Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: JEG HADER HØNS  (Læst 8419 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: JEG HADER HØNS
« Svar #30 Dato: 15 Juni , 2008, 22:02 »
Tænk kun 9 uger og så se så fræk ud  ;D hvad skal der da ikke blive af ham, en stor charmetrold. ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 15 Juni , 2008, 22:35 »
Tror da pokker at du får migræne med alle de ting, du skal holde styr på og drage omsorg for  ;)

Men dejlig kat - ser liiiiiiiiiidt fræk ud  :D
Sød hest - hvis jeg da bare ikke var så bange for den slags  ::)
Køn høne og søde kyller - den slags kan man da bare ikke få nok af  :)

Husk nu lige at passe lidt på dig selv du og tak for dagens historie <- <- <-
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #32 Dato: 19 Juli , 2008, 12:22 »
Som opfølgning på sagen, kan berettes at den formastelige kat, har fattet at den ikke skal æde mine kyllinger, selvom den kikker langt efter dem, så besinder den sig. <:
I den mellemliggende tid,  lod jeg to høner med kyllinger, bo i hver sin halvdel af mit lille hønsehus, med tilhørende hønsegård. <L

Den ene en meget skruk orpington med 5 kyllinger, der bliver vogtet på hele tiden.
Den anden er den før omtalte orpington med de 5 flyvske Arauana kyllinger, som hun egentlig ikke gad passe, men for at holde de flyvske til jorden og bag hegn, kom hun altså til at bo sammen med dem, mere eller mindre frivilligt.
Måske har det smittet af på hende at den anden dame er meget skruk og passer sine unger nidkært, så det er gået fortræffeligt.
For en uges tid siden fik de så alle lov til at gå i haven, og det er gået uden problemer hver hønemor har gået med sine kyller, lige indtil i går.

Da jeg skulle lukke for fruerne og deres yngel, ja så var der gabene tomt i araucanasiden, ingen høne, ingen kyllinger, mens den anden side klukkede af godnatlyde fra mor og børn.
Jeg holdt mandtal på den side, og der var ingen tilflyttere.

Jeg tænkte så at hun vel havde taget dem med hjem til den store flok, og talte så dem efter, 4 gange, hønen var der men ingen araucana kyllinger. <W
Efter at have sendt hønen nogle bebrejdende blikke, gennemlyste jeg hele haven og naboens skov på en times tid, men fandt ingen, til sidst så jeg ind i det lille hønsehus endnu en gang, og tjekkede også pinden, da jeg jo ved de er lette, men ingen sorte kyller.

Jeg var noget nedtrykt da jeg gik ind til aftenkaffen, over alt den tid, og alt det krudt ( i bogstaveligste forstand) jeg har brugt på at holde liv i de fem tosser, var åbenbart skønne spildte krafter, og jeg besluttede at bemeldte høne aldrig mere skal have kyllinger og at jeg aldrig mere skal have araucanaer.
Til morgen da jeg besluttede selv at lukke op for alt og alle, det er ellers min søns opgave, ja så lukkede jeg de fem gule og deres mor ud, for så at se ind i det tome rum og fjerne det æg høene havde lagt i går, ja så gik mine fem araucaner der og pippede på sædvanlig for virret og baskende vis,,,ja ja jeg burde jo have vidst, at de ikke ville gøre det alle andre kyllinger har gjort gennem mit hønseliv, at sætte sig på den dertil indrettede pind, men ville vælge det fuldstændigt usete og ikke særlig stabile skilderum under kip mellem boks 1 og boks 2.
Hvor dum kan man være. <J
Nu føler jeg mig helt sikker på, at hvis ræven skulle have succes hos mig, så er araucanaerne tilbage.

« Senest Redigeret: 19 Juli , 2008, 12:30 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 19 Juli , 2008, 12:47 »
De kære fjerbørn - dem har vi meget glæde af  <H

Godt du fandt dem, så er det da ikke spildte kræfter Ina.
Hilsen Susanne

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #34 Dato: 19 Juli , 2008, 12:52 »
 ;D Dejligt med en lykkelig afslutning, tak Ina for det  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 19 Juli , 2008, 14:33 »
ha ha Ina ja jeg har oplevet det samme da jeg havde en flok af Lones kyllinger boende. Araucanaerne var 'vk' dvs de sad det mest camuflerede sted aller øverst i hønsehuset.

Det er en sjov og klog race - som flyver!!

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #36 Dato: 19 Juli , 2008, 18:04 »
Den ene bekymrig afløser den anden  ???
Nu kommer den værste tid på året i mit hønsehold, i hvert fald set med mine øjne.
Det er nu de fine skrukker med deres nye fine rygfjer forlader deres afkom for igen at leve deres eget liv og lægge et æg i ny og næ.
Det betyder at de små nu skal klare sig selv, hvilket de kan hvis ikke de var op imod uovervindelige forhindringer.
NABOENS FORBANDEDE KØTER,,,,,  <B
Den lusker omkring i skovstykket mellem vores og egen matrikkel,,, og der går mine kyllinger også og finder spændende ting og kan hurtigt komme i ly for vind og vejr.
Det betyder at det er mere held end forstand at overleve den første del af sit selvstændige liv, idet det store sorte kræ synes at den frit kan forsyne sig....
Naboen synes det er så sødt at den vil bære kyllingerne hjem  <B ja når de er punkterede og livløse, de fleste af dem den tager, opdager naboen slet ikke men jeg gør når jg holder mandtal, og det naboen ikke ser, det eksistere ikke og han mener helt oprigtigt at jeg bør holde mine kyllinger / høns inde, for hans hund holder så meget af at gå i skoven.....

