Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Farvel og tak  (Læst 3903 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Farvel og tak
« Dato: 28 Juli , 2011, 20:26 »
Egentlig hører det ikke til under hyggesnak det jeg nu vil skrive, og jeg bliver sikkert også bannet og ekskluderet fra forum pga. det jeg har at sige, men jeg vil have luft nu....

Synes nogle kvindelige elementer herinde "fylder" vel meget blandt andet i form af at være moralens vogtere og det giver mig i den grad brækfornemmelser. Hvor er alle de "gamle" medlemmer henne??

Ja vist, der skal være plads til nye og det er der også, men der er altså nogen bestemte som evig og altid har spidse kommentarer eller skal være så evigt bedrevidende end andre.
Tonen i nogle indlæg er også ret barsk og personlig, men admins griber ikke ind mere og tillader personlig hetz mod andre, det gør at dette indlæg jeg skriver nu bliver mit sidste herinde. Mage til vattede admins skal man lede længe efter.

Dette forum synes jeg ikke er behageligt at være i mere. Jeg prøver at skrive mit indlæg så pænt og sobert som jeg kan, for inderst inde er jeg ved at eksplodere og fortælle navne på dem som opfører sig, i mine øjne, forkasteligt. Men så er jeg jo ikke et hak bedre end striglerne.

Tak til de medlemmer som er kommet med relevante indlæg her på forum. Jeg har lært meget af både jeres og mine egne fejl og oplevelser med hønsene.

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
Sv: Farvel og tak
« Svar #1 Dato: 28 Juli , 2011, 20:34 »
Åh, Lisbeth!
Jamen, hvad hulen skal man nu sige til det?
Jeg synes også, der af og til kommer en grim tone forbi, som jeg helst vil overse og endnu hellere være fri for.

Jeg synes faktisk ikke vores adminser er vattede - de kan jo ikke være på 24 timer i døgnet, og jeg ved ikke, om folk bliver kontaktet personligt, måske - istedet for direkte på forum.

Jeg ville synes, det var dejligt, hvis man, når man nu skriver som du gør, også kom med nogle eksempler - bare eksempler uden kommentarer om, "at det kan I selv være".
Måske ved jeg slet ikke, at jeg har såret dig med en grim bemærkning? Om det er mig, du sigter til?
Og hvis jeg har - så vil jeg da gerne sige undskyld!

Jeg håber, du kommer tilbage igen!

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #2 Dato: 28 Juli , 2011, 20:37 »
Okay skriv det,

BETTINA
Hun er den ene.....  ;D
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 28 Juli , 2011, 20:44 »
Jeg synes nu ikke at tonen er grov og personlig, men jeg læser heller ikke ALLE indlæg herinde, for der er rigtig mange indlæg som slet ikke interessere mig.

Men jeg skriver meget og hvis jeg er en kælling, så vil jeg da gerne vide det.....

Ps. jeg er måske også mere "hårdhudet" som formand for en klub, for der får man nogengange meget at vide enten direkte eller ad omveje (desværre)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

karina dj

• Gæst
« Svar #4 Dato: 28 Juli , 2011, 20:47 »
Kære Lisbeth!

Jeg havde i starten oplevelsen af at dine ord til tider var/er meget hårde eller uvenlige, men efterhånden som jeg læser flere af dine indlæg og svar, forstår jeg, at det ikke er din hensigt at være en strid madame!

Det bekræfter et af mine mottoer, som hedder at man skal vente med at dømme førend man har vurderet begge sider af vægtskålen. Vi har det ofte for nemt med at dømme negativt, det kunne jo være det der blev udtrykt var positivt/anderledes ment.

Det bekræfter osse at vi har forskellige måder at udtrykke os på, og det der kommer ned på skrift aldrig kan afsløre et glimt i øjet.

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #5 Dato: 28 Juli , 2011, 21:05 »
Jamen Lisbeth dog....hmmmm, tja hvad skal jeg skrive....må indrømme at jeg til en vis grænse må give dig ret desværre.
Jeg har ikke været meget på de sidste mange uger p.g.a. byggeri/renovering af mit hus, men jeg må sige at også jeg er blevet lidt støt over sprogbruget herinde på det sidste. Det har tangeret til det grove.
Desværre har jeg ikke følt mig i stand til at gribe ind/sige noget for jeg har ikke været særlig aktiv på forum på det sidste så jeg har ikke været helt opdateret om hvad der er foregået.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 28 Juli , 2011, 21:20 »
@ Lisbeth

Nu er vi alle på forum fået din mening at vide og nu er vi ALLE involveret, så må vi vel også hellere få nogle eksempler, ellers er det sgu svært at tage stilling til det eller ??

Og til jer alle jer andre, som er af samme mening som Lisbeth, frem i lyset med det, så der kan blive "ryddet" op i det.

Ellers minder dette indlæg meget om et tidligere indlæg, hvor der var en som (måske) skrev for nogle andre (eller sig selv), at de/hun følte sig forsmået og forbigået....
Dette indlæg blev heller aldrig rigtig "opklaret"
« Senest Redigeret: 28 Juli , 2011, 21:25 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Jean Hansen (Lavbo)

• Bruger
« Svar #7 Dato: 28 Juli , 2011, 21:27 »
Der er blevet "snakket" meget hårdt og brugt STORE ord.
Vil helst ikke hænge nogen ud, men gennemlæs tråden om en kat i hønsegården som blev drejet over på noget helt andet nemlig billeder. Jeg vil ikke gå ind i en dialog om det at bruge andre folks billeder for det har jeg ikke en dyt forstand på men sproget i tråden kan man vist ikke kalde sober.
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #8 Dato: 28 Juli , 2011, 21:35 »
Kære Lisbeth

Det er jeg godt nok ked af at høre :( Håber du kan nøjes med at holde en pause, og så vende tilbage med fornyet energi, og hjælpe med at holde stemningen i top herinde! *l

Knus herfra *b

Susanne

• Gæst
« Svar #9 Dato: 28 Juli , 2011, 21:38 »
men jeg må sige at også jeg er blevet lidt støt over sprogbruget herinde på det sidste. Det har tangeret til det grove.

