Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Flytning af skruk - før eller efter klækning ????  (Læst 3502 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit H.

• Passiv bruger
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
Flytning af skruk - før eller efter klækning ????
« Dato: 05 Juni , 2010, 12:36 »
ERfaring søges
Har en skruk der er på 19. dagen i dag - Hun skal flyttes for sig selv... ligger sammen med en anden skruk der er på 14. dagen..
Er det bedst at gøre i aften..... eller lige efter der forhåbentligt er kommet kyllinger ?
Berit
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline Diana

• Passiv bruger
Sv: Flytning af skruk - før eller efter klækning ????
« Svar #1 Dato: 05 Juni , 2010, 12:38 »
jeg ville gøre det i aften
Mvh. Diana Brandt Andreasen

0,1 lavendelblå araucana
0,6 hvide italienere
0,1 kobberfarvet maran
0,3 Orpington

på vej: 0,1 blanding araucana/maran
mangler en ny kobber maran hane, han SKAL være 1år.. måske en høne eller 2 dertil ikke noget krav. ASAP...

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
« Svar #2 Dato: 05 Juni , 2010, 20:37 »
Jeg har ikke haft problemer med at flytte skrukhøns overhovedet - hverken i bil eller i andet rum på matriklen  :)
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Juni , 2010, 22:42 »
Da jeg flyttede min skruk for sig selv her for ca. halvanden uge siden, var det også på ca. 19 dagen. Hun ville meeeeget gerne ind til de andre skrukker, men jeg gjorde det (da jeg var sikker på, at hun havde spist, drukket, strukket ben og besørget), at jeg spærrede indgangen til redekassen af. 1/2 dag var nok til at hun affandt sig med, at hun skulle ligge alene nu  :)
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Berit H.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 Juni , 2010, 23:30 »
jeg flytter hende i morgen formidddag - hun er som regle ude og strække ben omkring kl.11... så flytter jeg hende...
problematikken er at jeg har lavet et skrukke"hus" - der bare ikke fungerer....slet ikke når/hvis der ommer kyllinger - og nu har jeg købt 2 kaninhuse/bure - som kan stå i den store hønsegård... så kan de to skrukker jeg har - have hver deres afdeling... og derefter sluses ud til de øvrige høns....

tak for jeres råd... jeg er jo ny i det her... skulle bare lige ha' 3 høns og 1 hane... nu er der så 5 høns...hvoraf de to ligger skruk... på 18 æg... hvad ender det da med :o) (la' være' med at fortælle min mand det  /o)

dejlige sommerhilsener til jer alle
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #5 Dato: 05 Juni , 2010, 23:50 »
Citat fra: Berit H.... skulle bare lige ha' 3 høns og 1 hane... nu er der så 5 høns...hvoraf de to ligger skruk... på 18 æg...
[/quote

Ak ja  <J <A kender det all for godt--------- det kaldes  " hønesyg"  *g *g *g *g *g *e
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Berit H.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 06 Juni , 2010, 00:09 »
ja, jeg må indrømme at det er utroligt vanedannede...og altopslugende.... før brugte jeg faktisk facebook temmelig ofte... nu er jeg på FF først hver dag - og aften - og midt imellem...
Under mine foretrukne på mit internet er der 23 forskellige sider om høns... og jeg fik altså først mine høns den den 24. april (og har altid været skrækslagen for fjerkræ)
På mit natbord ligger der 3 forskellige bøger om høns.
Mine morgener starter med en tyk trøje, en kop kaffe og 15 minutter på hønsebænken....
mine veninder kommer og spørger om vi ikke liiiige skal ned og sidde på hønsebænken - man snakker så godt dernede....
venner kommer med poser med grøntaffald....
Jeg cykler gerne langt for at finde de bedste mælkebøtter til dem... og endevender ofte haven i jagten på de fedeste regnorm - til stor fortrydelse for solsortene
Jooo de har grebet mig de små silker.... jeg bli'r så glad når de kommer stormende, når de kan høre mig, står der så forventningsfulde... og bliver belønnet derefter  ;)
Jeg har i 20 år opdrættet perserkatte... men er stoppet for 3 år siden... og må nok indrømme at denne hønseverden er så utroligt afslappet og hjælpsom, som jeg da aldrig kunne forestille mig....
Hurraaaaa for en super dejlig dille.....der gør en så glad...
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 06 Juni , 2010, 00:17 »
Hurraaaaa for en super dejlig dille.....der gør en så glad...

Blot en lille korrektion.
Det er ikke en dille. Det er en uhelbredelig feber. Men heldigvis relativ ufarlig. Det gælder blot om at begrænse feberen, hvilket i sig selv kan være svært. ;)

Ku' godt tænke mig 1.3 af xxx også, og måske også lige 1.3 af yyy.
Mvh
Erik Andersen

Offline Berit H.

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 06 Juni , 2010, 00:21 »
ja det er rigtigt Erik.... jeg er også bange for at det ikke er en dille...
og begrænsningenskunst - har jeg aldrig været ret god til.... kan godt se mig seov i fremtiden... med x'erne og y'erne...

uhhh godt min mand ikke er kender FF..... ku' jo godt tænke mig et par røde silker  /o
Venlige hilsener fra
 Berit