Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad fik du i julegave?  (Læst 18706 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Hvad fik du i julegave?
« Svar #45 Dato: 27 December , 2010, 16:33 »
Jeg fik rigtig mange gode gaver, bla. denne her figur fra Royal Copenhagen.

Ih altså. Den må jeg bare eje også. Den er jo skøn! *p
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 27 December , 2010, 16:35 »
Værktøj-værktøj det er altid det eneste jeg ønsker mig siger de.. Men jeg er et fjols til og holde styr på det.
Men efterhånden ligger der jo så altid en hammer hvor man skal bruge den jo :)
Også dvdèn med Anders og julius..
Trøjer
Også noget af det man bare elsker og pakke ud. Knægtens hjemmelavede. I år små glas til fyrfadslys som han selv har malet og en tallerken der var malet..
Også fik jeg billeder af mit BARNEBARN *o

Offline Trine Bierberg

• Passiv bruger
« Svar #47 Dato: 27 December , 2010, 17:01 »
Jeg fik et meget stort foderbrædt til alle de sultne små fugle, som Kim har lavet til mig og et bur til fuglekugler, også hjemmegjort!!
Så fik jeg John Seymour "Den nye klomplette håndbog i selvforsyning.
Sko
Camilla Plum, "Spiselige blomster"
Halskæde af min søn og svigerdatter
Alberte "thju bang chokolademand" (man bliver vel aldrig helt voksen)
Lysestager
Skærebrædt

Og en helt vidunderlig juleaften hos mine forældre med alle mine 4 børn, desværre nok den sidste der blev holdt hos dem, da de var alt for trætte bagefter!!
mange hilsner
Trine <E

1,19 Lys Sussex, 0,2 lysebrune kryds af Sussex og Italiener, 1,3 får, 1,5 boergeder + 6 kastrater, 0,2 meget behårede kaniner, 1 Border collie pige og 2 katte, når de er hjemme!!

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #48 Dato: 27 December , 2010, 17:37 »
Christina, du får den lige over PM :P

Andreas, ja det er nemlig den bog jeg har fået, den er vildt god!! :D Jeg er allerede gået i gang med at købe gård! Haha :P
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #49 Dato: 27 December , 2010, 17:40 »
Christina, du får den lige over PM :P

NEEEEEEEEEEEEJ jeg er også nysgerrig :) vil vide vil vide :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #50 Dato: 27 December , 2010, 17:43 »
Jeg fik et meget stort foderbrædt til alle de sultne små fugle, som Kim har lavet til mig og et bur til fuglekugler, også hjemmegjort!!
Uh, gode gaver du har fået Trine :D.

Jeg ønskede mig et gavekort til www.vivara.dk, et netsted der forhandler alt til havens fugle. Jeg fik dog ikke noget, så jeg må "nøjes" med de 12 foderautomater og 6 redekasser jeg har i øjeblikket ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #51 Dato: 27 December , 2010, 21:32 »
Jeg fik en fantastisk 6-lags tørremaskine fra www.hjemmeproduktion.dk, så jeg kan gå helt amok i tørring af svampe, grøntsager, bær, etc., når sæsonerne går ind til det.

Hvad skal du bruge de tørrede grøntsager osv. til? Kan du ikke komme med nogle eksempler? Min fantasi rækker kun til tørrede æbleringe, eller "sol"tørrede tomater :)

Christina@ Det er sko der med et klik kan spændes fast til pedalerne på min racercykel :) De skal bruges hvis man vil cykle hurtigere, og for at undgå at skoen falder ud af pedalen.  :) Strømperne er bare sved absorberende og bedre til at cykle med end almindelige strømper.

Ahaa...uh, hvad gør du så når du skal stoppe på cyklen...hvis du nu skal stoppe brat? For rødt, f.eks.? :D Men...ellers smart fidus :)

NEEEEEEEEEEEEJ jeg er også nysgerrig :) vil vide vil vide :)

Jeg føler mig helt specielt og indviget!  <:

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #52 Dato: 27 December , 2010, 21:34 »

Ahaa...uh, hvad gør du så når du skal stoppe på cyklen...hvis du nu skal stoppe brat? For rødt, f.eks.? :D Men...ellers smart fidus :)

Altså søde Christina - har du aldrig set cykelløb?   ::)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Andreas

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 27 December , 2010, 22:10 »
Med det kliksystem jeg bruger skal man bare dreje bagenden af skoen væk fra cyklen, så er man fri og kan bruge foden :)
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #54 Dato: 27 December , 2010, 22:25 »
Altså søde Christina - har du aldrig set cykelløb?   ::)

*r Ikke siden vi havde fjernsyn og jeg tilfældigvis zappede over til et cykelløb...og hurtigt videre igen! :D

Med det kliksystem jeg bruger skal man bare dreje bagenden af skoen væk fra cyklen, så er man fri og kan bruge foden :)

