Har heldigvis ikke mistet flere til kragerne eller ræven (een sagde at når hele halsen på gåsefar var væk og han nærmest var drænet for blod og indvolde, så kunne det være mink eller mår!!). Kyllingerne er vist for store nu og de 15 varmefri gæslinger har ikke deres interesse. Så indtil videre er er fred og ro.
Håber gåsemor nr. 2 snart får gæslinger for det blev kun til den ene overlevende fra den første gåsemor, som jeg ville tage fra, men da der ikke kom flere, så er de to om passe den nu og det er som om, at de har lært noget, for de er meget vagtsomme og passer godt på den, og der skal ikke meget til før mor og barn går ind i deres hus i sikkerhed. Så lige nu er her fred og ro. Moskusandemor ruger og det kan vist heller ikke vare så længe før der sker noget. Jeg har nu aldrig mistet ælliger før, men har fået fat i net, så det ikke frister kragerne.
Ja, det kan være lidt svært, hvem er velkommen af fuglene og hvem er ikke, for der er jo et herligt leben af spurve og andre fugle også, som nyder godt af maden. Jeg havde også et vildandepar, der kom hver dag i lang tid og tog et bad i gæssenes bassin, spiste og tog en lille lur her, men de har vist fundet et andet drop-in, for det er nogle dage siden jeg sidst har set dem (måske er gæssene for hidsige at besøge nu).