Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad fik du i julegave?  (Læst 18655 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Hvad fik du i julegave?
« Svar #30 Dato: 26 December , 2010, 00:06 »
Dén lydet god, hvad hedder den? Og ved du om man kan låne den på biblioteket? *e

Den hedder Landbokvinden og er skrevet af Ole Højrup. Biblioteket skal nok skaffe den hjem, hvis de ikke lige har den på hylden. Det er en rasende spændende bog, som jeg aldrig kan blive træt af at læse i  /o

http://bibliotek.dk/vis.php?origin=sogning&field4=forfatter&term4=h%F8jrup&term2=landbokvinden&field2=titel&term3=&field3=emne&field1=fritekst&term1=&mat_text=%22%22&mat_ccl=&term_mat%5B%5D=&field_sprog=&term_sprog%5B%5D=&field_aar=year_eq&term_aar%5B%5D=

De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #31 Dato: 26 December , 2010, 07:33 »
Den FEDESTE foodprocessor; bosch mum86   *o

!cw
Åh, the kartoffel-woman

Ja, bogen om landbokvinden har stået på min hylde i mange år, over 20 tror jeg, det er en skøn bog og ikke kun for kvinder ;) Sådan en, man tager frem og læser i fra tid til anden.

Jeg fik nogle gode gaver også, tøj, Karen Blixens mistelten (kan jo altid håbe på et bette kys ;D ) Dansk Rock Historie - gul, grøn og lilla box og nogle andre ting.

Vi fik dejlig gås med det sædvanlige tilbehør og bagefter ris a la mande.
Vi havde kun et lille bitte juletræ omkring 1,20 m højt, for med en ung kreativ siam i huset er det nok klogest *g
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline enghøj

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 26 December , 2010, 08:24 »
hej niels har du fået min mail jeg skrev for nogen tid siden vi rejser til filipinerne den 8 januar kunne godt tænke at se dit landbrug  vlh jens eriksen

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #33 Dato: 26 December , 2010, 22:27 »
klik sko og cykel strømper til min cykel

Hvad er det for noget? :)

Den hedder Landbokvinden og er skrevet af Ole Højrup. Biblioteket skal nok skaffe den hjem, hvis de ikke lige har den på hylden. Det er en rasende spændende bog, som jeg aldrig kan blive træt af at læse i  /o

Fantastisk, den må jeg lige spørge efter, når jeg skal derned i morgen! /o Tak :)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #34 Dato: 27 December , 2010, 07:30 »
Hvor er det hyggeligt at læse om jeres jul, om de gode gaver og hyggelige aftener I har haft /o.

Vi fik flæskesteg, andesteg, medister og ris a la mande. Stegen stegte vi for mine forældre i vores nye ovn *o At kunne bruge sådan en efter 13 måneder kun med en mikroovn i huset, er bestemt også en gave i sig selv ;D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline lysager ( Michael )

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 27 December , 2010, 07:48 »
Nissen var på spil her  ;D

Fik en rugemaskine, så glæder mig til min første udrugning
Bedste hilsner Michael

Offline Chris

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 27 December , 2010, 10:10 »
Jeg fik en fantastisk 6-lags tørremaskine fra www.hjemmeproduktion.dk, så jeg kan gå helt amok i tørring af svampe, grøntsager, bær, etc., når sæsonerne går ind til det.

Derudover et par meeeget varme støvler (til minus 40 grader), så jeg (forhåbentlig) kan holde varmen på jagt fremover... troede at mine fødder skulle fryse af sidst, vi var afsted  :(

Sidst men ikke mindst fik jeg Claus Meyers nyeste kogebog 'Almanak', som er et digert værk på 700 sider. Opskrifterne følger årstidernes skiften.. og der er masser af vildt, fjerkræ og selv-indsamlede svampe, urter, etc. involveret. Jeg glæder mig til at gå i krig med opskrifterne!

Julemiddagen stod på langtidsstegt grågås, som gemalen havde skudt ved Varde Å et par dage før jul...  Den smagte skønt! /o

God jul til jer alle!
Lykkelig ejer af en blandet hønseflok, 0.1 Kleiner Münsterländer og 1.0 Ruhåret Hønsehund

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #37 Dato: 27 December , 2010, 11:57 »
Jeg fik en fantastisk 6-lags tørremaskine fra www.hjemmeproduktion.dk, så jeg kan gå helt amok i tørring af svampe, grøntsager, bær, etc., når sæsonerne går ind til det.