Ej, hvor smart! /o

Offline Chris

• Passiv bruger
« Svar #55 Dato: 28 December , 2010, 14:57 »
Citér
Hvad skal du bruge de tørrede grøntsager osv. til? Kan du ikke komme med nogle eksempler? Min fantasi rækker kun til tørrede æbleringe, eller "sol"tørrede tomater

@ Christina: Jeg har aldrig haft en tørremaskine før, men har da følgende ideer. Svampe: jeg elsker at samle svampe, men gider ikke fylde fryseren med dem.. der skal være plads til vildt og høns istedet ;) Der er da ikke noget bedre end en god svampesovs udenfor sæsonen. Æbler, pærer, bananer: Jeps, det er allerede test-kørt og de smager fabelagtigt. Regner med at de kan bruges både som slik, på havregrynene og i bagværk. Vil også prøve med bær. Frugtlæder: frugtmos smøres ud i et relativt tyndt lag og tørres til en god slags sund slik. Beef jerky: Efter et længere ophold i Texas er jeg blev stor tilhænger af beef jerky, dvs. tørret krydret oksekød. Det skal helt sikkert prøves... med masser af peber på. Og måske af rådyr? Uuuuhm. Grøntsager: F.eks. løg, gulerødder, selleri, hvidløg, squash, kål, peberfrugt, tomater, etc. Jeg er træt af at betale store summer for frysetørret mad, når der skal letvægts-proviant med i rygsækken. Så nu laver jeg sgu mit eget  /o Desuden vil jeg også hellere have plads i fryseren til kød end til grøntsager.
Lykkelig ejer af en blandet hønseflok, 0.1 Kleiner Münsterländer og 1.0 Ruhåret Hønsehund

Offline Charlotte J.

• Passiv bruger
  • Danmarksmester ved æggeudstilling 2011
« Svar #56 Dato: 28 December , 2010, 15:02 »
Chris: Uhm, jeg bliver helt sulten. Det lyder virkelig lækkert alt det du har gang i  /o Men hvordan tørrer du bananer? i ovnen ved svag varme x antal timer eller? Du må rigtig gerne skrive mere udførligt hvordan du tørrer de forskellige ting  ;D  <E
0,1 stor hvid silkehøne
2,5 sort krøllet dværgkochin
2,4 sort dværgkochin
0,1 araucaner
0,1 fodbefjerdret dværg
1,0 kanin  1,1 nymfeparakit  0,3 dværggeder 
1,3 moskusand  1,0 kat 1,0 hund,
www.privatdagpleje-klakring.dk

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #57 Dato: 28 December , 2010, 16:23 »
*r Ikke siden vi havde fjernsyn og jeg tilfældigvis zappede over til et cykelløb...og hurtigt videre igen! :D

Fair nok!  ;) Her er fjernsynet MIT når der er Tour de France - en STOR sommertradition, hvor fjernsynet (eller computeren) flyttes på terassen hvor jeg ligger og feder den i solen og "hører" Tour i fjerneren... Måske det er et levn fra min fortid som bymenneske...   ;D
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #58 Dato: 28 December , 2010, 16:28 »
Smukke landskaber og mænd i stramme bukser... what´s not to like??? Er vild med tour de France!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #59 Dato: 28 December , 2010, 17:01 »
Fair nok!  ;) Her er fjernsynet MIT når der er Tour de France - en STOR sommertradition, hvor fjernsynet (eller computeren) flyttes på terassen hvor jeg ligger og feder den i solen og "hører" Tour i fjerneren... Måske det er et levn fra min fortid som bymenneske...   ;D

Åh Morten, jeg tror lige at du helt uforvarende fik svaret på et spørgsmål, som gennem længere tid har plaget mig  ??? Hvad brugte vi tiden på, da vi boede i København  ??? For vi havde altså hverken høns, hunde eller køkkenhave... Men svaret er da - sport på TV! For de har da ikke kørt en meter i Touren uden jeg har set det, sommeren var synet af smukke franske landskaber og lyden af Jørgen Leth som messede om ostedistrikter, vine og domkirker  *g For slet ikke at snakke om at se enhver fodboldkamp i enhver slutrunde (nu husker jeg pludselig at jeg hadede sommeren i de ulige år, der er jo ingen slutrunder.) Og al den tid jeg har brugt på at sætte hold i noget Champions League manager-halløj, uh - man kunne jo stillingen til fingerspidserne i alle puljerne, de indbyrdes resultater osv. Eller tage bussen hele vejen til Aalborg for at se FCK spille uafgjort  ::) Det var jo det, som jeg brugte min tid på...

Hæhæ - i dag prioriterer jeg vist min tid noget anderledes  ;D Så nu vil jeg sætte mig foran brændeovnen og læse lidt i min bog om Landbokvinden. Skal fjernsynet tændes så bliver det for at se et afsnit eller to af The Victorian Kitchen Garden  /o

(og undskyld for den totale afsporing af tråden...)

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.