Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: JEG HADER HØNS  (Læst 8387 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: JEG HADER HØNS
« Svar #15 Dato: 12 Juni , 2008, 22:34 »
Forleden aften var hele skovtoppen fuld af krager, lige over min hønsegård, og desværre var Rene' ikke hjemme, for jeg turde ikke fyre det dobbeltløbede af i trækronerne, af skræk for at ryge baglæns på måsen, og være lammet i skulderen fremover. ::) og det må man vist heller ikke.  ;D

Øvelse gør mester  ;)
Himlen bør altid være blå!

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #16 Dato: 12 Juni , 2008, 23:57 »
 <:  ja undskyld Ina men jeg små griner altså endnu, efter vores varme week-end hvor du for rundt fuld bevæbnet og med et palmeblad for at vifte æggene i rugemaskinen, for at holde temp. nede jeg kan lige se det for mig en pistol i den ene hånd og et palmeblad i den anden, nå men jeg føler nu lidt med dig og taget i betragtning at du også ruger mine æg burde jeg jo nok ha hjulpet dig, men men men jeg syntes nu det er godt gået og du har jo ikke mistet en eneste kylle til hverken katten eller kragerne i modsætning til mig der lader Mikkel æde dem alle sammen. <M
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #17 Dato: 13 Juni , 2008, 00:06 »
Ja ja som Danny siger " øvelse gør mester " både med og uden skydevåben.  ;D
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mimi Trædmark

• Passiv bruger
  • Vild med hanegal!
« Svar #18 Dato: 13 Juni , 2008, 01:04 »
Ha!! Ina-siden hvornår er du begyndt at tænke på hvad man må og ikke må.  ;D ;D ;D
Jeg er sikker på at hvis jeg smuttede forbi din have ligger der døde krager overalt. ;)
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #19 Dato: 13 Juni , 2008, 14:10 »
Uha nej Mimi, jeg er sikker på at mine tre gårdhunde ville elske at fare rundt med dem og sprede fjer over det hele, og DET har jeg ikke nerver til, det kunne jo være en høne, eller en kylling.

Men egentlig så jeg gerne, at de faldt ud af himlen alle sammen, og så ville jeg stoppe dem i naboens brændefyr, med fare for at hele landsbyen kom til at lugte af stegt fugl.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Dorte Jørgensen

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 14 Juni , 2008, 00:42 »
Sikke en pragtfuld tråd - man bliver jo helt i humør af den ;D

@Ina - Jeg bor i omegnen af Karise, hvor er det lige man skal passe på ikke at blive skudt hvis man bevæger sig forbi på vejen???? ::)
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #21 Dato: 14 Juni , 2008, 00:55 »
Rastepladsen på Stevns motorvejen ved St.Torøje, der kunne komme en vildfaren kugle, men jeg ville nu ikke være så nervøs, almindeligvis er jeg fredelig og lovlydig nok, jeg er bare meget hysset med mine høns, og deres afkom  <D
Venlig Hilsen INA

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #22 Dato: 14 Juni , 2008, 08:04 »
Jamen du er da bare en god hønemor  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Dorte Jørgensen

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 14 Juni , 2008, 14:55 »
Ina jeg forstår dig så godt - har lige været ude i en hurtig byge og "redde" såvel kyllinger som undulatunger som ikke havde sans for at gå indendørs i regnvejret. Jeg tror de er glade for at du passer godt på dem. ;D
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #24 Dato: 14 Juni , 2008, 19:46 »
Ja man gør jo hvad man kan,  :) men de er altså lidt utaknemmelige, ikke de små, men deres mødre.

Jeg har sat den skruk der ikke bevægede sig rundt med de fem orpington kyllinger over i et hyggeligt hønsehus med egen have, men går hun ud? nej det gør hun ikke, de små vimser om hende, og der bliver både spist og drukket, men hun ligger troligt i sit hjørne ::) i går blev det for meget , så jeg tog hende i svingbenet og smed hende ud med kyllingerne efter, og holdt så øje med at det var i orden,,, hun klukkede over i hjørnet af hønsegården med ungerne og lagde sig,,,,  hmmm. hun halter ikke hun ser sund og rask ud, og forleden da jeg bar hende derover tjekkede jeg hendes ben, ingen problemer der.
Nå! senere da hun troede sig ubevogtet tullede hun rundt med kyllerne, og da jeg senere så til dem, var alle kommet ind i varmen og de små under vingerne,,,, alt i orden. ;D
Gik hun så ud i dag ?  Nej det gjorde hun ikke, og i dag havde hun tjek på hvad jeg ville, og jeg fik huk og hak, da jeg ville sætte hende ud af huset, så hun fik fred og jeg blev fornærmet,,,, hmmf,utaknemmelige kræ. :(

Mit næste projekt var at afskrukke den tåbelige sussex der har været skruk i evighedder, men ikke ville have kyllingerne,,, jeg tænkte at jeg ville gøre med den, som jeg gjorde med en anden, jeg holdt den i benene med hovedet nedad og sprøjtede fjerdragten med staldchok, og så var den ikke skruk mere :o se det var jo en mulighed, og nu tiltænkte jeg så at give sussexen samme behandling, for at se om der var belæg for det, men den var så medgørlig at jeg gav den endnu en chance med kyllinger, og det lod hun sig ikke sige to gange,,,, hun klukkede og løftede vingerne, og blev dermed mor til 4 kyllinger..... :)

Ind i mellem tænker jeg at jeg godt kan forstå at mænd siger de ikke forstår kvinder,,,, det gør jeg da heller ikke altid... ;D

