Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sommerferie forslag?  (Læst 4899 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sommerferie forslag?
« Dato: 01 Januar , 2011, 16:49 »
Nyt år, ny planlægning.

Sidder og  tænker på hvad Yazmin og jeg skal når vi har sommerferie i år.
Og mulighederne er jo mange og nettet er jo spækket med tilbud.
Men jeg ved jo at det er her på forum de gode guldkorn findes, så derfor spørger jeg det fantastiske forum:
Hvor skal vi på ferie henne i år til sommer?

Vi har ferie i uge 29,30,31 
Vi har et minimum af budget til den slags
Det skal være sjovt for børn (og voksne)
gerne socialt.
mulighed for oplevelser
Varighed op til en uge.

Vi har været på ø-lejr på Samsø (fantastisk) og sidste år var vi i Jesperhus (også skønt)

Kom gerne med en masse ideer...  :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Sommerferie forslag?
« Svar #1 Dato: 01 Januar , 2011, 16:58 »
Tag til Ungarn og se på uldgrise.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 01 Januar , 2011, 17:17 »
Hej Wanda

Hvis budgettet rækker, så kan jeg anbefale campingpladsen Cala Gogo i Nordspanien http://www.calagogo.es/. Vi bookede et mobilhome via http://www.eurocamp.co.uk/ i 2009 og blev meget positivt overrasket over campingpladsen. Smukt beliggende nær havet og med masser af aktiviteter for børn og voksne.

Jeg mener at vi for 3 ugers leje af mobilhome endte på ca. 5600 kr. Flybilletterne fik vi vist til ca. 1000 kr. pr. næse, men man kan måske få dem billigere på nuværende tidspunkt. Vi lejede også en bil til ca. 3200 kr. for 3 uger. Alt i alt mange penge, ja, men det var også for 3 uger, og med tilvalg for udsigt, aircondition osv. ;). Bilen blev lejet via Australien (!).

I hvert fald var der mange penge at spare (igen, jeg er jo en tilbudshaj som Christina skriver ;D) ved at booke via fx Eurocamp i England, og de har campingpladser i det meste af Europa.

Jeg bruger i øvrigt selv www.zoover.dk meget. Det er en side med anmeldelser og masser af billeder fra feriesteder fra hele verden.

Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 Januar , 2011, 17:19 »
Så skal I tage på camping på Ærø eller på Tåsinge, hvis I har mulighed for det på cykel og med telt!! det er bare den fedeste måde at være sammen på!!
Campingpladsen i Ærøskøbing er bare dejlig, stranden er lige ved siden af og der er altid andre børn eller også på Vindebyøre camping på Tåsinge...et skønt sted med mange muligheder!!
Både Ærø og Tåsinge med Langeland og Svenborg lige ved siden af, er små øer med korte afstande til små cykelben!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 01 Januar , 2011, 17:19 »
Campingferie i katteland på østfyn?!

Offline manniken

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 01 Januar , 2011, 17:26 »
Tja må jeg ærbødigst forslå en ferie i polen her hvor jeg bor? Lige i den by her er der en saltmine prøv at google wieliczka, polen. Ellers er det tæt på fine bjerge og vandreture jeg skal gerne st til rådighed med råd og vejledning. Lad mig tilføje at i bjergene er der mange vandrehjem og til en fornuftig pris ca 50 ddk for en overnatning men måske på lidt sovesals stil. Der er ogs mange andre muligheder. At komme hertil er overkommeligt, enten i bil, bus eller med fly. Jeg bor tæt på Krakow 

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 01 Januar , 2011, 17:38 »
Campingferie i katteland på østfyn?!
Hva er det?

Tak for alle forslag :) skal ihvertfald studere nordspanien lidt mere ;) elsker spanien.
Vi var også på tåsinge sidste år på Carlsberg camping, kanont sted og med fornemt besøg fra Fyn :)

Finn: vil du med til Ungarn? :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #7 Dato: 01 Januar , 2011, 17:46 »
Lige i den by her er der en saltmine prøv at google wieliczka, polen.
Den saltmine er så absolut en oplevelse.. At spise fin middag med hundrede m jord over hovedet (IKKE I HOVEDET...) er ikke noget man lige glemmer.

Finn: vil du med til Ungarn? :D
Ikke for at se på uldgrise. Men du kan godt få nogle kontakter :D
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 01 Januar , 2011, 18:17 »
Men du kan godt få nogle kontakter :D

Alle forslag er velkomne :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline KEW

• Bruger
« Svar #9 Dato: 01 Januar , 2011, 18:18 »
Har selv lige været en måned i spanien jeg kunne egentligt godt lide det men man er pænt handicappet hvis ikke man kan lidt spansk til husbehov for engelsk bliver ikke brugt meget måske fordi de er lidt bange for de er for dårlige til det.
Jeg var i albacete ca 160km nord/nordvest for alicante.
I en by på 167000 indbyggere mødte vi ikke en der kunne engelsk og det er en "universitets by" man formoder 50-70000 studerende? Det fik vi fortalt!
Legetøj,elektronik er næsten samme pris som her.
Restaurant besøg lidt billigere.
Frugt og grønt meget billigere.

