jeg synes generelt at forum er venligt og bredt favnene og pædagogisk. Et sted, man kan holde frikvarter og et sted, man kan være på skolebænken. Jeg har
også læst tråden om billeder og hvad der nu ellers blev talt om dér og den gjorde stor indtryk på mig, fordi den stak meget ud i forhold til hvad jeg er vant til på dette forum. Det synes jeg er meget meget positivt. For det må jo betyde, at det er en kraftig afvigelse fra normen. Engang imellem vil der være afvigere. På buskbommen klipper man dem bare af og kommer videre. Jeg har selv været admin på et forum, og jeg synes engang imellem mine pædagogiske evner var knappe, selvom dem, der kender mig, er forbløffet over hvilket overskud jeg kan hente frem for at holde god ro og orden. Men det var simpelthen så udmattende. Når man bare har sine egne 2 børn derhjemme, kan man nogenlunde overskue det og se frem til at de da heldigvis går i seng før dig, så der er ro og fred om aftenen. Og man kender dem fra yderst til inderst, så man kan være en smule forberedt på reaktionsmønsteret. På forum siger jeg IKKE, der er tale om børn, men der er en masse reaktioner fra mennesker, man ikke kender lige så godt, ikke kan gennemskue - og de sover sgu aldrig alle sammen på samme tid!
Så herfra skal lyde, at jeg støtter admins og synes de gør et godt stykke arbejde.
Jeg er OGSÅ ked af at komme forbi til spidse shouts ovre i højre side eller indlæg, der handler om hvordan andre bør opføre sig hvis verden skal være perfekt. Det er rigtig svære indlæg. For selvfølgelig skal der være plads til meningsudvekslinger, men jeg vil da foreslå at man tager sin giraf i hånden, og ytre sig om hvad man SELV synes og SELV føler og SELV ville gøre, og lader andre om at konkludere om de synes det er godt, sundt eller smart. Så snart det bliver til "du gør, du skal, du er", selvom det ellers er præcis samme emne, så kan det blive hårdt og negativt. Ingen vil forhindre dig i eller kan bestemme hvordan du selv føler, men alle kan føle sig ramt af hentydninger eller beskyldninger.
Lad dette være min opfordring til forums brugere.
Forum er et af mine helt faste holdepunkter og et fristed for mig, og jeg akter at gøre mit for at bevare det som sådan.
Hav en god weekend,
jeg tror, den bliver super!