Min hanhund forsøger hver dag sammen med sin datter at skræmme den ind på egen grund, men den er jo voldsomt meget større og helt ligeglad....og hvis jeg siger noget til den, ja så knurre den og viser tænder,,, selvom vi faktisk opholder os på min jord.

Nu overvejer jeg alvorligt at lade det gode naboskab revne, og råbe håret af ham, men jeg tvivler på at det hjælper.

Men allerede i dag, da mit ene hold kyllinger måtte klare sig selv for første gang, tjaaaa så mangler jeg en,,,,,
Skal det virkelig ende med at jeg skal hegne mine kyllinger inde i børnehave fordi naboens hund ellers kvæler dem en ad gangen.
Hvis jeg hader høns, så har jeg slet ikke ord for hvad jeg mener om naboens hund.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 19 Juli , 2008, 18:50 »
Ja man skulle melde ham til politiet for at have en hund der truer folk. En hund må slet ikke knurre når man irettesætter den. Men det nytter nok ikke noget alligevel.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #38 Dato: 19 Juli , 2008, 20:50 »
Ina.
Den hund er da bare for meget >:(
Kan du ikke sprøjte noget gå væk hund eller måske det der man kan putte på hønsene hvis de piller fjer af hinanden (kan ikke huske hvad det hedder) rundt langs kanten.  Der må da være en her på forum som har en løsning.
Kram herfra
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 19 Juli , 2008, 22:33 »
Sprøjt hunden med noget ildelugtende, så kan det være de kan holde den hjemme.

Hilsen Susanne

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #40 Dato: 20 Juli , 2008, 00:36 »
Ha HA  <H <W
Den hund der er en stor new foundlænder, stinker i forvejen i en sådan grad at jeg aldrig røre ved den, den ophplder sig i vidt omfang sammen med deres får, og det er slemt, det er sådan en blanding af våd hund og sure sokker, og kan de bo sammen med den, tja så ved jeg ikke hvad der skulle kunne bruges der er værre....
Jeg kunne selvfølgelig smøre alle mine 30 høns ind i hjortetaksolie der stinker, men det nænner jeg da ikke, de skal jo selv være i deres fjer.
Ideen er ellers ikke så ringe, og hunden kan jo egentlig ikke gøre for at den slet ikke er opdraget, og naboen er dybt forarget over at vi har bedt vores børn holde sig fra den,,,, han tror ikke på at den knurre og viser tænder.

Vi har flere gange talt om at sætte strøm op langs med skoven, men vi taler om temmelig mange meter, og så kommer den såmænd luntende ind ad indkørslen.

Jeg tænker nu at jeg vil sige til ham at det er sidste gang jeg ser hans hund tage en af mine kyllinger, næste gang melder jeg det til politiet, og så må det briste eller bære.
Netop i dag, da den roligt spadserede afsted med min skrigene kylling skråede jeg gennem skoven og over deres fårefold og ind på stien bag deres hus, netop som fruen kom ud og gik hen hvor hunden var kommet fra, et minut efter kom hun tilbage med noget hvidt  i hånden og gik ind.

Jeg har hele aftenen undret mig over at der ikke er nogen der har ringet til mig og fortalt mig at deres hund søreme igen har været på rov i min have.

Jeg kan jo ikke sige 100% at det var min kylling hun hentede, og jeg gav mig jo heller ikke til kende, men jeg er virkelig  <B
Venlig Hilsen INA

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 20 Juli , 2008, 09:19 »
Hold da op hvor jeg fik mig et grin, da jeg læste denne tråd  ;D

Men Ina sikke travlt du har ! Jeg håber at kyllinger, høns, katte og heste overlever... De lyder ihvertfald til at have det godt  :)

Hilsner
Kate
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #42 Dato: 20 Juli , 2008, 10:51 »
Bare et forslag, som du kan vise til den uansvarlige ejer, så kan det være han kommer til fornuft og sørger for at hans hund ikke strejfer

Ifølge Mark- og vejfredsloven (LBK nr. 61 af 19/1 2007) må du faktisk skyde hunden. Også uden advarsel i forvejen, hvis den angriber dig eller dine husdyr (som hønsene jo falder ind under)

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=8560#KIV
Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ, omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den, der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller ufredsbøder.

Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #43 Dato: 20 Juli , 2008, 11:13 »
Den nabo er vist udenfor pædagogisk rækkevidde. Du må varsle at du vil skyde køteren og så se om ikke I kan splejse til et elhegn. Tror ikke der er andre muliheder.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Lee

• Gæst
« Svar #44 Dato: 20 Juli , 2008, 12:49 »
Hej Ina
Godt du er udstyret med en god portion humor ;D men jeg er enig, den nabo er da fuldstændig uden for pædagoisk rækkevide. Har jeg forstået det rigtigt, at den går løs i en skov?? Hvis det er tilfældet, så meld ham til politiet, eller skyd kræet (jvnf. ovenstående) Udover dine små kyletter, hvad så med det stakkels vildt, som måske bliver skambidt

Held og lykke med ham ;)

:)Lee