I Marts var jeg en måned på island det var fedt og priser som herhjemme men du kan få tax-return. Dem der var afsted et halvt år før mig skulle af med over 100kr for en McDonald's burger men vi slap med danske priser til tider var restaurant besøg billigere end dk. Naturen er vildt fed hvis man kan lide rå natur. Vi nåde at komme hjem 2 dage før eiafjellajøkull lukkede luftrummet

April var jeg i las Vegas det dyreste her er flyet du kan være heldig hvis du i god tid bestiller så er det også over kommeligt

Hvis du vælger en af de 3 ture kan jeg da hjælpe lidt med info
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 01 Januar , 2011, 18:25 »
Altså der er mange spændende steder, som også godt kan være til fornuftige penge ;)

Slev holder jeg meget af enten at tage til Sverige, Norge, Englang eller Danmark eller også skal man meget langt væk. Badeferier med en uge på stranden siger mig ikke ret meget, der skal ske noget! ;)

Men tager vi nu Sverige og England som jeg kender bedst, så er der uendelige muligheder! Sverige er et af de smukkeste, skønneste og hyggeligste steder man kan tage hen. Især hvis man gør der at man kører i sit eget tempo op igennem landet. Det er noget af det bedste bare at køre og så have planlagt et par ting man gerne vil se på ferien, som man bruger som nogle destinationer at køre efter, men ellers bare tage det med ro og ikke tænke over at du skal nå derhen på et bestemt tidspunkt. Så skal du se, så er der mange spændende ting på vejen som i kan tage ind og se, og så er det næsten altid til at leje en lille træhytte til fornuftige penge i en lille svensk landsby. Vi lejede sidst vi var deroppe en hytte lidt nord for Mora, bare for en enkelt dag, vi gik lange ture i det smukke landskab, var ude at fiske (sørg altid for at have en fiskestang med til Sverige!!) var på legepladser osv. Du kan helt sikkert få en god ferie deroppe. Hvis der skal være noget for Yazmin, så tag til småland, så kan i både se bulderby, katholt (den er vidst nok brændt??) og så tage i astrid lindgreens verden. Da vi var der boede vi for enden af en grusvej, det vil sige at det troede vi, men der gik en markvej videre, bare to spor. Vi fulgte dem en dag og kom til en by med måske 50 huse. De var alle placeret i et bakket landskab med en elv, to store søer og en lille hyggelig kro. Den eneste måde man kunne komme til byen var med den markvej + en markvej der gik ud til den anden sidde. Bare sådan nogle ting siger lidt om hvor skønt der er ! ;)

England er også et skønt sted. De små engelske byer indbyder ligefrem til hygge, idyl og ikke mindst afslapning. Der er desuden mange steder at overnatte, ja nærmest i hver eneste lille by og der er skøn natur. For Yazmin er der flere parker som herhjemme, altså forlystelsesparker at forstå. Der er også mange spændende historiske ting, som faktisk er egnet til børn. Eksempelvis så var jeg ude at sejle med en kanalbåd på en bro som var bygget over en kløft. Før havde der været et vandfald, men så byggede de da bare en bro over kløften, så vandet løb 400 meter oppe i luften, så kunne man gå over eller sejle. Vi sejlede så, det tror jeg også Yazmin vil syntes sjovt ;) Ulempen ved England er at det godt kan være halv dyrt, men man kan selvfølgelig benytte sig af deres mange tilbud (der findes ikke det der ikke er tilbud på) 2 for 1 kuponer osv.. der er nogle gange helt overdrevet ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 01 Januar , 2011, 18:26 »
Der er selvfølgelig også andre rejsemål som jeg kender lidt til, men kan du så ikke lige skrive hvis du vil have flere beskrevet, for det tager altså meget langt tid, fordi jeg bliver helt begravet i det :D :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 01 Januar , 2011, 18:42 »
Jamen vigtigs af alt er faktisk prisen... det skal være billigt, jeghar ikke meget mere end 3-4000 at spændere på ferie, hvis vi også skal overleve resten af året :D så Nord spanien er ihvertfald udelukket, har kigget lidt priser og kan ikke rigtig se at det kan blive mindre end ca 1000kr om dagen :) bare for opholdet ;)

Jeg er også vild med Sverige og Norge, og Yazmin drømmer om Astrid Lindgren verden og jeg om High Chapperal men det er økonomien ikke til desværre.

Vi er ikke så krævende faktisk, vi skal bare hygge os... jeg hælder en hel del til en uges ølejr på Samsø igen, men ville også gerne se noget andet, så derfor vil jeg gerne jeres hjælp :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 01 Januar , 2011, 18:51 »
I Sverige er der mange af disse gratis campingsteder, hvor man bare kan komme forbi og sætte sit telt op. Der er jo så ikke så mange faciliteter, men der er oftest vand og toilet.
Det er en fantastisk måde at campere på - og opleve den helt ægte natur.
MEN om Yazmin synes om det, ved jeg selvfølgelig ikke. Det er jo meget ro, hygge og naturoplevelser.
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #14 Dato: 01 Januar , 2011, 18:56 »
High Chapperal er ganske fornøjeligt, Joan og jeg var der i sommeren 2009, vi sov i min bil, på deres kæmpestore parkerings plads  ;)
Vi kørte derop om fredagen og hjem om søndagen. Var i High Chapperal lørdag og søndag.

Så det er såmænd ikke så dyrt.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub