Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Farvel og tak  (Læst 3935 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
Sv: Farvel og tak
« Svar #15 Dato: 28 Juli , 2011, 22:22 »
Jeg må sige at jeg undrer mig en del over dette indlæg. Citat: Tonen i nogle indlæg er også ret barsk og personlig, men admins griber ikke ind mere og tillader personlig hetz mod andre, det gør at dette indlæg jeg skriver nu bliver mit sidste herinde. Mage til vattede admins skal man lede længe efter.
Jeg synes netop at admins er gode til at stoppe og rydde op, ja så gode at jeg kun når at registrere at der har været noget galt, men ikke hvad. Og jeg er ked af dette. Hvis en føler sig trådt på kunne vedkommede så ikke sende en Pm direkte til den "skyldige og få det afklaret. sådanne indlæg kan jo give os alle dårlig samvittighed. De bedste hilsener Egon

med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 28 Juli , 2011, 22:23 »
Skal man :

Forsvare Forum og admin. Hvis man synes at kritikken er uberettet.

Eller hyle med og synes det samme, forøvrigt er der rigtig mange mennesker som faktisk siger et men mener noget helt andet, når lejligheden byder sig.
Endvidere er der også mange mennesker som ønsker sig "lidt rav i andegården" og som trives ved at smide en "bombe" som dette første indlæg i denne tråd.

Man kan også bare læse det og de andre 12.992 emner og danne sit eget indtryk af Forum, om det er et godt eller dårligt sted at være.

Et lille sidespring, jeg er en sjælden gang imellem på hestenettet og gul & gratis og læse diverse tråde. Og de fleste ender mange gange med meget personlig hetz, en meget grov tone og rigtig meget mudderkast. Ligeledes i nogle grupper på FB, får den bestemt heller ikke for lidt.

Så i forhold til det, så er Forum utroligt meget "tandløst" og alt for pænt ved siden af.

@ Marianne
Dit link er jo "for længe siden" og sikkert godt glemt. Det får vi dog aldrig at vide idet Lisbeth skriver at hun HAR skrevet sit sidste indlæg.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #17 Dato: 28 Juli , 2011, 22:45 »
Ja altså jeg kan jo godt li forum, men måske jeg er mærkelig, jeg opdager sjællent at der er rav i den men får det at vide efterfølgende og det må jo være fordi at nogen eller noget stopper det, jeg er også af og til på heste og hunde galleri og der kan man snakke om dårlig tone syntes slet ikke det er tilfældet her.

Så kan man jo mene hvad man vil om starten på denne tråd, der syntes jeg ikke tonen var særlig pæn jeg har ellers som Ina førhen nydt Lisbeths indlæg, og jeg mener at hvis der er indlæg man ikke bryder sig om så kan man jo bare lade være med at læse dem (hvor svært kan det lige være) men jeg syntes at det er ufint at starte sådan en tråd og så lade en masse mennesker sidde tilbage som  ??? det mindste Lisbeth kan gøre for at beholde værdigheden syntes jeg er at komme ind og besvare folks spørgelsmål.

Ja det var min mening nu vil jeg så NYDE forum lidt inden det er sengetid.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #18 Dato: 28 Juli , 2011, 23:03 »
Mon ikke Lisbeth lige sover på det hele, og så måske i morgen eller en af de nærmeste dage har mod på at vise sig herinde igen? Det håber jeg *h

Vi kan jo alle lade os rive med af vores følelser, hvem har ikke følt stærkt for noget, og ladet sig rive lidt med af sit humør på et tidspunkt? (Ja, altså ikke mig, men der må da være én af jer andre, som har prøvet det! ;D)

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #19 Dato: 28 Juli , 2011, 23:04 »
(Ja, altså ikke mig, men der må da være én af jer andre, som har prøvet det! ;D)
Jeg ved alt om det Christina  ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #20 Dato: 28 Juli , 2011, 23:41 »
Er kommet lidt sent til her.
Men jeg kan slet ikke 'genkende' kritikken (måske er jeg gået glip af et eller andet interressant  ;)).
Som andre skriver er der her på Forum generelt en meget sober og hjælpsom omgangsform. Selvfølgelig kan diskussioner gå lidt højt indimellem (som gårsdagens diskussion mellem Ina og sørenP om rettigheder til billeder. Men det er min opfattelse at begge involverede personer er 'hårdhudede' og kan klare mosten, og der er jo ihvertfald ikke nogen grund til at en 3. part skal blive stødt over tonen i de indlæg. Det må udelukkende være mellem de 2 direkte involverede)

At være administrator her på Forum, med den trafik der er hver dag, må være en udfordring i sig selv. Og da det er frivillig indsats synes jeg ikke man kan forvente at administratorerne nødvendigvis ser alt. Desuden vil det altid være en vurderingssag om et indlæg er at gå over stregen eller ikke (som diskussionen i går om rettigheden til billeder - hvor jeg bemærkede 'lidt ildsjæl' fra begge parter uden at synes at de trådte over stregen - de havde blot hver deres syn på sagen og gav udtryk for dette - og vi kan jo ikke alle altid være helt enige). Så generelt har jeg svært ved at forstå kritikken af administratorerne.

