Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Spare-tips! Husmødre, så er det nu vi skal dele vores bedste spare-tips!  (Læst 5496 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Hvis to voksne bare ryger 20 smøger hver, hver dag til ca. 35,- kr. pr. pakke = 25.550 kr. pr. år. Og nogen ryger endda mere end det.

Det er da mange penge, som skal tages fra et budget.

Jeg VED godt at dette forslag ER meget ilde hørt...... men det er kun et forslag ligesom alle de andre forslag i denne tråd.
« Senest Redigeret: 03 Februar , 2011, 08:58 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
Et godt spareråd fra mig  ;D
Tag ALDRIG manden med på indkøb !! Det er ALT for DYRT  ;D
Hvis jeg en sjælden gang enten sender gemalen afsted alene eller tager ham med ud og handle, har jeg faktisk lidt svært ved at genkende vores varer i indkøbsvognen  ::) Han finder de mest mærkelige ting og sager som vi simpelthen ikke kan undvære efter hans mening. Og når vi så når hen til kassen er jeg ved at få et hjertestop over prisen  :o
Han fylder vognen op med ting til bilen, chokolade, oksekød, mystiske udgaver af pålæg osv samt en masse andre unødvendige ting og sager (som lige er på tilbud, så det MÅ vi da have ) ;D
Hvis I vidste hvor meget autochampoo og sprinklervæske den mand har stående på sit værksted  ::)
Han plager faktisk mere end nogen af mine unger nogensinde har gjort  /d
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Løvbjerg har også tit nedsat deres pålæg som er ved at udløbe. Så kan man pludselig få alle de pakker til 5 kr stykket. Derudover har de også ofte tilbud på ost, som jo er en dyr ting at købe. Hvis man er jæger og har et rådyr i overskud så kan man ofte forhandle det med en fisk/vildthandel. Vi kører eksempelvis med at vi aflevere et rådyr hos en fiskehandler og så får vi så fisk som modbetaling, det er en god måde, for rådyret har man måske alligevel, hvis den alligevel skulle reguleres væk :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Vi holder et par får og får lam hvert år, gerne 3. Selvfølgelig er det ikke gratis at holde dem - de skal have foder, ormekur, og der skal betales til CHR, klipning, slagtning m.v.

Jeg har regnet ud, at de står os i ca. 50 kr. pr. kilo med det hele. Det lyder måske ikke så billigt, men vi har altid godt kød i fryseren og kan også sidst på måneden lave lækker mad eller byde på lammekølle eller lignende mad til gæster, uden at vi bliver ruineret.

De 3 lam holder ca. et år hos os, vi spiser nemlig hellere lam end f.eks. svin. Det sidste der er tilbage er gerne ribbenene, og får vi ikke spist dem alle sammen, er hundene vilde med dem, så intet går til spilde.
Mvh Marianne

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
Jeg har også to frysere fyldt med haner og gedekød af egen avl. Det er nok ikke billigere end at købe det ringe billige kød i butikkerne, men det er helt klart bedre.

Jeg har ikke købt fjerkræ prudukter i butikker det sidste siden sidste sommer.
« Senest Redigeret: 03 Februar , 2011, 09:51 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Ja klart, det skal jo også nævnes med kyllingekød og æg, ikke mindst ! Dyrker også selv en hel del frugt og grønt og blomster.

Glemte at nævne, at vi sparer græsslåning der, hvor fårene går  ;) Når man har pladsen skal den udnyttes... (Selv om datteren mener at fårene skal væk og der skal gå en hest eller to i stedet for!)

Mvh Marianne

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
Hest smager også godt  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Nå ja, men det skal jeg vist ikke sige til hende...  :D
Mvh Marianne

GKV

• Gæst
Mine to geder har fået tilsammen tre kid.Der er mælk nok til både kid og mig, 2 liter blev der til mig igår! Nu skal der laves feta og smøreost, uhm, jeg glæder mig. Samtidig er de to af kiddene bukkekid så der bliver til fryseren også.

VH Gunni.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Nej, tillykke med dem, Gunni - dejligt, og også med mælken - fortæl gerne om din ostefremstilling, det er noget af det jeg har lyst til at prøve en dag også...
Mvh Marianne

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
@ Gunni

Skal de så kastereres de to bukkekid ?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

GKV

• Gæst
Ja, helt sikkert, jeg husker stadig hvor hurtigt sådanne nogle drenge kommer til at lugte.Gederne vil blive sat på besøg når de igen skal bedækkes, alene det ved jeg giver gedebukkelugt nok til mig ;D ;D

Gunni.

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
Sart  ;)

Det er også meget nemmere at få dem kasteret, så kan de stadig gå sammen uden der kommer kid.
« Senest Redigeret: 03 Februar , 2011, 11:24 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Søren

• Bruger
  • ER CHR registret.
En god ven sagde engang til sin kone " en af os skal spare , og det skal være dig for jeg kan ikke"
Søren
Søren
 Gul Orpington , 25 Aberdeen-Angus kødkvæg
Tårnfalke og en sneugle

Offline fru Andersen

• Bruger
Tilbage til spare-tipsene:

Hvis der kun er 1-2 portioner aftensmad tilbage (vi er fire), fryser jeg det ned. Når så der er nogle portioner af noget forskelligt, så får vi "Hvad vi har" til aftensmad. Som regel foretrækker vi noget forskelligt, og så går det op i en højere enhed, og der bliver plads i fryseren til nye rester  /o
Med venlig hilsen
Lene