Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sommerferie forslag?  (Læst 4902 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Sv: Sommerferie forslag?
« Svar #30 Dato: 02 Januar , 2011, 01:12 »
man kan altså flyve til Rønne fra Kbh for en hund enkelt! så det faktisk dyrere at holde ferie i Næstved  :D

Offline marix

• Passiv bruger
  • mig og danoise
    • www.marix.dk
« Svar #31 Dato: 02 Januar , 2011, 07:58 »
ja, cykelferie.
det vil jeg også anbefale :)

jeg var en gang på cykelferie og det var fedt og billigt.
der findes sådan nogle naturlejrpladser, som koster mellem gratis og 25 kr pr. overnatning.

du skal starte med at invistere i en bog der hedder "overnatning i det fri" til 129,-http://www.teltpladser.dk/brugere.htm der udkommer vidst en ny hvert år, så dem der ikke ønsker at være med mere kan komme ud af det.

og så kan du enten planlægge din rute hjemmefra eller bare køre derudaf og se hvad dagene bringer.
nogle af de steder man kan sove er bare ud til en mark, hvor man slår sit telt op, eller et høloft. og nogle steder kan man også få et bad. tror det dyreste sted vi sov kostede 15 kr og så var det inkl. bad.
http://marix.dk/ferie04.html
vh marix
1,3,2 la bresse
0,2 brahma
0,0,1 brahma/la bresse

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 02 Januar , 2011, 08:52 »
ADHD kender vi alt til, min søn lider af det og har nok selv den milde udgave ADD. Min søn er 11 år gamle.
Så kunne I tænke jer en tur til det skønne Salling med masser af fjord og sjove mennesker, så har vi et stor gæste-værelse som kan lejes til bitte små penge  ;)

Vi bor på en nedlagt ejendom ca 2,5 km fra Limfjorden, som har mange gode strande.

/o Så kunne vi lave en hyggedag sammen med den rare fætter John Mejland  ;D
« Senest Redigeret: 02 Januar , 2011, 08:55 Fra Bodil Tover Karlsen »
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline Helle

• Passiv bruger
  • 1,10 lys columbiafarvede dværg sussex
« Svar #33 Dato: 02 Januar , 2011, 09:44 »
Vil varmt anbefale shelters! Har selv overvejet det. Der findes vildt lækre shelters rundt omkring i Danmark. Blandt andet ved Ryå i Nordjylland, en virkelig smukt beliggende i nærheden af Herning og godt gemt ved Sønderup å i Himmerland vil du også kunne finde en. De er ikke umiddelbart "synlige" fra vejen, men der er virklig gode muligheder rundt i landet. Det er primitivt, der er højt til loftet og det er gratis! Du vil kunne planlægge en rute som kan nåes via cykel eller bruge bilen som lastdyr med de mest nødvendige sager.

Selv overvejer jeg ogås boligbytte til sommer. Det vil give mulighed for dyrepasning og oplevelse af lokalområdet et andet sted i Danmark. Så kan hjemmet man låner sig til bruges som base for udflugter og der er skønt i Danmark ;D

Alternativt lidt dyrere har vi været i Centerparcs i Tyskland (nær Hambrug) og Holland (Hüttenhuege). Det er huse/hytter og subtropisk badeland for MEGET rimelige priser.
Helle
Begejstret ejer af gode ægproducenter :-)

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #34 Dato: 02 Januar , 2011, 09:57 »
JEg ejer ingen cykel, så det er udelukket :D

De mange primitive forslag lyder skønne,men der må gerne være lidt aktivitet for Yazmin,hun skal have det sjovt og helst have mulighed for at lege lidt med andre børn (hun har jo masser af mor tid i det daglige det stakkels barn ;) )
Vil lige tjekke centerparks ud

Bodil, kunne da godt være hygsomt med en weekend eller noget hos jer, :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 02 Januar , 2011, 10:22 »
Der ligger også en camping plads på sydfyn som jeg har været på af flere omgange, eller det vil sige at jeg boede i sommerhus ved sidden af og så legede med børnene på campingpladsen om dagen. Der fra er der også mange gode muligheder ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 02 Januar , 2011, 18:41 »
Jeg vidste det, det her forum er fantastisk.

Vi tager på sommerferie på Sjælland. Enten kan vi bo hos Trine eller hos Moos, det er jo ganske enkelt fantastisk.
Derfra kan vi køre til Kbh og se amalienborg som Yazmin så gerne vil se, en tur i Zoo og alle de andre muligheder.  Allerede nu er vi budt på mad og kaffe flere steder hos skønne hønsefolk og gamle venner.

Det bliver helt fantastisk. Det giver jo også økonomisk mulighed for at tage en weekend på en campingplads fantastisk :)

TAK forum folk :)

Og tak for alle jeres gode forslag,... der er mange gode og det kan da være der er andre der får gode ideer herigennem :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 02 Januar , 2011, 19:08 »
Og når du nu alligevel skal krydse den der lille ø, der hedder Fyn, kunne det jo være I fik lyst til en overnatning eller to undervejs...  :D
Mvh Marianne

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 02 Januar , 2011, 19:25 »
Det kunne meget nemt tænkes Marianne, :) Ved du noget om det der katte noget Tine skrev om?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 02 Januar , 2011, 22:17 »
Naaaah, men da hun selv har omkring 4 katte er det måske hendes eget hus, hun taler om  ;) Vi har kun 3, så her må det hedde hønseland...
Mvh Marianne

Offline Wanda

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 02 Januar , 2011, 22:50 »
Ahhhh :) jamen vil jo altid gerne besøge jer :) allesammen :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 02 Januar , 2011, 23:03 »
Jeg kan så ikke byde på ophold, men hvis i skulle kede jer en dag i jeres sommerferie, så kan jeg sagtens vise jer rundt mange steder her omkring Esbjerg og Varde, eventuelt tage madkurv med. Jeg skal alligevel bare være hjemme fra midt maj til midt august ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 07 Januar , 2011, 07:30 »
Wanda, I skal være hjertelig velkommen og skulle du få lyst til at chatte, kan jeg findes på facebook  ;)
Vi er rolige og tålmodige sjæle, med hang til humor og hygge omkring bålpladsen. Lidt a la bonderøv... ;D
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #43 Dato: 07 Januar , 2011, 08:14 »
@ Wanda

Lolland - vi har Knuthenborg (dejlig safaripark) og Lalandia med RIGTIG mange aktiviteter, der ud over er der en del Dværg Wyandot avlere på Lolland og Falster.  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 07 Januar , 2011, 10:36 »
Wanda ..hallåååååå !!!!

Har du helt glemt den gratis campingplads inkl telt havehøns og kaninerunger her på Pjaltenborg ??? der er adskillige spændende ting man kan køre ud til herfra . vandland i Rønbjerg, dejlig natur, Limfjordsmuseet i løgstør mm
Med venlig hilsen Søs