Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skal man ha dårlig samvittighed?  (Læst 1683 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Skal man ha dårlig samvittighed?
« Dato: 28 Maj , 2010, 17:52 »
Jeg har sat min sølvrandet wyandothane + en høne til salg på gul og gratis. Hanen har jo lidt fjer ned af benene, og det har jeg også gjort opmærksom i annoncen, at han ikke kan bruges til at avle perfekte wyandotter..og hvad sker der så..en person føler sig åbenbart krænket over, at jeg kan finde på at sælge ikke racerene dyr..som han skriver..helt ærligt, kan man ikke sætte noget til salg uden at man skal føle sig halvkriminel, jeg synes nok der er nogle personer der burde holde deres meninger for dem selv..manden må da ha travlt hvis han skal kommentere alle dem som har blandingshøns eller ikke farverene dyr til salg..
Jeg har jo tydeligt gjort opmærksom på hvad problemer der er med hanen, men at dyrene ellers er sunde og raske og uden kalkben..
Det skal lige siges, at jeg købte hanen hos en udstiller/opdrætter som dengang ikke gjore opmærksom på problemet, det er jeg da lidt ærgerlig over, men man må jo selv lære at se sig for åbenbart..

Jeg synes jo at hanen er for flot og sund til at jeg bare vil hugge hovedet af ham..så hellere gi ham en chance i en anden hønsegård, hvor udseendet ikke spiller den helt store rolle..

Folk må mene hvad de vil,,bare de holder det for dem selv..

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

frida

• Gæst
Sv: Skal man ha dårlig samvittighed?
« Svar #1 Dato: 28 Maj , 2010, 17:55 »
Du skal da bestemt ikke have dårlig samvittighed *l.
Nogle mennesker mangler bare selv at have et liv /d

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 28 Maj , 2010, 18:14 »
Du har jo netop oplyst om problemet, så du har intet at skamme dig over.
Jeg har selv oplevet at købe høns med fejl på gul og gratis/den blå avis. Det blev jeg ikke gjort opmærksom på af sælger der påstod at de var racerene, og jeg opdagede først problemerne da jeg kom hjem med dyrene. Hønsene havde kalkben, hanen forkert brystfarve, og de såkaldte danske dværglandhøns (de ligner nu godt nok) lægger beige æg. Nu har jeg en udmærket rugemor ud af den ene høne og den anden jeg har tilbage tuller bare rundt uden at lægge æg, så den var helt sikkert ikke kun 1 år gammel. Men den får nu lov til at leve i fred til den falder af pinden. Harald har døbt den Trunte, fordi den altid tuller rundt og trunter omkring vores fødder. :D Mortends købte to andre dværghøner af mig, og de er heldigvis gode skrukker hos ham. Han fik også at vide at de ikke var rene. Hanen og hanekyllingerne blev slagtet i efteråret, for jeg vil have renracede høns som jeg kan stå inde for hvis jeg sælger nogen af dem.
Du skal overhovedet ikke tage dig af den smålige kommentar du har fået. Du ved jo at tyv tror hvermand stjæler...
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Maj , 2010, 18:18 »
Aj, ved du nu hvad  :o Du forsøger jo bestemt ikke at snyde nogen - tværtimod. Jeg synes, det er helt OK, at du vælger at forsøge at sælge hanen. Du gør jo opmærksom på, at han ikke dur til avl  /o
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 Maj , 2010, 18:57 »
Nej, jeg mener så længe dyrene er raske og sunde, så er det vel ok at sælge dem..min hane vil pynte i enhver hønsegård, må vist lægge et billede ind så folk kan se han er smuk..

Håber vedkomne der skrev bare har en dårlig dag,,el. måske er han blevet snydt for tit(det kan jeg jo ikke gøre for)

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #5 Dato: 28 Maj , 2010, 19:05 »
Du skal bare tage det helt roligt, 80-90% af samtlige Wyandotter der udstilles har på et tidspunkt haft fjer på benene, nogle farver mere end andre.

Nogle pdrætterer fjerner dem ca 1 md. før udstilling, så intet nyt der.

De randtegnede dyr har stort set alle det problem, hvorfor? aner det ikke.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #6 Dato: 28 Maj , 2010, 19:18 »
Ved du hvad. Jeg syntes du skal sende ham dette link... så kan han da få lidt spænding i livet den stakkels mand!
http://www.danskespil.dk/
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Loppe

• Passiv bruger
  • Opdrætter Retrievere www.waterloodogs.dk
« Svar #7 Dato: 28 Maj , 2010, 20:01 »
Hallo Rikke, ikke noget at skamme sig over, jeg satte engang en annonce ud om at vi ville udsstationere den ene af vores tæver der ikke passet til at være i en flok, men godt kunde være den dejligste familiehund. og fik og mange gremme svar, så når jeg handler med dyr har jeg ikke med spm og svar...
Mvh Yngvild 

1.3 Gul Plymouth Rock
1.3 Maracuaner
0.1 Blå Australorps
0.2 Sort Australorps
0.2.Sølvhalset Maran
1.3 Lys Sussex
1.1 Hvid gås
div høner
1.3 and

Verdens dejligste Mand og to deiligste piger

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #8 Dato: 29 Maj , 2010, 08:48 »
De kan jo sagtens være racerene selv om de har fjer/dun på benene, forkert farve osv. Glem ham han ved jo ikke en skid. /d
Og du har jo gjort opmærksom på at der er fejl ved ham.
Hvorfor skulle vi ellers sortere i vores kyllinger, hvis der ikke opstod fejl, kunne alle kyllinger jo bruges., ;)
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline John Mejland

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 29 Maj , 2010, 08:57 »
http://www.youtube.com/watch?v=o49q0xtjc9Y
Send ham denne link, de er vist heller ikke helt race-typiske. ;D
Mvh.
John

0,2 gule orpington, 1,2,14 sort,
Bob White vagtler i hvid og lemmon
skælvagtel,
1,1 Blåpandet amazone
Kanarier, bæltefinker, diamantfinker mm.
0,1 Labrador.
www.rogges.dk (forum for voliere og burfugle)

Offline Lyysa

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 30 Maj , 2010, 07:10 »
Den slags brugere kaldes også trolde.
Fordi de lusker rundt under broen og venter på bukke bruse skal komme, så de kan spise ham.
Kedelige bekendtskaber, virkelig.

Se også den her og bliv i lidt bedre humør  :D
http://www.pcworld.dk/galleri/fjolser_online
0.1 Goldenretriewer blanding
1.1 uden lige kælne katte

Susanne

• Gæst
« Svar #11 Dato: 30 Maj , 2010, 07:28 »
Jamen så lærte jeg igen noget nyt (sidste side i Lyysa's link )

Så, Rikke: WTF!

Idioter findes overalt - osse blandt læsere af avisannoncer  /d