Derudover et par meeeget varme støvler (til minus 40 grader), så jeg (forhåbentlig) kan holde varmen på jagt fremover... troede at mine fødder skulle fryse af sidst, vi var afsted  :(

Sidst men ikke mindst fik jeg Claus Meyers nyeste kogebog 'Almanak', som er et digert værk på 700 sider. Opskrifterne følger årstidernes skiften.. og der er masser af vildt, fjerkræ og selv-indsamlede svampe, urter, etc. involveret. Jeg glæder mig til at gå i krig med opskrifterne!

Julemiddagen stod på langtidsstegt grågås, som gemalen havde skudt ved Varde Å et par dage før jul...  Den smagte skønt! /o

God jul til jer alle!

Wauw! Super gode gaver!
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #38 Dato: 27 December , 2010, 13:07 »
 *o *o Den store hønsebog kom julemanden med *o *o
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Andreas

• Passiv bruger
« Svar #39 Dato: 27 December , 2010, 13:25 »
Christina@ Det er sko der med et klik kan spændes fast til pedalerne på min racercykel :) De skal bruges hvis man vil cykle hurtigere, og for at undgå at skoen falder ud af pedalen.  :) Strømperne er bare sved absorberende og bedre til at cykle med end almindelige strømper.
Maraner i blå/kobber, splash og sort/kobber.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 27 December , 2010, 13:29 »
Den hedder Landbokvinden og er skrevet af Ole Højrup. Biblioteket skal nok skaffe den hjem, hvis de ikke lige har den på hylden. Det er en rasende spændende bog, som jeg aldrig kan blive træt af at læse i  /o

http://bibliotek.dk/vis.php?origin=sogning&field4=forfatter&term4=h%F8jrup&term2=landbokvinden&field2=titel&term3=&field3=emne&field1=fritekst&term1=&mat_text=%22%22&mat_ccl=&term_mat%5B%5D=&field_sprog=&term_sprog%5B%5D=&field_aar=year_eq&term_aar%5B%5D=

(Image removed from quote.)

Det var da lige en bog for mig... og nu har jeg forsøgt at bruge bibliotek.dk som du linker til - men for hulen, jeg har mistet tålmodigheden! Kører den side altid så langsomt ?? Ellers et genialt værktøj... /o
Mvh Marianne

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #41 Dato: 27 December , 2010, 13:52 »
@ Marianne - det er også en fantastisk bog, som bare er blevet genoptrykt og genoptrykt siden 1963. Jeg tror faktisk at den kom i 10. oplag en gang i 90erne.

Bibliotek.dk - suk, det kører bare ikke altid. Havde det været en kommerciel side, var kunderne løbet skrigende bort forlængst - men vi har jo ikke rigtig noget alternativ  ;) Er siden helt død, så ring og bestil den på dit lokale bibliotek - eller send biblioteket en mail.

Ellers nogle skønne gaver I har fået alle sammen  /o
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Mette Marie Andersen

• Passiv bruger
  • Glad hønseejer
« Svar #42 Dato: 27 December , 2010, 14:57 »
Hos os er jul meget traditionelt og vi elsker gaver; både at give -og få  ;D
Jeg havde en god 'høst' i år ;):
En iPod - og en tilhørende 'xcarlink' som nu er monteret i bilen, så jeg kan rocke derudad  :D
En Spise med Price kogebog (namme namme),
4 Sara Blædel krimier,
en muselmalet skål,
1 holmegård urtepotteskjuler,
1 par hjemmestrikkede strømper (svigermor er supergod til den slags!),
1 bling-bling juleuro,
2 rosendahl glasskåle
mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Sophie

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 27 December , 2010, 15:36 »
Jeg fik rigtig mange gode gaver, bla. denne her figur fra Royal Copenhagen.
Hilsen Sophie

Høns:
0.2 sølv/sortbåndede dværg wyandotter

Hønsehus: Eglu Classic 

Andre dyr:
1.0 Cavalier King Charles Spaniel
0.1 Siamesisk kat
0.1 Fjordheste blanding (Halvpart)
125 liters akvarium

Offline Jytte

• Passiv bruger
« Svar #44 Dato: 27 December , 2010, 16:00 »
Jeg fik en varmeplade med vandtårn til mine høns  ;D
Begge "Spise med Price" bøgerne, og en ny hovedpude.
Og så fik vi "hjemmedyrket" and, den var guf, langtids stegt over ca. 6 timer, mør, saftig og abolut ikke fed, og manden lavede den  /o
Dertil fik vi hjemmelavet/dyrket rødkål, lavet af mig  ;)
Og hvad der ellers høre til.
God bagjul til alle og godt nytår!
Blandet landhandel, dog med Hollandsk toppede, stor race som ren avl.
1.1 riesenschnauzer
1.0 Tålmodig ikke hønse mand