Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns og kat??  (Læst 23783 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Høns og kat??
« Svar #30 Dato: 19 Maj , 2011, 15:05 »
Jeg skulle altså holde meget af min nabo, for at stå model til det,,, der tror jeg godt der efter en henvendelse eller to, kunne komme en klage på tale, jeg er sikker på at de ikke lugter helt godt heller
Jeg kunne ikke holde så meget af min nabo..........
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #31 Dato: 19 Maj , 2011, 15:12 »
@Johan
Jeg tænkte nok at der var et problem i den retning, og det er jo nærmest uløseligt, men kan du ikke nævne at kattene stjæler dine kyllinger, og at der måske kan skæres lidt ned i bestanden, jeg mener alle kneb gælder hvis venskab skal holdes  ;D Det er godt nok en kedelig situation, der skal takles med omtanke
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #32 Dato: 19 Maj , 2011, 15:59 »
Vi har en lille steriliseret pige på et år /o hendes første møde med hønsene efter at være vokset op som indekat var en stor, og gal! Orpington skruk med kyllinger ;D så hun har behørig om end ikke overdreven respekt for høns. Hun lader endda små kyllinger være hun er i hvert fald ikke vildt interesseret i dem meen hun får nu ikke lov til at være alene med dem ;)

Se evt. mit galleri
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #33 Dato: 19 Maj , 2011, 17:06 »
Vi er da vist helt ude i det vilde vesten når man render rundt med jagtgevær i baghaven.
;D Det gør jeg nu heller ikke. Jeg har bygget en fælde, som jeg sætter op, når jeg er hjemme. Når den klapper, skyder jeg dem i fælden.
Johan Gadegaard

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #34 Dato: 19 Maj , 2011, 17:20 »
@Johan
Jeg tænkte nok at der var et problem i den retning, og det er jo nærmest uløseligt, men kan du ikke nævne at kattene stjæler dine kyllinger, og at der måske kan skæres lidt ned i bestanden, jeg mener alle kneb gælder hvis venskab skal holdes  ;D Det er godt nok en kedelig situation, der skal takles med omtanke

Det er lidt indviklet. Manden har flere gange, når jeg har været ude og fjerne kattelort, spurgt mig, hvorfor jeg ikke bare skød dem i stedet. Konen derimod kommer nærmest ud og trøster kattene, når jeg har været efter dem med vandslangen. Jeg ved ikke, om hun ved, at jeg også skyder nogle af dem. Manden vil gerne have min hjælp til at rense ud. Så slipper han for ballade med konen ;D Så vi har en slags stiltiende overenskomst, der går på, at jeg fjerner så mange katte som muligt.

Nu ser jeg, hvor langt jeg kan komme den vej. Hvis det også i år, trods min indsats, skal lykkes kattene at sabotere alle småfuglenes forsøg på at få noget på vingerne, strammer jeg lige en tand og siger til hende, at jeg vil gøre meget for at holde hendes katte ude af haven, men at jeg altså vil aflive dem, der kommer ind alligevel.
Johan Gadegaard

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #35 Dato: 19 Maj , 2011, 17:30 »
Ha ha Johan, du er lidt af en kriger, du prøver at afbøde en ægteskabelig krise hos naboen, mens du støtter manden ved at aflive kattene,,,,, rigtig god sommer til dig  *g *g han kan vel jage et par katte ekstra ind til dig, men der er langt fra 60 + til et aceptabelt antal på 3-4 tror du ikke hun bliver mistænkelig på et tidspunkt  *e
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #36 Dato: 19 Maj , 2011, 17:43 »
Ha ha Johan, du er lidt af en kriger, du prøver at afbøde en ægteskabelig krise hos naboen, mens du støtter manden ved at aflive kattene,,,,, rigtig god sommer til dig  *g *g han kan vel jage et par katte ekstra ind til dig, men der er langt fra 60 + til et aceptabelt antal på 3-4 tror du ikke hun bliver mistænkelig på et tidspunkt  *e

Jeg fortæller hende bare, at de nok er døde af sult, fordi der ikke er nok mus og rotter. Hendes katte tager nemlig ingen fugle... ::)
Johan Gadegaard

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #37 Dato: 19 Maj , 2011, 17:44 »
;D Det gør jeg nu heller ikke. Jeg har bygget en fælde, som jeg sætter op, når jeg er hjemme. Når den klapper, skyder jeg dem i fælden.

