Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: JEG HADER HØNS  (Læst 8375 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
JEG HADER HØNS
« Dato: 11 Juni , 2008, 10:26 »
Nu er mit lille hønsehold snart til gratis afhentning.  <B

For et stykke tid siden gav jeg 5 Araucana kyller til en stor orpington skruk der havde ventet længe, hun har passet dem fint og er nu blevet lokket/tvunget til at gå ud med dem, og nu gider hun egentlig ikke mere, Hun kalder ikke på dem og deler ikke noget med dem, men vil hellere med flokken, så nu går der 5 ulykkeligt pippende småting rundt og tiltrækker sig hankattens og kragernes opmærksomhed, mens den løsagtige mor grusbader lykkeligt med resten af floken for derefter at gå en tur med de andre i skoven.  <P
De små er helt ukendt med udenfor, og bliver meget kede af det, og kommer til at løbe efter de forkerte ben, for så at få huk og løbe væk.
Jeg kan jo ikke fange de små hurtige kyller, så jeg går bevæbnet til tænderne med sønnens splatterpistol og har da et par gange haft held til at ramme katten i måsen, der nu ser ud til at have fattet at det ikke er tilladt   de øvrige katte kan lade kyllinger gå lige forbi uden at overveje at tage dem.

Jeg gav min sussex skruk fire nyudklækkede orpingtonkyller efter at have haft hende i eget hus i nogle dage hvor hun lå som en stenstøtte og så lige ud i luften, men ville hun have kyllingerne, næhhh nejtak, da vi i nattens mulm og mørke gav hende dem, skulle hun betemt ikke have noget til at bevæge sig under hende, så ud med kyllerne og ud med hønen, der nu igen ligger og glor ud i luften.
De fire kyllinger blev givet til en orpingtonskruk, der havde ligget længe på døde æg ude under en skrammelbunke i haven, men hun vil slet ikke rejse sig, hun ligger klistret til madskålen og holder kyllingerne tæt ind til sig, jeg har set at de spiser og drikker, så hende flytter jeg til eget hus med have senere i dag.

Nu har jeg så stadig en skruk der har ligget i mindst 3 uger, og jeg har da også en flok maskinkyllinger, men jeg synes virkellig det er besværligt når de ikke ved hvorfor de er skruk, eller hvordan de skal takle det når der er kommet børn, og jeg har da aldrig før gået bevæbnet omkring for at passe kyllinger.
Det plejer at være meget nemmere at lade hønerne passe de nye små, så er de i sikkerhed for vind vejr og rovdyr, og naboens hund ikke at forglemme, men i år synes jeg ikke rigtig det kører  <W
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mimi Trædmark

• Passiv bruger
  • Vild med hanegal!
Sv: JEG HADER HØNS
« Svar #1 Dato: 11 Juni , 2008, 11:27 »
Åhhhh Ina-jeg kan sagtens forstå dig. Hold op hvor kan kan blive træt af det nogle gange. Det er også lige nu vi sikkert alle har allertravlest i hønsegården med små og store. Jeg har også været på randen af hysteria i år-først æder en pisrotte mine nye små kyllinger-så hakker min ellers stabile skruk som jeg før har brugt øjnene ud på to nyklækkede kyllinger hvorefter jeg fluks render hen og låner en skruk hos tommy heldigvis. Så trampes 2x8 rugeæg i stykker i en anden rede hvorefter jeg opgiver og propper æg i maskinen igen. Nu har en barnevelderhøne fået kyllinger. Hun fik æg lige inden klækningen men maste et totalt fladt med en næsten færdig kylling som kun lige manglede at suge blommen op. Prøve-prøve-prøve og det ender med næsten ingenting. Dog passer hun nu de resterende 5 fint men med mine uheld i år skal det nok passe at hun træder 1-2 ihjel inden ugen er omme og at resten så er hanekyllinger.
Hold op et arbejde du er kommet på med vandpistol-du kan da ikke lave meget andet
Opdræt af Barneveldere i stor sort og blå dobbeltrandet, samt legbarfarvet barneveldere i dværg. En dejlig labratinerhund,og en skøn abyssinierhunkat.

helle skøtt

• Gæst
« Svar #2 Dato: 11 Juni , 2008, 12:10 »
Ha - og I skulle snakke! Næh, HER går det skidt...  8) vi lyder lidt som finnerne i Taxi, night on earth  ;)
Der er ét eller andet med de skrukker i år - for slet ikke at tale om kyllingerne...
Ina: Du fostrer de vildeste udbryderkonger. Dén flok, der blev klækket 6. juni, har to stk. houdini i blandt sig. Den første var såmænd et døgn gammel, da den lå en meter fra indhegningen og trykkede sig, mens den sagde piiip, piiip, piiip!
Nå, i går strøg to rundt udenhegns - og i dag moslede de samme to rundt udenhegns.
Fatter ikke, hvordan de kommer ud - og er hele tiden nervøs for, at de bitte små kyllinger bliver set af kragerne, der patruljerer flittigt omkring.
gab.
Tilbage til dit problem: Kan man ikke lukke hønen inde i et aflukke sammen med kyllingerne og håbe på, at hun kortvarigt glemmer hyggeturene med de andre damer til skovcaféerne, græsbutikkerne og voksenfoderrestauranterne og igen helliger sig sine børn?

