Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Os og dem ................  (Læst 3302 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Os og dem ................
« Svar #15 Dato: 13 December , 2010, 08:23 »
Jeg ville faktisk gerne have snakket lidt med jer på LU, men da jeg ikke bare lige går hen og går i "kødet" på folk...
Jeg har jo ikke den store erfaring og viden, så er det lidt svært at kaste sig ud i at tale med "fremmed" folk.

Synes måske godt at der kunne have været lidt mere imødekommenhed, for da jeg købte bagde, var det blot en handl og ikke nogen interesse i om jeg kendt DFF og om jeg var medlem...  :'(

Nå, skidt pyt, der kommer nok en chance næste år.  :)

Jeg må tilstå at jeg solgte en bluse til en ung pige (og det skulle for hulan ikke undre mig om det har været Emma som jeg så gerne ville møde.) Det blev også noget der minder om en nettohandel, men der var simpelthen så meget gang i den over alt at man måske stik mod sin vilje har cuttet nogen af lidt for hurtigt.
Jeg er også selv temlig genert (jo jeg er!) men har efterhånden lært mig selv gennem en del mental træning at der skal så lidt til for at tage det første skridt og når det er taget så glider ting bare nemmere :)
Så som Marianne siger så næste gang så spørger du simpelthen vedkommende hvem h*n er :) For jeg tror jeg kan skrive under på at det ikke er viljen til at hilse der mangler, men for pokker der var gang i den, for ikke at tale om den massive stresspåvirkning fra alle de testosteronfyldte fjer der var i hallen ;)
Så und dig selv at sætte lidt fokus på din generthed det kan gøre underværker :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Ditte

• Passiv bruger
  • Alt Godt Fra Haven.....
« Svar #16 Dato: 13 December , 2010, 08:26 »
Måske skal der følge et knus med hver badge.... ;)

Jeg vil også med på LU og møde jer alle sammen!!! <W <W
Norsk Buhund
Katte racerene og racesnavsede
Boergeder
Kaniner
Høns

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 13 December , 2010, 08:46 »
Jeg vil nu ikke sige os og dem.... for rundt omkring på de forskellige special klub stande, er der bestemt også hygge, kaffe, kage og HYGGE.

Ja næsten for meget, jeg ville gerne have snakket lidt med orpington folkene og været medlem, men de gange jeg kom forbi var der helt fyldt med mennesker, så det medlemskab må klares over nettet.

Emma fik jeg da hilst på, og så havde jeg spottet hende Wanda, og så var hun pludselig pist væk, ja og så var resten af den dag næsten ødelagt.

En dag det tager lang helt at fordøje, der er utrolig mange indtryk der skal
genkaldes på nethinden.
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #18 Dato: 13 December , 2010, 10:13 »
Åh altså, det var trist Bodil :)

Marianne var så letsindig at sige at jeg bare kunne sove ved dem til næste år ;) så vil jeg sidde på standen og sælge badges og uddele knus og udspørge folk om hvem de er ;D

Jeg er nemlig også voldsomt genert, og har ovenikøbet social fobi :o
Men fjerkræ folk, dem kan jeg snakke med(eller hedder det kagle?) /o
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #19 Dato: 13 December , 2010, 16:57 »
Ja genert  :-[ og er ikke så god til at snakke frit fra leveren, når jeg så er i situationen  :(

For lige at tage den op så tror jeg faktisk at rigtig mange af os er ret generte når vi mødes "live" - jeg føler i hvert fald at det er lidt svært at skabe den samme tone og snak som vi har herinde når vi sidder der over for hinanden. Måske er det noget vi alle kan blive bedre til, det handler vel i bund og grund om at bryde isen og tage det første skridt, hvilket jeg SLET ikke er god til. Hold da op hvor var der mange gange i lørdags, hvor jeg kunne have slået mig selv fordi jeg ikke spurgte hvem det egentlig lige var, der sad rundt om bordet. Jeg vidste jo godt at I var her inde fra - hvorfor spurgte jeg ikke bare?   ::)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #20 Dato: 13 December , 2010, 17:01 »
Enig. Jeg kunne heller ikke helt få fotos herindefra og rigtige mennesker til at passe sammen. Men det var nu hyggeligt alligevel. Bare lidt ærgerligt at jeg ikke kunne blive lidt længere, men 4 timer var vist alt hvad teenageren magtede (og lidt til :D ).
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #21 Dato: 13 December , 2010, 17:13 »
Det er altså helt utroligt dejligt at møde så mange af jer i Herning. Lørdag er en meget hektisk dag og jeg når ikke at snakke med halvdelen af dem jeg gerne ville snakke med. Søndag er en helt anden oplevelse for der er meget mere ro på og bedre tid til at snakke. Men kom bare stille og roligt og giv hånden, så kommer det derfra..
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #22 Dato: 13 December , 2010, 17:16 »
Måske skal der følge et knus med hver badge.... ;)

