Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Os og dem ................  (Læst 3301 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hanegalgak

• Passiv bruger
Os og dem ................
« Dato: 12 December , 2010, 22:08 »
Ja altså indlægget her er udelukkende med et lille glimt i øjet og ikke særskilt alvorligt - absolut ikke i kategorien hvor der trædes på ligtorne eller deslige.
Det hele tager start i gruppefotoet , der endte ud i vinken og grinen og andres  m å b e n !  Juhu for det , for hvor er det altid en herlig ting med det foto. Allerede her er vi ude i os og dem : måbende fatter de ikke det bånd vi har i dette forum  hæ hæ hæ
Mortends og jeg gik herefter rundt og talte om situationen , fex også en anderledes alvorlig indstilling til fjerkræet = men altså som Mortends nævnte - et helt års arbejde står og falder denne weekend !
Alvor alvor alvor og ja hyggen virker lidt væk i det ræs.
Som da vi stod og så på nogle fiiine høns , kunne vi stolt høre en avler bekendtgøre : a ska åw te å lawe ien ann race , a hår fåt bestilt prima materialer i Hålland.                        Ja altså , det lød mere som reservedele til den ældre Massey Ferguson derhjemme end fjerkræ  ;D
Når jeg så tænker på alle de historier der er her på forum om lange rejser i alskens vejr med mange genvordigheder for at hente et par fjerkræ hjem til hønsehybelen , og så for garanteret også at navngive kræene - ja så elsker jeg simpelthen at der findes = os og dem ...............   

I al godmodighed                   hanegalgak
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Os og dem ................
« Svar #1 Dato: 12 December , 2010, 22:16 »
Jeg elsker også bare vores forum og dig gakkelak :)
Jeg havde lidt de samme tanker da vi stod der til familiefoto for modsat sidste år hvor vi trak ind i den anden tomme hal så stod vi iår midt i det hele og det var nemlig sådan lidt dem og os agtigt, til trods for at jeg faktisk tror at der var en hel del af "dem" som også er på forum, men måske knap så aktive :)
Men hvis man tillader det, så bliver dette forum hurtigt lidt familiært, jeg hørte flere omtalte hinanden som mor, fatter, onkel, søster etc... (for ikke at nævne koneklubben) :)

Vi har det bare super godt sammen ja vi har :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #2 Dato: 12 December , 2010, 22:24 »
Mon ikke man kan tale om de 'indforståede' og de 'udenforstående'.  ;D
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 12 December , 2010, 22:34 »
Jeg vil nu ikke sige os og dem.... for rundt omkring på de forskellige special klub stande, er der bestemt også hygge, kaffe, kage og HYGGE.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 December , 2010, 22:36 »
Herlig beskrivelse, hanegalgak... !!

Det var ret sjovt at kigge på nogle af dem der kiggede på os under foto-sessionen, sådan halvvejs undrende - hvad laver de dog, og hvorfor står de nu der og fylder et helt hjørne, det plejer de da ikke at gøre - agtigt ! Hvad er nu det for noget nymodens pjat...  :D

Og det blev jo ikke mindre morsomt af Finns selvudløser-foto-stunts  ;D
Mvh Marianne

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 12 December , 2010, 22:42 »
Men i øvrigt håber jeg, at vi fik gjort positivt opmærksom på Forum, og at vi på den konto får nogle gode nye medlemmer, unge som gamle. Og faktisk ville det jo være ekstra skønt med nogle flere 'gamle rotter', så vi får endnu mere viden og erfaring ind til glæde og gavn for os alle.

Vi er jo så glade for at se hinanden, så vi måske er for lidt udadvendte sådan en dag? Jeg tænkte bagefter, at man måske skulle have været lidt mere opsøgende i forhold til at få nye medlemmer. På den anden side, så var www.fjerkrae.dk så tydeligt og er så nemt at huske, at mon ikke der er nogen der efterfølgende har kigget ind og forhåbentlig fået lyst til at være med.
Mvh Marianne

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #6 Dato: 12 December , 2010, 23:14 »
Jeg synes også der er plads til DEM :D jeg vil nemlig gerne være DEM. Og fylde hele stuen med pokaler :D <T

Men jeg VIL også tages billede af og spise kage og kagle og kagle og kagle lidt mere ;D

Meen det var nu ret sjovt at kigge på DEM mens vi fik taget billede ;D

Det kunne være fint at få nogle flere dygtige og garvede avlere til at være herinde og give deres erfaringer videre.

Næste år kunne man måske gøre noget mere ud af at "hverve"? ;)

Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 12 December , 2010, 23:18 »
Forum er den virtuelle del af hønseverdenen og DFfR, special klubberne og klubberne er den levende del af hønseverdenen.
Og så er der frit om man vil tilhøre den ene eller den anden eller begge...... for det kan sagtens kombineres.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 12 December , 2010, 23:29 »
Jeg vil nu hellere kalde det for VI (for vi har s.. da alle den samme hobby, bare på forskellige niveuer)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 12 December , 2010, 23:36 »
Og her på Forum er der også os og dem

Os der slagter og spiser vores egne dyr og dem som ikke gør........... ;D ;D

Kun for sjov..og kun et eksempel mere. Foranledet af hanegalgak første indlæg-

Det var forøvrigt vældigt underholdende at se Finn spurte frem og tilbage under fællesfotograferingen  /o

