Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg har spist hanekyllinger  (Læst 3616 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbet Woller

• Passiv bruger
Sv: Jeg har spist hanekyllinger
« Svar #30 Dato: 20 August , 2010, 11:37 »
Hehe - den evne har min mand på et meget højt plan: vi kan aldrig køre forbi en mark, hvor der går en flok køer eller en indhegning med ænder, uden at han siger:"Uhm, de skal smage dejligt med sovs og kartofler til..."!
                                                                 <T
0,2 sort/sølvrandet Wyandot
0,8 New Hampshire
0,6 Russisk Orloff
2,5 Trefarvet Sussex
Alle store.
0,19 brun ægland
0,2 Labradorer
1 forstående ægtemand

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #31 Dato: 20 August , 2010, 12:28 »
Hehe - den evne har min mand på et meget højt plan: vi kan aldrig køre forbi en mark, hvor der går en flok køer eller en indhegning med ænder, uden at han siger:"Uhm, de skal smage dejligt med sovs og kartofler til..."!
                                                                <T

Sådan siger jeg når jeg ser et rådyr på køreturen, (men jeg mener det ikke så meget, selv om dyreryg..mums. )
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Joankinu

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 20 August , 2010, 13:57 »
Men for det meste så det jo bare at gøre det (altså slagte) .... så snart beslutningen er tager ...så den fin med mig ...uden hoved er nuttethedfaktoren lizzom minimal  ;D

Ja, nemlig.  /o

Glæder mig dog til at de forsvinder fra det rum jeg har dem i  >:( - de er begyndt at sætte sig oppe under taget om natten - dvs. de skider på mine foderspande, fodersække m.m. - så nu er det væk!!! *s

Så kan jeg også komme til at sortere nok en gang i hanerne - der er for mange (men de smager godt) ;)
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Lyysa

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 23 August , 2010, 11:57 »
Rigtig mange bruger tid, penge og plads på deres egne hanekyllinger, hvorefter de forærer dem væk, når de begynder at blive kønsmodne, for derefter at købe kyllinger i supermarkedet. ???

Ja det er helt pip pip  ::) i min verden! Tihi :D

Tja, det er svært at sætte tænderne i et navngivet dyr - så hellere undlade navne.

Tja her hedder alle haner Romeo. På nær en dværghane vi havde engang, den hed Charles da den kom når man kaldte på den og vi fik den som 3 årig.

Personligt er jeg ligeglad med om de hedder noget, men jeg kan forstå der er mange der har kvababbelser over den slags. Jeg syntes nu ikke det ødelægger min oplevelse at skulle spise hverken Pernille, Lulu eller Fede Dorit. De smager såmænd lige godt af den grund. Fede Dorit især, sikken en suppe! Sikke den perlede! NAM NAM
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #34 Dato: 23 August , 2010, 12:15 »
Mine forældre er lidt det samme. De køber gladeligt kylling i supermarkedet men syntes det var noget barbarisk at jeg valgte at få min onkel til at hjælpe med til at slagte mine tre hanekyllinger. Jeg kunne jo bare ha foræret dem væk ::)
Nu tilbage som Johanne Schiødt