Jeg vil også med på LU og møde jer alle sammen!!! <W <W
Jep, også mig. Næste år bygger jeg vel for pokker ikke om, og så er det afsted til LU /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #23 Dato: 13 December , 2010, 17:30 »
Næste år kunne man måske gøre noget mere ud af at "hverve"? ;)

Gik det ikke meget godt med at få nye medlemmer  ???
2 nye i den time jeg var vagt i standen. Hvor mange nye fik vi i de 2 dage? Det kan Finn nok svare på vil jeg tro  
!cs
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Jabina

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 13 December , 2010, 19:37 »
Jeg må tilstå at jeg solgte en bluse til en ung pige (og det skulle for hulan ikke undre mig om det har været Emma som jeg så gerne ville møde.)

Det var mig  :)
Jeg glaeder mig saadan til naeste aar for saa skal jeg sku have snakket med en hel masse, jeg syntes der er ret mange der spoeger efter mig, det er rigtig rart at vaere savnet eller hvad man nu skal kalde det  ;D

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #25 Dato: 13 December , 2010, 19:57 »
Åh altså, det var trist Bodil :)

Marianne var så letsindig at sige at jeg bare kunne sove ved dem til næste år ;) så vil jeg sidde på standen og sælge badges og uddele knus og udspørge folk om hvem de er ;D

Jeg er nemlig også voldsomt genert, og har ovenikøbet social fobi :o
Men fjerkræ folk, dem kan jeg snakke med(eller hedder det kagle?) /o

Ihhhh så tager vi sammen på overnatning hos fam. Vedel Johanne, nøjjj det bliver hygsomt :)
Emma din tosse du skulle sa ahve sagt noget ;) Det var først bagefter jeg tænkte at det måske var dig ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Jabina

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 13 December , 2010, 20:15 »
Wanda, jeg er og bliver den mest generte nørdede tossede skrup skøre tøs på guds grønne jord, men jeg skal nok huske det til næste år  ;)

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #27 Dato: 13 December , 2010, 21:30 »
Naturligvis maatte Forumet praesentere seg paa LU, og forkynde sin existens. Helt naturlig. Men den bedste reklame for forumet er og bliver FORUMET. Jeg bor i Wales (UK er ikke kun England), og jeg haver en ganske stor bekendtskabskreds, og nogen af os snakker sammen paa Fjaesebogen, eller paa ett eller flere af udmerkede "Poultry-forums", ogsaa race-klubberne kommunicerer paa disse, vi sender E-mails til hverandre, udveksler meninger og erfaringer, og hjelper hverandre naar vi kan. Selv saa tilbringer jeg endel tid paa disse forum, men jeg maa sige at DFF er det bedste! Tonen er saa "lun", alt foregaar paa DANSK, og de fledste af jer er saa veldig DANSKE. Her i UK er der mere end 10 gange saa mange mennesker som i Danmark, saa antallet fjaer-kre-holdere er antagelig mindst 10 gange stoerre end i "lille Danmark". Der er imidlertid saa mange Engelsk-spraaglige forum-sites, i Danmark ser der ud som i haver alt samlet her, paa DFF. I kan andtagelig ikke forstaa verdien af nettop dette, ALLE samles her, og ALLE oenskes velkommen. Her er alle lige. Forumet bringer ALLE sammen, og foeler sig snart "hjemme" her. Her i UK er vi spredt over saa mannge  fjaer-kre-sider, at de fledste fungerer ikke som de skulde, netop fordi der er saa mange at velge imellom. Her paa DFF haver vi stoerre aktivitet end paa de fledste engelskspraaglige forum, netop fordi der er ET forum paa Dansk, og kommunikationen menneskene imellom bliver saa meget bedre. Jeg vil at i skal vide, jeg synes DFF er det bedste fjaer-kre-forum i VERDEN. Aabent for ALLE. Os og Dem. Det er nemlig mange af "Dem" der er rigtigt saa hyggelige naar vi bare bliver kendt med "Dem".
Undskyld mig for mit daarlige Dansk, jeg er jo Nordmand, bosatt i Wales, men jeg proever jo at goere mig forstaaet, og jeg haver ALDRIG blivet kritisered af nogen paa DFF for mit (noget gebrokne) spraag. TAK, DFF!  Keep it up.

