ja.. det har taget meget tid at få samlet den flok sammen som jeg har.. de hvide, sorte og splashen er fredet.. og hvis jeg smider silkeracen på porten, beholder jeg også nogle røde høner..
det er bare det, jeg bliver så forbandet træt af at kører land og rige rundt efter dyr, som oftest er ubrugelige i avl. Det er et møg stort arbejde.. og når der så skal bruges en ny hane, ja så er det næsten ikke til at få fat i nogen. Jeg har modtaget et par tilbud om hvide haner, og dem er jeg meget taknemmelig for.. men budende ligger laaaang væk..
Når man så har mistet lidt af sin brændsel for dem, så er det møgsvært at sidde sig ud i sin bil og køre meget langt for det. Især når man som jeg er blevet snydt SÅ mange gange!
(Igen vil jeg lige sige, at de bud jeg har modtaget nu, er fra seriøse hønsefolk, så er ikke i tvivl om jeg vil modtage guld fra dem)
De røde er endnu svære at opdrive, og selv om du Susanne, skriver så varmt om silkehønseklubben, er jeg ked af at jeg ikke kan nikke genkendende til det billed du maler af dem. Beklager, men sådan har jeg det. Der er for få Tommy`er i klubben.
sidst men ikke mindst, Der er et enormet spild på dem, da jeg må myrde halvdelen og bare smide dem i skralderen.. hvilket jeg har det rigtig skidt med..
Har overvejet de store, men syntes ikke rigtig de er så bedre end dværgene. Der er da ikke så meget kød på dem?? er der?? og så det der blå kød.. det er altså lidt specielt at sidde og stikke i..
Jeg tænker meget over situationen, og intet er besluttet.. Måske det bare lige er de dage her der er lidt trælse.. Jeg har ihvertfald bestilt nogle rugeæg af wyandotter.. så må vi se hvad de er for nogen.. og hvordan de smager!!