Jeg selv kan også være lidt 'ligefrem' fra tid til anden (jeg forsøger at huske at gøre opmærksom på at måske ikke alle har samme synspunkt som mig når jeg bringer et eller andet kontroversielt på banen) og jeg har definitivt ikke til hensigt at såre nogen ved mine ligefremme udmeldinger. Jeg forventer faktisk at få svar på tiltale hvis jeg har stukket næsen for langt frem.

Men en god ting, for at sikre at ingen føler at tonen er for skarp eller føler sig chikaneret på nogen måde, er at man lige gør opmærksom på, hvis man føler at noget er ved at løbe af sporet, og gerne med et glimt i øjet.   
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #21 Dato: 29 Juli , 2011, 08:06 »
Dansk Fjerkræ Forum er uden sammenligning, det eneste forum jeg nogensinde har været på, hvor tonen er sober og hvor admins skrider til handling over for "trolls" eller hvad de nu hedder, med det samme. Jeg er vild med DFF, fordi man her kan få hjælp til alt, af søde mennesker! *y At der også er plads til diskussioner synes jeg er fint, så længe man holder diskussionen i et toneleje, hvor man stadig taler fornuftigt sammen.

Jeg har været med på et katterum, og her kan man tale om hetz, personlig tilsvining og skrappe heksemadammer - uden at admin skrider ind :-X. Derfor spørger jeg nu DFF folk til råds, hvis jeg har spørgsmål vedr. katte ;).
« Senest Redigeret: 29 Juli , 2011, 08:27 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #22 Dato: 29 Juli , 2011, 08:35 »
jeg synes generelt at forum er venligt og bredt favnene og pædagogisk. Et sted, man kan holde frikvarter og et sted, man kan være på skolebænken. Jeg har også læst tråden om billeder og hvad der nu ellers blev talt om dér og den gjorde stor indtryk på mig, fordi den stak meget ud i forhold til hvad jeg er vant til på dette forum. Det synes jeg er meget meget positivt. For det må jo betyde, at det er en kraftig afvigelse fra normen. Engang imellem vil der være afvigere. På buskbommen klipper man dem bare af og kommer videre. Jeg har selv været admin på et forum, og jeg synes engang imellem mine pædagogiske evner var knappe, selvom dem, der kender mig, er forbløffet over hvilket overskud jeg kan hente frem for at holde god ro og orden. Men det var simpelthen så udmattende. Når man bare har sine egne 2 børn derhjemme, kan man nogenlunde overskue det og se frem til at de da heldigvis går i seng før dig, så der er ro og fred om aftenen. Og man kender dem fra yderst til inderst, så man kan være en smule forberedt på reaktionsmønsteret. På forum siger jeg IKKE, der er tale om børn, men der er en masse reaktioner fra mennesker, man ikke kender lige så godt, ikke kan gennemskue - og de sover sgu aldrig alle sammen på samme tid!  ;)

Så herfra skal lyde, at jeg støtter admins og synes de gør et godt stykke arbejde.

Jeg er OGSÅ ked af at komme forbi til spidse shouts ovre i højre side eller indlæg, der handler om hvordan andre bør opføre sig hvis verden skal være perfekt. Det er rigtig svære indlæg. For selvfølgelig skal der være plads til meningsudvekslinger, men jeg vil da foreslå at man tager sin giraf i hånden, og ytre sig om hvad man SELV synes og SELV føler og SELV ville gøre, og lader andre om at konkludere om de synes det er godt, sundt eller smart. Så snart det bliver til "du gør, du skal, du er", selvom det ellers er præcis samme emne, så kan det blive hårdt og negativt. Ingen vil forhindre dig i eller kan bestemme hvordan du selv føler, men alle kan føle sig ramt af hentydninger eller beskyldninger.

Lad dette være min opfordring til forums brugere.

Forum er et af mine helt faste holdepunkter og et fristed for mig, og jeg akter at gøre mit for at bevare det som sådan.

