Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: larveæg på gumpen`?  (Læst 21187 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: larveæg på gumpen`?
« Svar #30 Dato: 12 August , 2010, 05:30 »
Pia, du kan uploade billeder ved at trykke på "Øvrige Funktioner" lige til venstre under det felt du skriver din post i. Her kommer nogle muligheder bl.a. "Vedhæft", hvor du kan gennemse, via din stifinder og finde det billede du vil uploade. Hvis du vil uploade mere end et billede klikker dy på "flere vedhæftninger". Du kan uploade 4 billeder pr. post. Hvis du får en besked om at billedet er for stort kan du hente et lille smart/nemt/gratis program her:
http://imageresizer.codeplex.com/releases/view/30247
Du kan se et eksempel på hvordan man bruger programmet efter det er installeret her:
http://imageresizer.codeplex.com/
Og så er jeg da spændt på hvordan din lille høne har det  :D
Jeg krydser stadig *k
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Piaogpeter

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 12 August , 2010, 16:51 »
Hej Marianne, du er godt nok et unikum på den pc:-) Jeg forsøgte faktisk på den måde som var forevist uden held da billederne var for store, selv om de faktisk ikke var det. Nuvel, mange tak for dit hint og jeg har gjort dem mindre, så nu håber jeg det lykkes at få dem afsted.
Hønnike har det godt, hun havde tynd afføring i morges og det hang i de nyvaskede fjer og gump, men i dag hvor jeg er kommet hjem, ser der rent ud. Så jeg håber bare at hun frisker op:-)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #32 Dato: 12 August , 2010, 16:52 »
Ja det tog toppen og derefter forsvandt det ligeså stille.....
Saltsyren tager somregel også tynd mave...  ;)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Piaogpeter

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 12 August , 2010, 16:57 »
Og endnu flere....

Offline Piaogpeter

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 12 August , 2010, 16:59 »
Det virker skam det med de bileder:-)

Betina, en hættefuld saltsyre til 10 l vand?

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #35 Dato: 12 August , 2010, 17:03 »
Tak for de pæne ord, Pia  :D Jeg synes det er sjovt at arbejde med PC og underviser bl.a. i noget specielt software, ligesom jeg har været IT-ansvarlig på to af de skoler, jeg har arbejdet på.
Jeg synes da, hun ser pæn ud i huden, hvis bare du kan få det allersidste fnadder af fjerstubbene.
Så skal du "bare" have styr på hendes mave. Jeg er nu ikke så sikker på at saltsyre hjælper her, som Bettina beskriver det, kan det jo også bare være, at maven er gået i orden stille og roligt og ikke pga. saltsyren.
Der hvor saltsyren kan have sin berettigelse er ved orm, for der gør saltsyren miljøet i maven og tarmene så surt, at ormene ikke kan leve.
Dejligt at din høne under alle omstændigheder er på rette vej.  /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #36 Dato: 12 August , 2010, 17:30 »
Det virker skam det med de bileder:-)

Betina, en hættefuld saltsyre til 10 l vand?

20 ml til 10 liter vand :)

Offline Piaogpeter

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 12 August , 2010, 20:22 »
Marianne, det kunne jo i realiteten være der var orm i hønen og derfor muligvis vil jeg bruge saltsyre. Men nu ser jeg tiden an. I følge opskrift skulle hun være symptomfri om et par dage. Krydser også fingre:-)

Betina... tak for måleenheden. Hilsen Pia

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #38 Dato: 12 August , 2010, 20:27 »
Marianne, det kunne jo i realiteten være der var orm i hønen og derfor muligvis vil jeg bruge saltsyre. Men nu ser jeg tiden an. I følge opskrift skulle hun være symptomfri om et par dage. Krydser også fingre:-)

Betina... tak for måleenheden. Hilsen Pia

Selv tak :D Hvis det altså var mig du mente :D

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #39 Dato: 13 August , 2010, 14:30 »
 ;D ha ha.
Ja 20 ml til 10 liter vand som Christina skriver.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.

Offline Piaogpeter

• Passiv bruger
« Svar #40 Dato: 14 August , 2010, 00:28 »
Hi Hi... tak for det. Håber ikke de høns bliver forgiftet med det kradse stads til saltsyre. Jeg afventer og ser om den anden kur og badet har hjulpet før jeg tager denne kur i brug. Hilsen Pia

Offline Piaogpeter

• Passiv bruger
« Svar #41 Dato: 24 August , 2010, 09:35 »
Hej igen, lige en opdatering. Det lader til at et bad har virket samt kur med A38 og havregryn og kartoffelmel. Hun er ved at få dun der hvor hun manglede fjer, men har stadig lidt afføring som sidder. Dog ikke nær så meget som sidst og når der vokser nye dun på, satser jeg på at hun er i bedring. Men jeg har en tanke om at problemet også kan skyldes at de indimellem og faktisk lidt for ofte, lægger æg med nærmest ingen skal og så hakker de dem eller hygger om de æg som så går i stykker og voila.... så er kilden for utøj. Fandt lige en høne liggende meget seriøs på et æg som var smadret og hun var fuldkommen snasket under bugen herfor. Og jeg fodrer med æggeskaller og knuste muslingeskaller. Men jeg er i itvivl om foderet, for når de får fuldfoder lægger de stort set ingen æg selvom de siger det er for æglægning. Og når jeg giver korn bliver de fede og vil så herfor heller ikke lægge æg. Så der er mange ting at tage højde for.Hilsen Pia

Offline Piaogpeter

• Passiv bruger
« Svar #42 Dato: 21 ſeptember , 2010, 22:57 »
Hej igen, desværre må jeg konstatere at min høne stadig har problemer ved gumpen og har faktisk kun ganske kort været i bedring. Hun hænger ikke med næbet, men det er træls at hun er rød og sandsynligvis irriteret der. Og nu hjælper det heller ikke med a38 og kartoffelmel. Så nu må det blive saltsyre kur, selvom jeg er nervøs for det stads og at hun skal dø af det. Hilsen Pia

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #43 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:03 »
Saltsyrekuren er alm brugt af mange herinde .... der er så lidt saltsyre i at det ikke er skadeligt. Jeg ville selv ingen betænkelighed have ved at bruge den.
Med venlig hilsen Søs

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #44 Dato: 21 ſeptember , 2010, 23:08 »
Det siges at det er tilsvarende at give dem dansk vand eller cola, mine er aldrig døde af det så det kan du roligt give dem.  ;)
Mvh Bettina.