Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Høns og kat??  (Læst 23777 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Høns og kat??
« Svar #15 Dato: 19 Maj , 2011, 10:41 »
Jamen har du dog overvejet at være helt kold og skære ned i bestanden, hvis du ikke har dem frivilligt, de kan jo ikke være ynglingskatte alle sammen tænker jeg, og jeg går ud fra at  de er fertile, så de formerer sig ustandselig, det stopper jo aldrig....
Du kan da umuligt tage et billede af dine høns uden der er en kat med på billedet  ;D godt fotoshop er opfundet... he he
Næste gang min mand klager over kattene så kan jeg sige at jeg da kender en der har MINDST 60 så hvad er problemet.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #16 Dato: 19 Maj , 2011, 10:51 »
Det bliver ikke ved overvejelserne. Jeg har "fjernet" en del, men kan, mens dette skrives, se 2 meget drægtige hunkatte ligge og dovne i solen nede ved vejen. Så det er netop endeløst :(

Omvendt har jeg så ingen problemer med at få billeder uden katte på. De har lært, at det gør ondt at komme for tæt på ham oppe i nr. 7
Johan Gadegaard

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 19 Maj , 2011, 11:10 »
Ina, det er Johans nabo, der har dem.
Gad vide om det er lovligt med så mange katte?
Kan man overhovedet tilgodese så mange?
Og ja jeg har selv to katte og bestilt en tredie.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #18 Dato: 19 Maj , 2011, 11:28 »
Kan man overhovedet tilgodese så mange?

Nej, mange af dem ligner noget, der er løgn. Jeg tror ikke, der er regler for, hvor mange katte man må have. Men selvfølgelig er det helt sygt med over 60...
Johan Gadegaard

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #19 Dato: 19 Maj , 2011, 11:34 »
Jeg skulle altså holde meget af min nabo, for at stå model til det,,, der tror jeg godt der efter en henvendelse eller to, kunne komme en klage på tale, jeg er sikker på at de ikke lugter helt godt heller
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #20 Dato: 19 Maj , 2011, 11:44 »
På grund af at jeg ikke gidder at ha laden fuld med katte har jeg skæret ned så jeg kun har to hun katte der jeg kan komme til og give p-piller, resten er hankatte, jeg har 6 stk. Men får hunkattene mange killinger affliver jeg hun killinger for å slippe at laden går over styr. For de skal jo og ha mad .

Det er min metode og den fungerer fint.

Kattene rører ikke hønsene, men kyllinger kan de finde på og forsyne sig af :-\
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #21 Dato: 19 Maj , 2011, 11:59 »
Jeg skulle altså holde meget af min nabo, for at stå model til det,,, der tror jeg godt der efter en henvendelse eller to, kunne komme en klage på tale, jeg er sikker på at de ikke lugter helt godt heller

Bortset fra det med kattene er jeg meget glad for mine naboer. De ved godt, jeg er meget træt af deres katte, men konen er så glad for dyr, at det kammer helt over og bliver synd for dyrene i stedet. Så jeg er begyndt at skyde dem, der kommer herover. Hellere det end at hidkalde myndigheder og sætte et ellers godt naboskab på spil.

Sidste år varmede jeg op til at regulere bestanden. Det fik hende ud i et forsvar af kattens milde væsen. Den spiser kun mus og rotter - fugle lader den være... ;D Der blev lidt stille, da jeg spurgte, om hendes katte så lå på lur efter rotter ved mine stærekasser...
Johan Gadegaard

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #22 Dato: 19 Maj , 2011, 12:18 »
Ikke frivilligt, kan jeg love dig for. Men jeg kan ikke holde dem ude, og da hønsene jo skal have adgang til redekasserne hele dagen, kan kattene også komme ind. Og det gør de med mellemrum. I øvrigt er 60 nok lavt sat. En dag talte svigersønnen 42, der opholdt sig inde i huset. Dertil kommer så alle dem, der var udenfor... :o
Det lyder da som en der skal kigges lidt efter i sømmene af rette myndighed. /d /d /d /d /d
« Senest Redigeret: 19 Maj , 2011, 12:32 Fra Lekris »
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #23 Dato: 19 Maj , 2011, 12:35 »
På grund af at jeg ikke gidder at ha laden fuld med katte har jeg skæret ned så jeg kun har to hun katte der jeg kan komme til og give p-piller, resten er hankatte, jeg har 6 stk. Men får hunkattene mange killinger affliver jeg hun killinger for å slippe at laden går over styr. For de skal jo og ha mad .

Det er min metode og den fungerer fint.

