Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sommerferie forslag?  (Læst 4901 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Julie R

• Passiv bruger
Sv: Sommerferie forslag?
« Svar #15 Dato: 01 Januar , 2011, 19:24 »
High chaparal kan varmt anbefales. Har hørt fra flere at Astrid Llindgrens verden er en skuffende oplevelse.
Det er billigt at bo i Sverige og billigt at handle ind til mad. Jeg overvejer selv at tage derop igen i år.
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

karina dj

• Gæst
« Svar #16 Dato: 01 Januar , 2011, 19:27 »
Wanda! Har du været på Bornholm...min ø er helt utrolig smuk!!! og mine "svigerforældre" har udlejning på gård med dyr (ponyer, geder, høns kaniner osv) i utroligt lækre og måske en anelse alternative omgivelser. Bål og fælles madlavning hvis man vil Fx kan man med mindre midler leje en hyggelig skurvogn, men lejlighederne er osse fede og rimelig billige i forhold til almindelige udlejere... Det er fortrinsvis familier med børn der kommer der år efter år...

Men nå ja, de plejer at være fuldt bookede, men sig til hvis det har interesse, så sender jeg lidt oplysninger  ;)

Personligt er jeg vild med La Gomera...en af de kanariske øer. Man flyver billigt til Tenerife og sejler over. Det er den ø man vandrer i naturen og ikke ligger ved badestrande  ;) Frodig og ikke turistet!

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #17 Dato: 01 Januar , 2011, 19:28 »
Det koster jo en krig mod Japan at komme til Bornholm... lyder ellers lækkert :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ingrid

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 01 Januar , 2011, 19:53 »
Hva´med boligbytte? Der er sider på nettet, hvor man annoncerer. Det gælder også fra andre lande.
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline MichaelChristensen

• Passiv bruger
  • Bliver det ikke snart sommer
« Svar #19 Dato: 01 Januar , 2011, 20:03 »

Hvad med en tur til sydpolen...

alternativt tænker jeg på... en kanotur på gudenåen???

kan godt være lidt kedeligt for børn... men hvis man holder sig til kortere ture og bruge længere tid uden for kanoen...

Overnatning på de små naturpladser koster ca. 20-25 kroner pr. person... så kan man tage en kampingplads en gang i mellem (og få et bad!!)

Jeg forventer ikke at jeg skal bruge min hele ferien...
1.7 blanede høns
0.0.24 bresse
0.1.2 Spælsau får
0.1.7 Moskus
0.0.4 Gæs af rasen mad på bordret
0.1.2 Kone og Børn
1.0 hund

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #20 Dato: 01 Januar , 2011, 20:13 »
Ups, jeg vidste ikke det var blevet så dyrt at tage på camping i Spanien :o.

Ef af mine kollegaer har flere gange booket ferieophold via www.friferie.dk, og har været godt tilfreds. Der er i hvert fald noget for enhver smag i hele Europa :).
« Senest Redigeret: 01 Januar , 2011, 20:18 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 01 Januar , 2011, 20:18 »
Hvad med et sommerhus i klitterne i Blåvand? En dag i Esbjerg, en dag i Varde nogle dage på stranden og en dag med cykeltur ;)?
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 01 Januar , 2011, 20:46 »
Hvad med en tur til sydpolen...

alternativt tænker jeg på... en kanotur på gudenåen???

kan godt være lidt kedeligt for børn... men hvis man holder sig til kortere ture og bruge længere tid uden for kanoen...

Overnatning på de små naturpladser koster ca. 20-25 kroner pr. person... så kan man tage en kampingplads en gang i mellem (og få et bad!!)

Jeg forventer ikke at jeg skal bruge min hele ferien...

Jeg ville elske en kanotur. Desværre har min skønne datter et meget højt energiniveau (ADHD-lign.adfærd) så hun ville garanteret syntes det var sjovt i ca 5minutter :D men en masse natur er lige hende, men tror bevægerummet skal være lidt størrer end en kano :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 01 Januar , 2011, 20:54 »
Kunne man forestille sig en bondegårdsferie, hvor I boede på lille landsted på Sjælland, sørgede for dyrene (får, geder og høns,)mens landstedets beboere tog på campingfrie??
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
« Svar #24 Dato: 01 Januar , 2011, 21:03 »
man kan faktisk godt tage til Bornholm for mindre end en krig, ved godt at du bor i det jyske men kan da fortælle at fra Kbh til Rønne kan man tage med bus der så køre fra Kbh til Ystad derfra sejler man til Rønne og hele herligheden koster ca. 265 kr. pr. voksen den ene vej og ca. 265,- den anden vej, nå men det jeg tænkte er at noget ligende må kunne findes fra Jylland og der er jo altid de røde-grønne-orange priser eller hvad farve den billigste pris nu er.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 01 Januar , 2011, 21:45 »
Kunne man forestille sig en bondegårdsferie, hvor I boede på lille landsted på Sjælland, sørgede for dyrene (får, geder og høns,)mens landstedets beboere tog på campingfrie??
Det kunne man nemt tænke sig... kender du sådan et sted?

Elise: orange hedder det vidst :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline KEW

• Bruger
« Svar #26 Dato: 01 Januar , 2011, 21:52 »
Elise
Jeg kiggede sidste år på en tur til bornholm jeg kunne ikke få det under en tusse fra jylland men ku se at fra sjælland var det billigere tog jeg så broen med så var vi nærmest lige vidt
Fatter ikke skibsfartens priser....
Hilsen Kenneth

0.2.0 Store Røde Silkehøns
1.4.0 Dværg Laksefarvet Faverolles
Formål med høns: hygge,æg,kød.

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 01 Januar , 2011, 22:10 »
Måske...men har ikke styr over ferien endnu!!
Hvis du virkelig er interesseret så send mig lige en PM!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline MichaelChristensen

• Passiv bruger
  • Bliver det ikke snart sommer
« Svar #28 Dato: 02 Januar , 2011, 00:15 »
... Desværre har min skønne datter et meget højt energiniveau (ADHD-lign.adfærd) så hun ville garanteret syntes det var sjovt i ca 5minutter :D ...

Meget almindelige børn kan også efter 1-3 timer i en kano udvise tegn på stor kedsomhed... så der skal nok lidt mere action til i dit tilfælde...

cykel ferie ?

1.7 blanede høns
0.0.24 bresse
0.1.2 Spælsau får
0.1.7 Moskus
0.0.4 Gæs af rasen mad på bordret
0.1.2 Kone og Børn
1.0 hund

Offline bjyrka

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 02 Januar , 2011, 00:40 »
Nu tror i sikkert jeg vil sige phillipinerne,men nej kunne aldrig finde på at tage sydpå,når der endelig er lidt chance for sol og varme i Dk.

Jeg foreslår cykeltur,Faaborg,Svendborg og Tåsinge evt Langeland,det er for noget af det smukkeste i Dk,mht pris er der mange bed and breakfast steder i det område,Mors er også et flot sted til cykeltur.

Så til dem der har tid og råd til vinterferie siger jeg selfølgelig Phillipinerne,eller den lille ø Madeira der har jeg været mange gange fantastisk frodig ø,meget smuk

Vh Niels
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde