@Johan
Jeg tænkte nok at der var et problem i den retning, og det er jo nærmest uløseligt, men kan du ikke nævne at kattene stjæler dine kyllinger, og at der måske kan skæres lidt ned i bestanden, jeg mener alle kneb gælder hvis venskab skal holdes
Det er godt nok en kedelig situation, der skal takles med omtanke
Det er lidt indviklet. Manden har flere gange, når jeg har været ude og fjerne kattelort, spurgt mig, hvorfor jeg ikke bare skød dem i stedet. Konen derimod kommer nærmest ud og trøster kattene, når jeg har været efter dem med vandslangen. Jeg ved ikke, om hun ved, at jeg også skyder nogle af dem. Manden vil gerne have min hjælp til at rense ud. Så slipper han for ballade med konen

Så vi har en slags stiltiende overenskomst, der går på, at jeg fjerner så mange katte som muligt.
Nu ser jeg, hvor langt jeg kan komme den vej. Hvis det også i år, trods min indsats, skal lykkes kattene at sabotere alle småfuglenes forsøg på at få noget på vingerne, strammer jeg lige en tand og siger til hende, at jeg vil gøre meget for at holde hendes katte ude af haven, men at jeg altså vil aflive dem, der kommer ind alligevel.