Kattene rører ikke hønsene, men kyllinger kan de finde på og forsyne sig af :-\
Hvad med dine hankatte ? De går vel så og laver killinger andre steder.Var det ikke bedre at få alle steriliseret ?
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Loppe

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 19 Maj , 2011, 12:40 »
De er kun et år gamle, og jeg vil meget gerne om de ville lave killinger på mine hunkatte for det var derfor jeg har dem, men jeg har PT ikke set dem forlate ejendommen. Det er egnens voksne hankatter der kommer til os  :-\

Og de første år steriliseret vi hankattene, men de løb bare hen og blev overkørt så da får de hellere arbejde i laden med å fange utøj med kuglene i behold ;)
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #25 Dato: 19 Maj , 2011, 13:39 »
Jeg vil give Leif ret, det er bedre at få hankattene kastreret. En kastreret hankat bliver hjemme og fanger mus og passer sit arbejde, en fertil hankat vil strejfe det meste af foråret, komme i et utal af slagsmål og få bylder og andet, og det kan nemt ende med dyrlægeregninger, der er langt højere end en kastration. Desuden er der så alle de uønskede killinger, de bliver fædre til.
Jeg synes, det er mest ansvarligt at få dem kastreret.
Hvorfor får hunkattene killinger, når du giver dem p-piller?
Faktisk vil jeg også anbefale, at du får hunkattene steriliseret, for det er skadeligt for dem at få p-piller i det lange løb, så hvis ikke lige det er katte du har med henblik på avl, er neutralisering det bedste.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Signalhorn

• Passiv bruger
    • Fra burhøne til urhøne
« Svar #26 Dato: 19 Maj , 2011, 13:53 »
Det lyder da som en der skal kigges lidt efter i sømmene af rette myndighed. /d /d /d /d /d

Måske. Men det var meget lettere, hvis mine naboer var nogle dumme svin. Og det er mildt sagt ikke tilfældet! Mere søde, rare og hjælpsomme mennesker kommer man til at lede længe efter. Jeg har fået lov til at hegne ca. 400 kvm. af deres jord ind og bruge som hønsegård, mod at de får lidt æg ind imellem. De kommer med madrester til hønsene. Har de fjernet mælkebøtter, får de også det. Osv. osv. Jeg har det MEGET svært med at angive naboer i al almindelighed. Og i særdeleshed disse...
Johan Gadegaard

Offline Loppe

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 19 Maj , 2011, 14:14 »
Jeg synes, det er mest ansvarligt at få dem kastreret.Hvorfor får hunkattene killinger, når du giver dem p-piller?
Faktisk vil jeg også anbefale, at du får hunkattene steriliseret, for det er skadeligt for dem at få p-piller i det lange løb, så hvis ikke lige det er katte du har med henblik på avl, er neutralisering det bedste.

Jeg lader dem få et kuld så p-piller, og den ene hankat er hentet fra Norge fordi den har 7 tæer så det er den jeg håber er far til killingene for da vil jeg beholde. De andre bliver nok aflivet da jeg ikke vil ha så mange katte, men vi har de sidste to år heller ikke haft rotter o gnæsten ikk emus, så de laver da et godt stykke arbejde. så får jeg se om min hankat er gammel nog til at være første valg hos pigerne næste år  ;)
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #28 Dato: 19 Maj , 2011, 14:32 »
Jeg vil give Leif ret, det er bedre at få hankattene kastreret. En kastreret hankat bliver hjemme og fanger mus og passer sit arbejde, en fertil hankat vil strejfe det meste af foråret, komme i et utal af slagsmål og få bylder og andet, og det kan nemt ende med dyrlægeregninger, der er langt højere end en kastration. Desuden er der så alle de uønskede killinger, de bliver fædre til.
Jeg synes, det er mest ansvarligt at få dem kastreret.Hvorfor får hunkattene killinger, når du giver dem p-piller?

/o /o /o /o /o /o /o /o
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Leif Tranum

• Bruger
« Svar #29 Dato: 19 Maj , 2011, 15:04 »
Bortset fra det med kattene er jeg meget glad for mine naboer. De ved godt, jeg er meget træt af deres katte, men konen er så glad for dyr, at det kammer helt over og bliver synd for dyrene i stedet. Så jeg er begyndt at skyde dem, der kommer herover. Hellere det end at hidkalde myndigheder og sætte et ellers godt naboskab på spil.

Sidste år varmede jeg op til at regulere bestanden. Det fik hende ud i et forsvar af kattens milde væsen. Den spiser kun mus og rotter - fugle lader den være... ;D Der blev lidt stille, da jeg spurgte, om hendes katte så lå på lur efter rotter ved mine stærekasser...
Vi er da vist helt ude i det vilde vesten når man render rundt med jagtgevær i baghaven.
Hilsen Leif
Kanariefugle.