Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad fik du i julegave?  (Læst 18652 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Hvad fik du i julegave?
« Dato: 25 December , 2010, 13:15 »
Glædelig Jul alle sammen. Jeg håber alle havde en dejlig juleaften.

Fik du hvad du ønskede dig til jul? Fortæl, fortæl! !cw
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Julie R

• Passiv bruger
Sv: Hvad fik du i julegave?
« Svar #1 Dato: 25 December , 2010, 13:24 »
Jeg fik lige hvad jeg ønskede mig.  ;D
 En Nike træningstrøje, to æsker toffifee, en æske antonberg chokolade og 4000 kr. Så nu regner jeg med jeg skal have en bærbar og nogle zumbabukser for pengene, eller de kan bruges som tilskud.

Hvad med dig, hvad fik du Tanja?
Mvh. Julie

En del forskellige høns og nogle hunde.

0.1.    Dejlig datter
1.0.    Dejlig søn
1.0.    Vidunderlig mand

Offline Tanja S.B.

• Bruger
« Svar #2 Dato: 25 December , 2010, 13:57 »
Jeg fik mange gode gaver, men den bedste var pakken fra America, der indeholdt to stk. automatiske hønselemme *p *p *p *d
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Rasmussen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 25 December , 2010, 14:29 »
Jeg er også ganske godt tilfreds med mine Julegaver.Fik 2 bøger :Møgkællinger af Gretlise Holm og Englen af Danielle Trussoni  /o

+ Lidt til DVD samlingen  :)

Lidt Brahma skal der også være plads til ,så lige nu står der nogle Jule æg fra Tyske venner og falder til ro efter den lange rejse  ;D
« Senest Redigeret: 25 December , 2010, 14:31 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Mai-Britt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 25 December , 2010, 14:39 »
Den FEDESTE foodprocessor; bosch mum86   *o

!cw
Med venlig hilsen

Mai-Britt

Guld/Blå Randet Dværg Wyandot
Dv wyandotter
Silke
Dv landhøns
+ det løse ;)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #5 Dato: 25 December , 2010, 14:58 »
Uh, lutter gode gaver kan jeg se, inkl. hønsedimser (de bedste gaver er ting man kan bruge i hønsegården ikke ;)).

Jeg fik selv dejlige gaver: Forede Lacrosse gummistøvler (til de mange timer i hønsehuset og gården), lange underhylere (til de mange timer i hønsehuset og gården) og et varmt lammeuldstæppe (til timerne EFTER jeg er kommet ind fra hønsehuset og gården) :D.
Derudover mange andre skønne ting. Af min kære mand fik jeg lige hvad jeg havde ønsket mig *y: En grafisk pen og tegnebræt, JUBIII; nu skal jeg ikke kæmpe med en alm. mus når jeg skal lave billedredigering i Photoshop /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline bjyrka

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 25 December , 2010, 15:24 »
Jeg får ingen julegaver,jo alle de åndsvage fra leverandører,men vi holder heller ikke jul som sådan,vores jul er den 22 kører vi til et storcenter og hver af vores børn får 1000p det er ca 120d.kr men svare til en ugeløn for en håndværker her,så køber de deres egne julegaver. Min mindste Kyla på 4 gjorde i år nøjagtig det samme som sidste år fes lige ind i en skobutik og brugte pengene,hun er en tro kopi af hendes mor elsker bare sko.

Den 24 venter alle på det bliver midnat og ønsker glædelig jul omkring sig,den 25 som er dagen her bliver fejret jul,uddeler vi gaver til alle fattige i vores område,det er ca 200 de får en pose med ris,ds.sardiner nudler nescafe,æbler og mandariner.

Den 26 det er imorgen der invitere vi alle ansatte med familier på standen,der lejer vi en bambushytte og æder og drikker samt synger lidt karoke hele dagen.

