Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Så er ræven død  (Læst 2669 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Zoro

  • Gæst
Sv: Så er ræven død
« Svar #30 Dato: 18 Juni , 2011, 18:21 »
Kære Alle sammen.

For en god ordens skyld, så færdes der allerede ulve i de gamle Øst tyske byer langs den polske grænse.

NB: Det bliver spændende at se hvornår Ulven krydser den danske grænse, for at prøve at bosætte sig permanent her hos os ???

Hilsen fra Jørn.


karina dj

  • Gæst
Sv: Så er ræven død
« Svar #31 Dato: 18 Juni , 2011, 18:28 »
Ankerine...det gør det sjældent de ydmyg  ;)

Offline jane

  • Bruger
  • Indlæg: 417
  • Dejligt med høns i haven!!!
Sv: Så er ræven død
« Svar #32 Dato: 18 Juni , 2011, 20:22 »
for min skyld skal ulven være velkomme i danmark - At folk frygter ulven - er nok en gammle frygt - som vi i dag ikke behøver at frygt. Men skulle der en dag komme nogle i danmark - ja så få de nok ikke lov til at leve længe.
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Susanne

  • Gæst
Sv: Så er ræven død
« Svar #33 Dato: 18 Juni , 2011, 22:28 »
Jeg tror ikke, at der er ret mange af os, der er i stand til at gennemskue det komplicerede samspil, der foregår i naturen,

Alle arter har en plads og en funktion i økosystemet - selvom det kan være svært for arten homo sapiens at skue ud over vores egen store næstip.

Et af de største problemer i vores tid er, at arternes mangfoldighed skrumper. Både på dyre- og planteområdet.

Lovgivningen i de enkelte lande er utilstrækkelig til opretholdelse af en mangfoldig natur - jvf indlæg fra Ankerine og Gunni, og der er al mulig grund til bekymring for fremtiden  /d

Offline mineunger

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 207
Sv: Så er ræven død
« Svar #34 Dato: 18 Juni , 2011, 23:24 »
Her er fælden også sat op, og bliver ræven fanget vil den også blive skudt.

Mine høns blev taget midt om eftermiddagen, og DET finder jeg mig ikke i!!! At Mikkel har taget en enkelt h*ne i ny og næ har jeg levet med, men at nedslagte min hønseflok på det groveste midt på dagen, det er altså ikke i orden.

Mvh Stina

At sætte den ud et andet sted, er det ikke bare at sende aben videre til en anden??
1,1 vildtfarvet araucana
1,1 rød silke (min datters)
1,1 hvedefarvet maran
1,1 huskatte
1,1 labrador
2,1 dejlige unger

Offline Alfred Kirk

  • Bruger
  • Indlæg: 377
Sv: Så er ræven død
« Svar #35 Dato: 18 Juni , 2011, 23:49 »
Jo Stina, det er jo blot at flytte aben videre til en anden.

Men alle de hellige folk der gerne vil have ræven omkring deres hønsegår, må da gerne få den næste jeg fanger. 

Men helt sikkert, heller besøg af en ræv, end af en mink. Minken går jo helt i blodrus, de dyr der overlever den er jo total stresset og ødelagt. 
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Så er ræven død
« Svar #36 Dato: 19 Juni , 2011, 00:32 »
Overvej lige at rævehvalpene er 8-12 uger gamle nu. Og lige så hjælpeløse som hundehvalpe. Men hvis de sulter ihjel er de selvfølgelig heller ikke noget problem for jeres ubeskyttede høns fremover.
« Senest Redigeret: 19 Juni , 2011, 00:39 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline ina.....