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #3 Dato: 11 Juni , 2008, 17:09 »
Øhh Mimi Det der med vandpistolen er for længst overstået, jeg er gået over til "die anderen metoden", min søns splatterpistol skyder med kugler, og jeg er sikker på at katten har fået et blåt mærke eller to på måsen, men så ka' den lære det ka' den, og det virker faktisk, den har pænt holdt sig på afstand af mine små fjer selvom de har gået alene omkring det meste af dagen  ;D
Der er dog noget uldent ved den affære med den troløse høne, for når ånden kommer over hende og hun synes hun skal passe dem, ja så vimser de om benene på hende, men hvis hun kalder og går lidt videre, ja så går de den anden vej og holder sig til det levende hegn og krydser ikke græsplænen sammen med hende.

Og egentlig tror jeg at den store uro skyldes at orpingtonhanen der har overtaget flokken slet ikke har styr på det, han bliver nu tyraniseret af Spir, der er herre på gården og for første gang har fået virkelig magt,  <H men han er til grin hos damerne der bare glor på ham og går den anden vej.
Så nu har jeg høns væg til væg i min store have, ingen holder sammen med nogen, alle går deres egne veje, mens hanerne galer om kap  <W <W <W

Og Helle... Nej jeg gider ikke lukke hende inde igen, og jeg har heller ikke plads så hun må passe dem, ellers må jeg jo, Calamitty Jane
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #4 Dato: 11 Juni , 2008, 17:27 »
Du skal vist finde dig en ny Sussex-fyr!! Selvfølgelig kan en Orpington ikke holde styr på de vimse Sussex-damer. Og skal Spir ikke snart have sig nogle damer?
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 11 Juni , 2008, 17:32 »
....og skulle hilse og sige at det altså ikke er uden underholdningsværdi, at tale med Ina i telefonen, når hun render rundt med sin AK47 i plasticudgave og råber på først kyllinger, så kat og så en dum høne der hakker!! ;D ;D ;D

Held og lykke Ina, mon ikke du sover godt i nat ;)

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #6 Dato: 11 Juni , 2008, 22:58 »
Hold da op, for en tråd, skrukker (Øhh, klukker) så maven er ved at revne.

Man kan næsten sige, at de damer her i denne tråd er en hel hønsegård for sig selv, *gg
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #7 Dato: 11 Juni , 2008, 23:21 »
@Jette
Jeg har faktisk kun tre sussex damer hvoraf den ene er skruk, så hvor svært kan det være at være hane, jeg tænker, han har 9 høns resten er skruk, men det er måske fordi han har erfaret at det er skæbnesvangert at beskadige Spir, og så er det nemmere at lade enevælden genindføre.
Jeg Vil ikke så gerne give Spir egne damer, for så er jeg nødt til at lukke ham inde, for ikke de store haner skal træde de meget små damer, og det nænner jeg ikke, når nu han har gået frit i hele sit 6 årige liv, og for øvrigt så er han da begyndt at klatre de store damer når han kan se sit snit, men de ryster sig bare, og så falder han af  <H  men han synes selv han er en prægtig fyr.

@Hanne
Det må du undskylde, men jeg var jo lige i gang  med et coamndoraide, og faktisk er alle endnu en gang kommet sikkert i hus, så det betaler sig, men det holder nok ikke i længden.

@ Børge
Hvorfor mon ordet hønsegård er opstået i forbindelse med samlinger af kvinder ?

Jeg skal nok sove godt, men det er godt at jeg i øjeblikket ikke er arbejdspligtig, for det har jeg slet ikke tid til. ;D
Venlig Hilsen INA

Offline Vibeke

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 12 Juni , 2008, 00:54 »
 tror nu også at der er noget særligt på færde i år, måske er det varmen, <G
 har aldrig oplevet at mine landhøns lader kyllingerne passe sig selv efter knap 1 md, de  klarer sig og holder sig nær ved den høne der har en landkylle, og sidder ved siden af den om natten.
Deres mor er på hjalet om aftenen og sammen med flokken om dagen.
Har heller aldrig oplevet at mine chrysantenum blomstrer i juni.

Vibeke
mvh
Vibeke

desværre ingen høns i øjeblikket

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 12 Juni , 2008, 09:50 »
Du skal da ikke undskylde noget Ina!! Det var da enormt hyggeligt!! <H

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #10 Dato: 12 Juni , 2008, 12:39 »
et coamndoraide

Øh, hvad er det?
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #11 Dato: 12 Juni , 2008, 13:09 »
@Jette

faktisk er alle endnu en gang kommet sikkert i hus, så det betaler sig

Ser ud til, at det er et sikkerhedssytem, man kan købe sig til.  8)

det holder nok ikke i længden.

Man skal nok overveje, om man vil bruge penge på det, ser jo ikke ud til at være et vedvarende sikkerhedssystem.  :-\ ???
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 12 Juni , 2008, 13:32 »
 <H coamndoraide =
kommandoangreb <H

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #13 Dato: 12 Juni , 2008, 18:47 »
Ha Ha Jette
Det er sådan en Rambo /Terminator ting som passer fint tíl mit temperament, men jeg kan jo i længden ikke ligge i flyverskjul ude i haven og sigte på kat og krager, så i dag har de faktisk været alene hjemme og, de er her da endnu, så måske holder det.

Forleden aften var hele skovtoppen fuld af krager, lige over min hønsegård, og desværre var Rene' ikke hjemme, for jeg turde ikke fyre det dobbeltløbede af i trækronerne, af skræk for at ryge baglæns på måsen, og være lammet i skulderen fremover. ::) og det må man vist heller ikke.  ;D
Venlig Hilsen INA

Offline jesper

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 12 Juni , 2008, 22:10 »
der er så meget man ikke må   jesper
jesper
en hønsehunds kryds