Den 27 melder virkligheden sig igen,normalt arbejde,noget opreklameret lort

God bagjul og godt Nytår

Vh Niels
50 moskow ænder 8 gæs 10 lokal høns 6 hunde

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #7 Dato: 25 December , 2010, 15:48 »
Niels, lyder dælme som en hel fantastisk jul I holder jer.  Syntes din datter er skøn :) Min datter fik 500 kr af sine oldeforældre hun har allerede sagt at de 100 skal doneres til Dansk Flygtningehjælp (som hun er indsamler for hvert år, eller har været det 3 år i træk ihvertfald)

Jeg har ikke rigtig kunne komme i julestemning i år, det har kærvet alt min energi at kæmpe mig igennem den 3 måneders stress sygdomsperiode, en meget grundig kognitiv terapi, selverkendelse og hvad der ellers hører til.  De materielle gaver i år havde faktisk ikke rigtig nogen betydning men Yazmins hjemmelavede lysestage og min bedste venindes lange meget rørende brev jeg blev aller mest glad for.

men klart at når jeg nu snart skal til at bygge nyt wyandotslot så bliver jeg nok rigtig glad for min nye fine boremaskine. ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #8 Dato: 25 December , 2010, 16:00 »
Jeg fik en brugt rugemaskine, tilskud til en ny motorsav, musicalbiletter til fruen og jeg, et bordtennisbat og bolde (nørdet - jeg ved det!) og et lækkert forskærersæt - og ikke mindst en fantastisk hyggelig dag, der for første gang foregik stille og roligt i det lille hjem uden stress og jag! En dejlig jul!   /o
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 25 December , 2010, 16:29 »
Manden min skulle hente juletræ i går, men vi var sneet inde.
Godt der er skov ind til naboen, ned med et 15 m højt grantræ, og af med toppen, der nu udgør mit mest fantastiske juletræ ever, med kogler,
Vi skulle ikke give hinanden julegave i år, for vi skal have en masse nyt når vi flytter, så der er nok at bruge penge på, men min gode mand har da handlet nogen af tingene på Lauritz, og lige købt mig en hvidguld solitere ring med en sort diamant, og det er vel ikke så ringe endda.
Min søn har fået et penge skab, en dart skive og et sæt hørebøffer til sin playstation, og min datter en håndfuld penge til tøj.
Glimrende juleaften. /o
« Senest Redigeret: 25 December , 2010, 16:42 Fra ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 25 December , 2010, 16:35 »

Fik afslappet dag med super and (ef egen avl)til hovedret... /o
"daggry" af S. Meyer- uuuuh, kan ikke vente at få lov at læse den... halskede lavet af min mellemstore dreng...
flere dage af denne slags
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Lotte M. S.

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 25 December , 2010, 16:39 »
Jeg fik en fin broche (med et dødningehoved  :o  :D) som min 6-årige søn har lavet til mig i SFO og en fin nøglering, som min 5-årige søn har lavet i børnehave  :D. Det var nok de bedste gaver  :D
Fra mit job fik jeg chokolade og vandkaraffel mm + en holmegårdsvase af svigermor.
Det er længe siden, at jeg har fået så mange gaver - jeg er ikke på gave med nogen voksne og det er kun børnene der får gaver. Jeg er mere til lækker mad og hygge - selvom vi kun var 4 i år, da vi var fyget inde.
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #12 Dato: 25 December , 2010, 16:40 »
Af mine forældre en ismaskine til kitchen-aid´en, af svigerforældrene kogebogen "sølvskeen" og af ungerne en røge-dims, så jeg skal til at prøve at røge pølser og kød selv. Af gemalen fik jeg et par dejligt varme trøjer og en kødhakker med tilbehør til kitchen-aid. Hvorfor er der mon nogen der påstår jeg er et mad-øre???  ;D Hmmm. Nu mangler jeg bare nogen instruktion i den der røge-dims.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #13 Dato: 25 December , 2010, 16:48 »
Henriette@ prøv at kigge på Røgeovnens venners hjemmeside

http://www.roegeovnens-venner.dk/

den have jeg selv megen glæde af, da jeg startede ud i røgkunsten
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #14 Dato: 25 December , 2010, 16:49 »
Tak, den vil jeg kigge på.  /o
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)