Altså der er mange spændende steder, som også godt kan være til fornuftige penge

Slev holder jeg meget af enten at tage til Sverige, Norge, Englang eller Danmark eller også skal man meget langt væk. Badeferier med en uge på stranden siger mig ikke ret meget, der skal ske noget!

Men tager vi nu Sverige og England som jeg kender bedst, så er der uendelige muligheder! Sverige er et af de smukkeste, skønneste og hyggeligste steder man kan tage hen. Især hvis man gør der at man kører i sit eget tempo op igennem landet. Det er noget af det bedste bare at køre og så have planlagt et par ting man gerne vil se på ferien, som man bruger som nogle destinationer at køre efter, men ellers bare tage det med ro og ikke tænke over at du skal nå derhen på et bestemt tidspunkt. Så skal du se, så er der mange spændende ting på vejen som i kan tage ind og se, og så er det næsten altid til at leje en lille træhytte til fornuftige penge i en lille svensk landsby. Vi lejede sidst vi var deroppe en hytte lidt nord for Mora, bare for en enkelt dag, vi gik lange ture i det smukke landskab, var ude at fiske (sørg altid for at have en fiskestang med til Sverige!!) var på legepladser osv. Du kan helt sikkert få en god ferie deroppe. Hvis der skal være noget for Yazmin, så tag til småland, så kan i både se bulderby, katholt (den er vidst nok brændt??) og så tage i astrid lindgreens verden. Da vi var der boede vi for enden af en grusvej, det vil sige at det troede vi, men der gik en markvej videre, bare to spor. Vi fulgte dem en dag og kom til en by med måske 50 huse. De var alle placeret i et bakket landskab med en elv, to store søer og en lille hyggelig kro. Den eneste måde man kunne komme til byen var med den markvej + en markvej der gik ud til den anden sidde. Bare sådan nogle ting siger lidt om hvor skønt der er !

England er også et skønt sted. De små engelske byer indbyder ligefrem til hygge, idyl og ikke mindst afslapning. Der er desuden mange steder at overnatte, ja nærmest i hver eneste lille by og der er skøn natur. For Yazmin er der flere parker som herhjemme, altså forlystelsesparker at forstå. Der er også mange spændende historiske ting, som faktisk er egnet til børn. Eksempelvis så var jeg ude at sejle med en kanalbåd på en bro som var bygget over en kløft. Før havde der været et vandfald, men så byggede de da bare en bro over kløften, så vandet løb 400 meter oppe i luften, så kunne man gå over eller sejle. Vi sejlede så, det tror jeg også Yazmin vil syntes sjovt

Ulempen ved England er at det godt kan være halv dyrt, men man kan selvfølgelig benytte sig af deres mange tilbud (der findes ikke det der ikke er tilbud på) 2 for 1 kuponer osv.. der er nogle gange helt overdrevet