JEG TÆLLER LIGE TIL 100......................... /d /d /d /d /d /d /d /d /d /d /d /d /d /d
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #38 Dato: 19 Maj , 2011, 18:13 »
JEG TÆLLER LIGE TIL 100......................... /d /d /d /d /d /d /d /d /d /d /d /d /d /d

Ikke forstået...!

Hvis du ikke mener, det er en forsvarlig aflivning, kunne jeg godt tænke mig at få anvist en bedre. De får en kugle lige ned i hjernen, og de dør lige på stedet. Hver gang! Det ser ikke så pænt ud, som når dyrlægen kommer med sprøjten. Men det er mere for menneskers skyld, det skal foregå så pænt og ublodigt. Dyrene mærker ingen anden forskel, end at sprøjten nok er en mere stressende affære med alt det, der går forud.
Johan Gadegaard

Offline ina.....

• Bruger
« Svar #39 Dato: 20 Maj , 2011, 00:11 »
Jeg er da sikker på at da Johan har et våben, så har han nok et jagttegn, og det er dermed fuldt lovligt og hurtigt at aflive en kat på nævnte måde.
Jeg havde da aldrig forestillet mig at man ville hverken ringe efter dyrlægen hver gang der var gået en kat i fælden, og det ville da også trække tiden ud for katten, så det er ok med mig.
Min mand har også skudt et par vildkatte der trængte ind på vores kattes domæne, om vinteren når de var halvdøde af sult, hurtigt og uden de opdager det.
Venlig Hilsen INA

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #40 Dato: 20 Maj , 2011, 00:33 »
Så vidt jeg har forstået det er aflivning af dyr ved skydning væsentligt mere humant end aflivning ved brug af indsprøjtninger.

Simpelthen fordi ved skydning indtræffer døden øjeblikkeligt mens den ved indsprøjning 'kommer snigende'. Og mens døden 'sniger' sig ind på dyret skulle dyret gennemleve alle mulige stadier af panik/angst/frygt, fordi hjernen stadig fungerer, ihvertfald til en hvis grad, mens diverse flugtmekanismer gradvist bliver deaktiveret af giften.

Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #41 Dato: 20 Maj , 2011, 00:49 »
Min kat er direkte bange for kyllinger. Sidste år lykkedes det mig at få et billede med ham og en kylling på inden at han var smuttet.

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #42 Dato: 20 Maj , 2011, 01:07 »
Ja, nu lykkedes det vist at afspore den oprindelige debat. Beklager...men der er vist svaret på spørgsmålet, så mon ikke det går.

Mht. aflivning generelt, så findes der desværre mange eksempler på, hvor langt ud velmenende dyrevenner kan komme i forsøget på at (be)lære andre om etisk omgang med dyr (jeg sigter ikke til nogen specifik her). Et af de mest groteske eksempler var et rådyr, der var blev påkørt og lå med knust bagkrop, utvivlsomt plaget af voldsomme smerter. En dame ringede efter Falck og gav sig til at vente uden på nogen som helst måde at hjælpe dyret med andet end at påføre den stress ved sin blotte tilstedeværelse. Kort efter stoppede en mand, åbnede bagagerummet, hev en motorsav ud og savede hovedet af dyret. Blodigt og voldsomt, men resolut og det bedste for dyret. Ikke desto mindre blev han anmeldt for dyremishandling. Helt i hegnet :( Men sikkert et symptom på, at flere og flere mennesker kommer længere og længere væk fra naturen og udvikler et næsten sygt og sentimentalt forhold til dyr - til allermest skade for netop dyrene. Det er vist det, der med et fint ord hedder antropomorfisme...
Johan Gadegaard

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #43 Dato: 20 Maj , 2011, 23:02 »
Et frygteligt flot ord. Aldrig hørt det før.

Men er helt enig. Ofte er der for meget misforstået 'godhed' overfor sårede dyr, hvor det mest humane, i mange tilfælde, var en hurtig aflivning
Mvh
Erik Andersen