Får næsten tårer i øjnene *r TAK for et fantastisk indlæg, som varmer helt ind i sjælen! *l

Jeg ville faktisk gerne have snakket lidt med jer på LU, men da jeg ikke bare lige går hen og går i "kødet" på folk...
Jeg har jo ikke den store erfaring og viden, så er det lidt svært at kaste sig ud i at tale med "fremmed" folk.

Synes måske godt at der kunne have været lidt mere imødekommenhed, for da jeg købte bagde, var det blot en handl og ikke nogen interesse i om jeg kendt DFF og om jeg var medlem...  :'(

Nå, skidt pyt, der kommer nok en chance næste år.  :)

Det må ha' været en flad fornemmelse!  :-\ Men ja, der er nok også en del andre som er generte *l

For lige at tage den op så tror jeg faktisk at rigtig mange af os er ret generte når vi mødes "live" - jeg føler i hvert fald at det er lidt svært at skabe den samme tone og snak som vi har herinde når vi sidder der over for hinanden. Måske er det noget vi alle kan blive bedre til, det handler vel i bund og grund om at bryde isen og tage det første skridt, hvilket jeg SLET ikke er god til. Hold da op hvor var der mange gange i lørdags, hvor jeg kunne have slået mig selv fordi jeg ikke spurgte hvem det egentlig lige var, der sad rundt om bordet. Jeg vidste jo godt at I var her inde fra - hvorfor spurgte jeg ikke bare?   ::)

Enig. Jeg kunne heller ikke helt få fotos herindefra og rigtige mennesker til at passe sammen. Men det var nu hyggeligt alligevel. Bare lidt ærgerligt at jeg ikke kunne blive lidt længere, men 4 timer var vist alt hvad teenageren magtede (og lidt til :D ).

I forhold til det I skriver, Morten og Henriette, så er det jo HER, at vi har brug for alle tiders Peter Agger, som lavede fantastiske navneskilte MED billeder til os på Gavnø-dagen! *y

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #28 Dato: 13 December , 2010, 21:32 »
Emma det er jo fordi du virker som en dejlig tøs som vi godt kunne tænke os at lære bedre at kende :)
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Heidi NJ

• Passiv bruger
  • Det er høns! De er ikke organiserede!
« Svar #29 Dato: 15 December , 2010, 21:15 »

Det er jo ikke nødvendigvis nemmere for dem der står på standen at overvinde deres eventuelle generthed og vide hvem der er forumfolk og hvem der har lyst til at snakke. Hvis folk ikke giver sig til kende, kan det jo være man ikke har lyst/tid til mere.

Personligt synes jeg da at det var meget nemmere at falde i snak med de folk der har billeder på deres profiler, fordi man så genkender dem og kan huske nogen af deres indlæg og hvilke høns de har. Men jeg fik også snakket med og sat ansigt på mange andre. Jeg har også været meget genert som barn, og det er jeg stadig. Men jeg ved også alt det jeg går glip af hvis ikke jeg overvinder min generthed. Og helt ærligt hvad er det værste der kan ske? At folk finder ud af man er hønsegal? Men det ved vi fra forum jo i forvejen ;D

Jeg synes netop et sted som på LU at det er nemmere at kaste sig i snak med folk, for samtaleemnet giver jo nærmest lidt sig selv. ;D Jeg snakkede med mange fra forum, men også andre hønsefolk, både i Amerikas stand (jeg havde et spørgsmål vedr ringene og spurgte dem der stod nærmest) og ved burene (havde spørgsmål et spørgsmål om en race). Folk er der jo pga af en fælles stor interesse og de deler gerne af deres ud af deres viden.

Så grib dagen og snak høns!
Med venlig hilsen Heidi