Og så til det med katten, der som killing fik navntet Terminator, men i virkeligheden hedder Timmothy, i daglig tale kaldet Timmer,,, Den er simpelthen tungnem,,, ??? han lå igen på maven efter de periodevis forladte kyllinger, og jeg var klar med mit skarpladte våben,,, alligevel og trods skudsalver stak den af med den mindste og lidt skravlede kylling.
Nu er det sådan at mine to børn er klar til at forsvare de små, selvom katten er højt skattet, så de sprang efter katten, ind gennem krat og skov, og over naboens hegn, og min søn fik indhentet katten og kastede sig over den,,, den spruttede og hvæsede, men slap kyllingen der pippede vildt for sit lille og korte liv, og mens katten blev sendt afsted, blev kyllingen samlet op, og bragt hjem. :-*
Efter et nærmere eftersyn i køkkenet, blev der smurt lidt desinficerende og smertestillende, i en lille hudafskrabning under vingen,,, og drengen blev smurt med samme for brændenælde og rifter...
Kylle går nu sammen med de andre, men synligt rystet, og vil rigtig gerne ind under mors vinge, og hun har besluttet at passe dem, i et stykke tid. :o

Puha godt jeg har børn, for jeg er ret sikker på jeg ikke selv havde eftersat katten, som i øvrigt er vendt hjem til madskålen.

Dette var dagens resume' og alle er endnu en gang i sikkerhed, og jeg er faldet om på sofaen, jeg fatter ikke jeg ikke er tynd som et siv, måske skulle jeg alligevel overveje selv at løbe katten op. :o
Venlig Hilsen INA

helle skøtt

• Gæst
« Svar #25 Dato: 15 Juni , 2008, 13:47 »
ha ha ha.
måske skulle du overveje at få et job, hvor der er rige muligheder for at arbejde over. Så er du ikke så meget hjemme, og kan ikke holde så meget øje med dit kræ-hold.
I øvrigt plejer det at hjælpe, sådan at løbe efter katten. Mine er fuldt ud klar over, at det er MINE kyllinger - og de holder øje med dem. Jeg tror ikke, de gør det for at forsvare dem, men faktum er jo, at det er det, de gør - ingen andre fjender kommer i nærheden.
Men i sin tid kostede det nogle løbeture og flyvende underskåle eller hvad man kunne fange i farten til at kaste efter kattene... ;D ;D
Her er status, at dine turbokyllinger klarer sig godt. Alle går ude hver dag sammen med hver deres respektive adoptivmor og hele flokken i nærheden. De sidste har gået ude blandt flokken fra de var tre døgn gamle - så synes jeg nemlig, at moren begyndte at opføre sig for skræmt og for tosset, når man kikkede til hende i hendes eget aflukke. Så hellere bruge tid på at fange de to små om aftenen, fordi de trods alt er for små til selv at gå op ad trappen. Men om et par dage kan de - deres søskende var kun en uge, da de selv kunne.
(Mine egne kochinbørn plejer at være flere uger, før de har lært dén kunst, så dine kyller er en lise - selvom det ikke trøster dig nu, Ina  ;) )

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 15 Juni , 2008, 16:36 »
Hej Ina...

Sidder og venter spændt........hvad er der mon sket hjemme hos dig i dag ? ;D ;D ;D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #27 Dato: 15 Juni , 2008, 21:12 »
@Annette, jamen så skal du da ikke snydes, for dagens føljeton.

Der har såmænd været meget fredeligt i dag, for jeg har ligget underdrejet af Migrene, men med det ene øre ude på gårdspladsen, og manden har være så venlig at holde øje med bestanden.
Katten har stort set ikke været hjemme, og kom først hjem ved spisetid, og har ikke set i kyllingernes retning, så vidt jeg ved ???
Til gengæld har mine killinger sloges for livet om en fjer på mit stuegulv, og det er jo ikke gode tegn, gudskelov skal de snart flytte hjemmefra. ::)

Jeg er lykkelig for at alle har trisset stille rundt, for vi var lige oppe det halve af natten for at gå omkring med en maveforpint hest, og da vi i september mistede en på den konto, ja så er vi lidt nærtagende omkring den sag, men i modsætning til sidst kom dyrlægen hurtigt, og den store dreng fik et skud smertestillende og krampestillende, og heldigvis var det bare en meget stor prut der var indeklemt, så det gik hurtigt over,,,, men af skade bliver man klog, og jeg var nok ovre og vække de sovende krikkerne 5 gange fra kl 01 da dyrlægen gik, og til jeg vågnede igen med min helt egen hammer inde i hovedet, og til sidst reagerede de overhovedet ikke på at jeg kom, de har nok tænkt deres  ::)

Hesten har det godt i dag, hønemor har været sparket ud af hønsehuset hele eftermiddagen.

og den troløse mor har passet sine unger og taget dem under vingen i regnvejret, alle er kommet stille og roligt i seng og sikkerhed.

Min rugemaskine har i dag klækket en enkelt kylling i utide, så hvis ellers den er frisk i aften, kommer den ind til den skruk der først ikke ville have nogen, men overgav sig til moderskabet til sidst, hun kan jo ikke tælle om der er fire eller fem, men den er 4 dage yngre end de andre, så må vi se om det går, de kommer jo hurtigt efter det.  ;D

Dette var dagens tekst fra den lille farm. ;D

« Senest Redigeret: 16 Juni , 2008, 23:44 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #28 Dato: 15 Juni , 2008, 21:34 »
Tak for dagens resume, men sikke en skøn kat du har, den ser bare så dejlig fræk ud  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #29 Dato: 15 Juni , 2008, 21:57 »
@ Berit
Den dejlige kattekilling er kun 9 uger gammel, og bliver jo hængende nogle uger endnu, gud bedre det, der er fuld fart på for han har 4 søskende coonkat/skovkat, men ham her er den sjoveste.
Deres far er den formastelige Timmer. ;D
Venlig Hilsen INA