  • Moderator
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Så er ræven død
« Svar #37 Dato: 19 Juni , 2011, 00:59 »
Jeg føler mig nu ikke særlig hellig, men jeg mener man skal feje for sin egen dør, og hvis man ikke vil have sine høns ædt af ræven, så må man sikre sin hønsegård, og det er jo muligt uden de store armbevægelser....
Jeg har ikke en hønsegård til mine orpington, så hvis en flok ræveunger vil plyndre min flok midt på dagen, så er det jo ikke dem jeg skal bebrejde men mig selv, og her er faktisk ræv i nærheden.
Alle døre er lukket om natten, så der kan rævene ikke komme ind, så jeg håber at ræveungerne ikke tør komme ind på min gårdsplads og have ved højlys dag hvor man også kan møde hunde og strømhegn....
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline C. Kjær

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 205
Sv: Så er ræven død
« Svar #38 Dato: 19 Juni , 2011, 01:00 »
Jo Stina, det er jo blot at flytte aben videre til en anden.

Men alle de hellige folk der gerne vil have ræven omkring deres hønsegår, må da gerne få den næste jeg fanger. 

Men helt sikkert, heller besøg af en ræv, end af en mink. Minken går jo helt i blodrus, de dyr der overlever den er jo total stresset og ødelagt. 

At aflive ræven, er da ikke ensbetydet med at så er det ovre, der vil da komme en ny og overtage territoriet, så det vel en eller form for hetz.
Er det så ikke bedre at lave en rævesikker hønsegård  ??? jeg spørger bare, for jeg er da også langt mere bange for at minken kom på besøg. Har set hvad den kan lave af ulykker, et sted hvor man ikke ville tro den kunne komme  :o
Caroline

Med 0,3 Jersey Kæmper - 0,2 Orloffer - 0,1 araucanaer 2,2 Australorps - 1,4 Sussex - 0,1 blomsterhøns - 1,5 maran + alle blandingerne :) i hønsegården

Susanne

  • Gæst
Sv: Så er ræven død
« Svar #39 Dato: 19 Juni , 2011, 09:21 »
Susanne,   der var en rimelig kendt mand der sagde : Bekymre Jer

ikke om dagen i morgen. Hver dag har nok i sin plage  ;)

Jeg kan kun give dig ret.  Men jeg er helt overbevist om , at selv

med mennesker her på jorden (som er de eneste der ødelægger

naturen) , går det nok. Vi er nødt til at betragte os selv som en del af naturen, selv om vi ødelægger den ! Det er sgu ikke til at forklare det jeg mener .



Jeg forstår faktisk godt, hvad du mener. :D. Hver enkelt art kæmper for sin egen videreførelse - det er sådan, det hele er "bygget op" Også mennesket.

Og det ligger dybt i os, at vi forsvarer os når vi bliver angrebet - eller når noget, der er vores, bliver det.

Derfor bryder vi os ikke om alt det, der er truende for vores eksistens - eller det, der vanskeliggør vores hverdag. Ulve/ræve/rovfugle/brændenælder/myg/hvepse/blodmider/lus/lopper/ukrudt/herpesvirus/fodvorter og dræbersnegle !

Selvfølgelig!

Og at en mand forsvarer sin grund/familie/hønseflok mod indtrængende farer - f.eks en ræv, der ellers ville udrydde hønseflokken er for mig at se helt forståeligt! Respekt for det - og tillykke med fangsten !   <I

Min bekymring går på, at efterhånden som vi mennesker bliver flere og flere, vil andre arter langsomt uddø - og til sidst også mennesket. Derfor skal vi bruge den forstand vi har fået af Vorherre (ups - her er til en ny diskussion 8)  ) til også at tænke ansvarligt på hele jordklodens vegne.  Det hedder også politik på verdensplan - og i øjeblikket forvaltes det ansvar ikke på nogen særlig beundringsværdig måde.
« Senest Redigeret: 19 Juni , 2011, 09:23 Fra Susanne »