Den her slags antydninger gør mig ked af det. De skaber ikke andet end usikkerhed. Nogen føler sig - måske helt uberettiget - angrebet og går i forsvarsposition, og SÅ har vi underholdning for alle pengene. Endda helt gratis!

Hvis man føler sig skrevet grimt til, bør man rette henvendelse til vedkommende. Åbent - eller i en pb. Sædvanligvis er tingene læst helt anderledes end de er skrevet.

Og mht grov tone, har jeg da aldrig læst noget så ufint som idag. Med personlige angreb på en/to fra "staben" . Men det har jeg kommenteret til rette vedkommende.

Jeg kender ikke til andre fora - men jeg har hørt fra flere, at samtaleformen på indtil flere steder er aldeles ubehagelig og fuldstændig uden sammenligning med vores fjerkræforum.

Lad os blive ved med at øve os i at behandle hinanden ordentlig og venligt. Og sige til på en ordentlig måde, hvis vi føler os trådt over tæerne /o
« Senest Redigeret: 28 Juli , 2011, 21:47 Fra Susanne »

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 28 Juli , 2011, 21:40 »
Okay den tråd omkring det med de s.... billeder er ikke i så pæn tone...

Men det er ud af total beskeder: 160.945
og total emner: 12.992

Nu har jeg selvfølgelig ikke læst ALLE disse tråde...
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #12 Dato: 28 Juli , 2011, 22:02 »

Og mht grov tone, har jeg da aldrig læst noget så ufint som idag. Med personlige angreb på en/to fra "staben" . Men det har jeg kommenteret til rette vedkommende.

Det var uforskammet og sn.. forkert af personen der gjorde det....
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #13 Dato: 28 Juli , 2011, 22:08 »
Nu er jeg vel en af de gamle, både i alder og på forum, og jeg er helt sikkert også en af de stride bedrevidende der fylder for meget, og det er jeg glad for, det er jo det der er mig, men selvom jeg har en mening om mange ting, så forsøger jeg da at holde en sober tone i mine indlæg, og hvis jeg har generet nogen, siger jeg gerne undskyld, og det gør jo de fleste, især hvis man VED, at man har trådt nogen over tæerne.
Det er muligt det ikke lykkes, men jeg gør mit bedste.
Og nu mener jeg så noget igen  ;D
På dette forum, er der en meget venlig og omgængelig hyggelig atmosfære, men en sjælden gang er der gang i gaden, det skal man jo ikke lade sig forstyrre af, man kan jo lade være med at være en del af konflikten, ved enten ikke at skrive, eller endnu bedre, holde nysgerrigheden i ave og lade være med at læse.
Jeg synes det er synd at sige forums Admins er vattede, de arbejder jo frivilligt for os, og er selv indbegrebet af god tone og sobre indlæg. Holdningen er jo at alle skal have lov til at have en mening, og at evt. konflikter har det med at gå i sig selv.
Vi får jo heller ikke offentlig besked hvis nogen får en pb. vedrørende deres måde at begå sig her på forum, og det skal vi jo heller ikke ha' Så at sige at Admins ikke gør noget er måske fordi man ikke ved hvad der bliver gjort....
Jeg kan slet ikke forstå at der ikke skal mere til for at føle at det er uudholdeligt, men sådan er vi jo meget forskellige, og alle gør det der er rigtigt for dem, men jeg vil dog savne dine indlæg om livet i din hønsegård på godt og ondt, om indtrængende hunde, skrukker og de kedelige stunder når ynglingshønen ikke er mere, så bare du vil nøjes med at holde fri et par dage, så går det måske alligevel, vi er altså alle sammen meget rare i virkeligheden. Og alle de gode timer kan umuligt overgås af en hidsig tråd, det er bare en sten på vejen.  <D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 28 Juli , 2011, 22:13 »
Jeg er forholdsvis ny herinde (going on 2 mdr nu ;)). Jeg har været ovenud tilfreds med forum og har fået masser af råd, tips, svar på spørgsmål og hjælp til diverse.. Jeg har da også stødt på visse udsagn eller sætninger, som jeg ikke har været just "tilfreds" med eller enig i...men sådan er det jo altid, uanset hvor man befinder sig..på job, i familien, på forum, over det hele! Alting kan ikke være lutter lagkage  :( Men hvis nogen træder andre over tæerne, så er jeg sikker på, at de ikke gør det med vilje - og hvis de gør, så er de enten "dumme" og ellers kan de nok klare at få at vide, at de har trådt nogen over tæerne... Men man kan jo ikke ændre eller undskylde eller erkende, hvis ikke man får det at vide/bliver konfronteret med det. Jeg bliver sku også lidt ærgerlig, når jeg ser, at én der har været så ovenud tilfreds, pludselig ikke er det mere - det synes jeg er synd  :-[ Jeg er ikke i tvivl om, at konkrete eksempler ville hjælpe i denne sag. Hvis det var mig, der havde skrevet noget dumt i et minuts vrede eller lignende, så gjorde det ikke noget at få det at vide!!! Der er ingen af os, der er perfekte..og vi dummer os ind i mellem  :-\
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling