Nu er mit lille hønsehold snart til gratis afhentning.

For et stykke tid siden gav jeg 5 Araucana kyller til en stor orpington skruk der havde ventet længe, hun har passet dem fint og er nu blevet lokket/tvunget til at gå ud med dem, og nu gider hun egentlig ikke mere, Hun kalder ikke på dem og deler ikke noget med dem, men vil hellere med flokken, så nu går der 5 ulykkeligt pippende småting rundt og tiltrækker sig hankattens og kragernes opmærksomhed, mens den løsagtige mor grusbader lykkeligt med resten af floken for derefter at gå en tur med de andre i skoven.

De små er helt ukendt med udenfor, og bliver meget kede af det, og kommer til at løbe efter de forkerte ben, for så at få huk og løbe væk.
Jeg kan jo ikke fange de små hurtige kyller, så jeg går bevæbnet til tænderne med sønnens splatterpistol og har da et par gange haft held til at ramme katten i måsen, der nu ser ud til at have fattet at det ikke er tilladt de øvrige katte kan lade kyllinger gå lige forbi uden at overveje at tage dem.
Jeg gav min sussex skruk fire nyudklækkede orpingtonkyller efter at have haft hende i eget hus i nogle dage hvor hun lå som en stenstøtte og så lige ud i luften, men ville hun have kyllingerne, næhhh nejtak, da vi i nattens mulm og mørke gav hende dem, skulle hun betemt ikke have noget til at bevæge sig under hende, så ud med kyllerne og ud med hønen, der nu igen ligger og glor ud i luften.
De fire kyllinger blev givet til en orpingtonskruk, der havde ligget længe på døde æg ude under en skrammelbunke i haven, men hun vil slet ikke rejse sig, hun ligger klistret til madskålen og holder kyllingerne tæt ind til sig, jeg har set at de spiser og drikker, så hende flytter jeg til eget hus med have senere i dag.
Nu har jeg så stadig en skruk der har ligget i mindst 3 uger, og jeg har da også en flok maskinkyllinger, men jeg synes virkellig det er besværligt når de ikke ved hvorfor de er skruk, eller hvordan de skal takle det når der er kommet børn, og jeg har da aldrig før gået bevæbnet omkring for at passe kyllinger.
Det plejer at være meget nemmere at lade hønerne passe de nye små, så er de i sikkerhed for vind vejr og rovdyr, og naboens hund ikke at forglemme, men i år synes jeg ikke rigtig det kører