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Så er ræven død
« Svar #40 Dato: 19 Juni , 2011, 21:28 »
Særligt om ræv
§ 5. I forsvarlige indhegninger med frilandsgrise må ræv reguleres hele året, herunder ved brug af fælder.
Stk. 2. I egne, hvor ræv volder skade på den øvrige fauna, må denne reguleres i perioden 1. - 29. februar.
Stk. 3. På ejendomme, for hvilke der er udarbejdet og gennemført naturforbedringer i h.t. biotopplaner, jf. § 12, stk. 2, nr. 3, i
miljøministeriets bekendtgørelse nr. 870 af 4. juli 2007 om udsætning af vildt, jagtmåder og redskaber, kan ræv reguleres hele året
ved brug af fælder.
Stk. 4. Rævehvalpe uden for rævegrave må reguleres i perioden 1. juni - 31. august. Rævehvalpene må ikke jages ud af
rævegraven ved brug af hund eller på anden måde.
Stk. 5. Regulering af ræv med riflet våben kan ske fra skydetårn eller skydestige, som opfylder betingelserne i § 1 i
 ....det er  ifølge retsinfo....
 læg lige mærke til at hvalpe kan reguleres fra 1.06!
og så var den røde satan her igen. Stak af med en ung orp. hane.
rævefælden kommer i morgen og så må den fanges, stakkels høne fra sidste angreb har balanceproblemer og er nok stadig i chok, måske var det bedre hvis han spiste hende, så var  hun i himlen nu, og ikke har lidt så meget i dag.
høns, ænder, hunde, katte...

Zoro

  • Gæst
Sv: Så er ræven død
« Svar #41 Dato: 20 Juni , 2011, 15:39 »
" Ja " det er godt at man ikke er Ræv i den danske fauna ???

NB: Det kunne være at vi skulle til at lave nogle særlige beskyttelses zoner for Ræve i Danmark.

Hilsen fra Jørn som holder meget af Ræve. /o
« Senest Redigeret: 20 Juni , 2011, 15:46 Fra Jørn Clevin »

Offline Alfred Kirk

  • Bruger
  • Indlæg: 377
Sv: Så er ræven død
« Svar #42 Dato: 20 Juni , 2011, 16:10 »
Bare tag det roligt, der er rigeligt med ræve i Danmark, men de har en lidt anden farve end din gamle udstoppede ræv, den er da godt nok falmet.

Des flere ræve, jo færer harer, fasaner og rålam. Har liger være en tur oppe i sangraven for at se til ræven, her havde en fasan høne måttet stoppe rugningen for at blive bytte for ræven. Så vil jeg heller servere nogle dværghanekyllinger, som alligevel ikke dur til udstilling. 
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Zoro

  • Gæst
Sv: Så er ræven død
« Svar #43 Dato: 20 Juni , 2011, 16:23 »
Bare tag det roligt, der er rigeligt med ræve i Danmark, men de har en lidt anden farve end din gamle udstoppede ræv, den er da godt nok falmet.

Des flere ræve, jo færer harer, fasaner og rålam. Har liger være en tur oppe i sangraven for at se til ræven, her havde en fasan høne måttet stoppe rugningen for at blive bytte for ræven. Så vil jeg heller servere nogle dværghanekyllinger, som alligevel ikke dur til udstilling.  

Hej Alfred.

Vi er en del som ligger føde ud til ræven nu hvor der er hvalpe, det er en skøn oplevelse at følge yngel plejen på nært hold ved ræve graven.

NB: Mikkeline er godt nok lidt grå i toppen efterhånden, men hun klare da alligevel sit barske liv selv om hun snart er otte år gammel.

NB: Håber jeg kan snuppe hende til et lille portræt billede igen inden længe.

NB: Forøvrigt er der flere melanistiske former for rød ræv, ligesom man ser hos feks. egern.

NB: Jeg har iøvrigt rigeligt med vilde fasaner og hare her på gården, så der er nok til både ræven og mig.

Hilsen fra Jørn.



« Senest Redigeret: 20 Juni , 2011, 16:33 Fra Jørn Clevin »

Offline Banko

  • Bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Så er ræven død
« Svar #44 Dato: 21 Juni , 2011, 00:30 »
Ja så har jeg også haft besøg af den Røde Satan tog en New Hampshire høne ved højlys dag
nåede i sidste sekund at redde min Kobber farvet Maran Hane
svinet havde den munden da jeg opdagede det og så ved højlys dag /d /d /d
håber at den går i fælden så jeg kan skyde den  /o
1.3 Kobber farvet Maran
0.2 New Hampshire
0.2 Sølv Appenzeller
0.1 Tværstribet Plymorock