« Senest Redigeret: 12 December , 2010, 23:48 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

thorleif

• Gæst
« Svar #10 Dato: 13 December , 2010, 01:15 »
Naturligvis maatte Forumet praesentere seg paa LU, og forkynde sin existens. Helt naturlig. Men den bedste reklame for forumet er og bliver FORUMET. Jeg bor i Wales (UK er ikke kun England), og jeg haver en ganske stor bekendtskabskreds, og nogen af os snakker sammen paa Fjaesebogen, eller paa ett eller flere af udmerkede "Poultry-forums", ogsaa race-klubberne kommunicerer paa disse, vi sender E-mails til hverandre, udveksler meninger og erfaringer, og hjelper hverandre naar vi kan. Selv saa tilbringer jeg endel tid paa disse forum, men jeg maa sige at DFF er det bedste! Tonen er saa "lun", alt foregaar paa DANSK, og de fledste af jer er saa veldig DANSKE. Her i UK er der mere end 10 gange saa mange mennesker som i Danmark, saa antallet fjaer-kre-holdere er antagelig mindst 10 gange stoerre end i "lille Danmark". Der er imidlertid saa mange Engelsk-spraaglige forum-sites, i Danmark ser der ud som i haver alt samlet her, paa DFF. I kan andtagelig ikke forstaa verdien af nettop dette, ALLE samles her, og ALLE oenskes velkommen. Her er alle lige. Forumet bringer ALLE sammen, og foeler sig snart "hjemme" her. Her i UK er vi spredt over saa mannge  fjaer-kre-sider, at de fledste fungerer ikke som de skulde, netop fordi der er saa mange at velge imellom. Her paa DFF haver vi stoerre aktivitet end paa de fledste engelskspraaglige forum, netop fordi der er ET forum paa Dansk, og kommunikationen menneskene imellom bliver saa meget bedre. Jeg vil at i skal vide, jeg synes DFF er det bedste fjaer-kre-forum i VERDEN. Aabent for ALLE. Os og Dem. Det er nemlig mange af "Dem" der er rigtigt saa hyggelige naar vi bare bliver kendt med "Dem".
Undskyld mig for mit daarlige Dansk, jeg er jo Nordmand, bosatt i Wales, men jeg proever jo at goere mig forstaaet, og jeg haver ALDRIG blivet kritisered af nogen paa DFF for mit (noget gebrokne) spraag. TAK, DFF!  Keep it up.

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 13 December , 2010, 07:12 »
Jeg ville faktisk gerne have snakket lidt med jer på LU, men da jeg ikke bare lige går hen og går i "kødet" på folk...
Jeg har jo ikke den store erfaring og viden, så er det lidt svært at kaste sig ud i at tale med "fremmed" folk.

Synes måske godt at der kunne have været lidt mere imødekommenhed, for da jeg købte bagde, var det blot en handl og ikke nogen interesse i om jeg kendt DFF og om jeg var medlem...  :'(

Nå, skidt pyt, der kommer nok en chance næste år.  :)
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #12 Dato: 13 December , 2010, 07:19 »
Citér
Jeg vil nu hellere kalde det for VI (for vi har s.. da alle den samme hobby, bare på forskellige niveuer)

Citér
Forum er den virtuelle del af hønseverdenen og DFfR, special klubberne og klubberne er den levende del af hønseverdenen.
Og så er der frit om man vil tilhøre den ene eller den anden eller begge...... for det kan sagtens kombineres.

Jeg er MEGET enig, Lene, jeg er også for VI, og jeg føler mig godt tilpas både på DFF og DFfR. Jeg oplever hygge og menneskelig omsorg begge steder.
Jeg kan slet ikke forestille mig at skulle undvære et af stederne. Jeg startede med DFF, for som Susanne også skriver i en anden tråd, er det jo sådan man får informationer nu, man googler. Men via DFF blev interessen jo vakt for æg i mange farver, og inden jeg så mig om, var jeg ved at få en ny race til Danmark - jeg skulle jo bare have lidt høns i haven, så vi havde egne æg - hvad skete der lige?

I DFfR får jeg mange fornemme faciliteter (udstilling, registrering, standard osv) og et godt netværk af avlere og års viden og erfaring; en del af den viden og erfaring finder jeg også her, og så er DFF altid åbent, og man kan hurtigt få hjælp og svar også på meget skæve tidspunkter.

Det kunne være skægt at vide, hvor mange af os, der er medlem begge steder, jeg tror det er rigtig mange.

Tak Thorleif, for de pæne ord om DFF, jeg tror, det er med at til at holde forum i gang, at vi netop er ORDENTLIGE /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #13 Dato: 13 December , 2010, 07:22 »
Bodil, måske var dem, der sad i standen også lidt generte?
Du var i hvert fald ikke sluppet "så let" hvis Linda og jeg (og mange andre) havde siddet der.
Næste år siger du bare, at du er Bodil fra forum, og at du har glædet dig, spørger hvem de er, og så er isen brudt.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bodil Tover Karlsen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 13 December , 2010, 07:27 »
Okay, tak Marianne  ;)
Du havde meget travlt, kunne fætter John og jeg jo se, så det var ikke ment på dig.

Ja genert  :-[ og er ikke så god til at snakke frit fra leveren, når jeg så er i situationen  :(
0.5. GUL orpington
1.2 RIR Rhode Island Red
1.2 Gråtavlet landhøns