Hav en god weekend, jeg tror, den bliver super!  /o
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Tommy L Andersen

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 29 Juli , 2011, 08:58 »
hej Lisbeth
vil ikke komenterer din beslutning .
håber du vender tilbage her til .men vil
bare sige hvis du får brug for en hønsesnak eller en kop hønsekaffe i den fysiske verden er du altid velkomme til at kigge forbi ;)
M.V.H Tommy
 0.4 vorwerk  0.1 rir
 1.4 kobberfarvet maran  0.1 blomsterhøns 0.2 hvide æglæger  1.1 engelske araucana  1.0 hund kooiker  2.1 børn  0.1 kone

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #24 Dato: 29 Juli , 2011, 09:35 »
Kære Lisbeth

Du har været der før og du kommer det sikkert også igen.... nogen gange bliver man bare pårvirket mere end sjovt er af forskellige indlæg. OG så er det helt ok at tage et break. Der kan også være mange ydre påvirkninger der gør at man bare er fyldt op til kaste-op-linjen.
Jeg har selv været der hvor du er for lang tid siden, kan huske at jeg syntes at Magnus var en lille snotforkælet møgunge og for at få blodtrykket lidt på plads så tog jeg også et par uger fri herfra, men jeg kunne da ikke undvære det JEg havde også på et tidspunkt med Jørn hvor jeg mest af alt syntes han mindede om en 5 årig der ikke fik sin slikkepind. Men når jeg reflekterer lidt over situationen så når jeg også frem til at i de perioder hvor den slags har påvirket mig, har jeg ude i det civile liv også været ret så presset. og så er lunten bare ikke lang.Og så bliver man (jeg ) sq også lidt af en rejekælling.

For alt andet end lige så er her langt flere positive indlæg, en der er negative.
Mht vores admins så må vi huske at de ikke kan være allesteder. Og nogengange kan højlydte diskussioner være lærerige og de går i sig selv igen. Det er en balancegang hvornår en admin skal gribe ind. For vi er jo immervæk voksne normaltbegavede mennesker, vi burde jo nok kunne løse konflikterne i ro og mag. Men en gang i mellem ender det i hårdknude og så må admin træde ind.

Jeg håber du tager ud og får lidt frisk luft, og så vender tilbage, jeg er da ihvertfald meget interesseret i at høre mere om dine små isabellaer :)

Kh
Wanda
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #25 Dato: 29 Juli , 2011, 10:39 »
Søde Lisbeth

Hvor vil jeg savne dine indlæg, gode råd og søde kommentarer  :'(
Jeg håber, at du vender tilbage til os igen !

Kh Vipse
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Echo

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 29 Juli , 2011, 11:04 »
Jeg syns også at dette forumet er snilt og rolig i forhold til mange andre forum.

Jeg leste også den billed greia og stusset litt over den, men regnet med at det ikke var for sterk for de involverte i og med at ingen av dem sa noe om det. Dersom man syns tonen blir for tøff kan man vel trykke på den rapporter til moderator knappen, trodde det var det den var til.

Det er vanskelig å vite om morderator kanskje tar kontakt på pm i de aktuelle sakene med de involverte og spør om de føler seg støtt eller ber dem roe seg, de er vel ikke all aktivitet som alle ser.

Det som er dumt er vel kanskje at noen som leser en sånn tråd kan bli litt engstelig for hvordan han eller hun vil bli møtt med sitt eget spm dersom noen oppfatter det som dumt eller uheldig etter å ha lest tråder hvor noen får litt pepper.

Jeg kan også forstå at noen kan føle seg litt forbigått dersom man ikke får noen eller lite respons  på sine innlegg, mens man ser at andre som er ivrige på forumet koseprater om andre ting. Det blir vel litt sånn at noen er litt bedre venninner/venner enn andre og derfor kommenterer ivrig hverandres innlegg mens andre innlegg ikke blir svart på.

Jeg syns moderatorene gjør en meget god jobb, all ære til dem. Jeg tåler en del pepper, men kan forstå at noen føler seg støtt av et krast svar. Vi er alle forskjellige, både de som spør og de som svarer. Det er lett å misforstå det skrevne ord, men man kan jo bare spørre eller si fra om at man ikke likte det som ble skrevet.

Anne

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #27 Dato: 29 Juli , 2011, 11:09 »
Dersom man syns tonen blir for tøff kan man vel trykke på den rapporter til moderator knappen, trodde det var det den var til.
Tænk engang, den knap har jeg aldrig lagt mærke til <A.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Echo

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 29 Juli , 2011, 11:12 »
Jeg vet jo ikke om det er det den er til, men jeg regnet med det ;D

Offline Benny

• Passiv bruger
  • Ikke så køn, men vistnok rar.
    • Hovsaarten
« Svar #29 Dato: 29 Juli , 2011, 13:02 »
Jeg er bange for, at jeg må læne mig lidt op af Egon & Pilegården...

Der må være et eller andet, jeg har misset....

Så snup en kop kaffe mere, ryg en smøg mere... Eller gør hvad der plejer at berolige dig...

Skal der ske en voldsom udladning, så kommer du bare op og slår mit græs... Så giver jeg sgu kaffen  ;)

Og skriv så et nyt og positivt indlæg...

M.V.H....Benny..

Vi er skøre i skallen, men vi er friske :-))