle folk fra Landbrug & Fødevarer, kort efter traileren blev lagt på nettet. L&F kunne nemlig ikke lide, at nogle af billederne (her tænker jeg på burhønsebillederne) er ubehagelige, og iflg. L&F repræsenterede billederne ikke virkeligheden. De måtte være taget i udlandet og/eller for flere år siden, mente de.

"Sjovt nok" viste det sig, at billederne med de hvide høns var helt nye og stammer fra en ægproduktion på Fyn. Da Mad A/S ville have L&F med ud for at besøge den pågældende produktion, var der pludselig adgang forbudt - også selvom L&F kort inden havde sagt, at MAD A/S-holdet var velkommen på en hvilken som helst ægproduktion i landet, fordi landbruget ønsker åbenhed omkring produktionsforholdene...  ::) /d
« Senest Redigeret: 23 Januar , 2012, 21:48 Fra Lina »

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #72 Dato: 24 Januar , 2012, 08:12 »
Angående Mad A/S, så kan jeg i øvrigt oplyse, at folkene bag projektet blev kontaktet af en nogle folk fra Landbrug & Fødevarer, kort efter traileren blev lagt på nettet. L&F kunne nemlig ikke lide, at nogle af billederne (her tænker jeg på burhønsebillederne) er ubehagelige, og iflg. L&F repræsenterede billederne ikke virkeligheden. De måtte være taget i udlandet og/eller for flere år siden, mente de.

"Sjovt nok" viste det sig, at billederne med de hvide høns var helt nye og stammer fra en ægproduktion på Fyn. Da Mad A/S ville have L&F med ud for at besøge den pågældende produktion, var der pludselig adgang forbudt - også selvom L&F kort inden havde sagt, at MAD A/S-holdet var velkommen på en hvilken som helst ægproduktion i landet, fordi landbruget ønsker åbenhed omkring produktionsforholdene...  ::) /d

Mærkeligt nok ,hva?? Jamen er det derfor, der står en dankort skilt samt ordet "donation" inde på det link, som Finn henviser til? Jeg vil da godt donere!!!
Mette

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #73 Dato: 26 Januar , 2012, 14:39 »
Desværre er det jo sådan, at kun en brøkdel af de æg, der produceres går til den private husholdning. Så længe der er storaftagere i pastaproduktionen, bagerier, færdigprodukter osv. osv. så er det en dråbe på en varm sten at vi køber "økologisk". Men det hjælper da lidt på samvittigheden  :)
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #74 Dato: 07 Februar , 2012, 09:29 »
Løsninger som kan afskaffe bur-og skrabeæg :

1) forbrugerne stopper med at købe produkterne (utopi for det kan forbrugerne ikke selv admistrere)

2) Det forbydes i Danmark (produktionen flyttes til udlandet)

3) Det forbydes i EU (produktionen flyttes udenom EU)

4) De danske indkøbere siger NEJ TAK (utopi der er penge i "skidtet")

5) EU stopper importen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub