Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: utøj i hønsegården  (Læst 24694 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: utøj i hønsegården
« Svar #15 Dato: 07 April , 2008, 20:45 »
Nej Nej al den gift ... og så på MINE høns --- det tror jeg ikke er sundt.
Jeg har nu i 2 dage skruppet og skuret så hønsehuset skinner. De har fået nyt halm og alle hønsene er blevet piftet i hoved og r.. med fluesprajen. Så nu håber jeg at det hjælper  <+ vil ikke   <W at de høns jeg har valgt SKAL bo her mangler fjer og dermed sundhed .
P:S: Jeg talte med en, hvis nabo havde høns  <H (ja vi er langt ude i rækkerne) <H  hun sagde at han da altid købte noget pulver moget i blomsterhandlen og det dryssede han ud. Jeg bad hende spørge naboen om navnet. Hvis jeg får det-- ja så hører i fra mig  <A det skal da lige undersøges hvad det er ikk <J
Py Ha jeg er træt af at gøre rent  <B måske det er godt jeg skal på arbejde i morgen <G <T

Jeg har fået navnet på det som ham nabomanden brugte til hans høns  det er  <B MALADAN   <B så det var der ingen hjælp i når det er så giftigt
« Senest Redigeret: 21 Maj , 2008, 06:46 Fra linda andreasen »
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Anne Ranch

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 07 April , 2008, 22:12 »
Jeg har 7-9-13 ikke haft utøj/rotter i hønsegården de sidste 15 år <I

Fik rotter sidste år, da min nye nabo er VILD med at fodre fugle 8) Det skal manden da endelig gøre, men vi ved da godt, hvem der får skylden for rotter......

Mine høns har alle dage fået foder midt på plænen. Har om sommeren slagtekyller (Plymouth Rock), samt gæs i 07. I 08 får jeg 2 gæs, 2 kalkuner, 15 Plymouth Rock og muligvis et par Berberiænder.

Alle går på spåner, jeg bruger Staldren (samme som Stalosan bare billigere)
Venlige Potedask
Anne Ranch

Jo langsommere man bevæger sig, desto større bliver verden.........
1.0 Pomeranian/Chihuahua, 0.2 Ragdoll katte. Vildt mange år siden, at der har været så urimeligt få dyr hos mig - det er der nu plads og frihed til at lave om på :-)

Offline Alex

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 07 April , 2008, 23:26 »
jeg har brugt meget for skelligt utøjs midel men nu bruger jeg fluespray eller chok som det heder fra amerika og så frontline og det bruge for jeg har haft store problemer med blodmeder sådan nogle røde nogle der sider og snylter på mine høns det er det eneste jeg har kunnet finde som jeg er sikker på virker på dem . men det puder som i køber i foder forratningen er jeg sikker på er malladan
ikke til at leve uden alt mit fjerkræ, opdrætter af Antwerpner Chabos Sumatra og Paduaner ænder Minon cayuga ænder løbeænder mandarinand brudeand damand med top Gæs Canada gæs

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
« Svar #18 Dato: 13 April , 2008, 19:35 »
Har haft problemer med at ligge billeder ind på pc men nu virker det igen. <T
Her et par billeder af det jeg tror der er utøj,  <J  en go`en af min røde sussex med den grå plet under bugen
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 13 April , 2008, 22:34 »
Sådan har jeg aldrig set utøj komme til udtryk Linda, har du set levende dyr på hønsene?

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
« Svar #20 Dato: 13 April , 2008, 22:50 »
Hanne
Nej ,men måske det er fordi jeg ikke er vild med at rode rundt i fjerene så jeg har nok ikke set ordentlig efter.
Hvad kan det ellers være  <A .
Det miderste billed er af min hane,  <G så det er jo ikke ham som slider dem på fjerene.
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 13 April , 2008, 23:57 »
Det ser underligt ud. De gange vores høns har haft utøj har det heller ikke set sådan ud. Mystisk!
Hilsen Susanne

Offline Anne Ranch

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 14 April , 2008, 00:17 »
Prov at ta noget klart tape (gerne bredt) og så løft i fjerene og dup den klistrede side af tapen på fjerene/huden

Så på med brillerne og se hvad du har fanget 8)
Venlige Potedask
Anne Ranch

Jo langsommere man bevæger sig, desto større bliver verden.........
1.0 Pomeranian/Chihuahua, 0.2 Ragdoll katte. Vildt mange år siden, at der har været så urimeligt få dyr hos mig - det er der nu plads og frihed til at lave om på :-)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #23 Dato: 14 April , 2008, 08:31 »
Jeg tror den selv eller naboen piller den,,,,, det ser ud som når mine kyllinger går amok i noget der ender i kanibalisme, for på et tidspunkt kan der gå hul,,,, men det er samme sted der er fjermangel.
Lige over halen og under hagen,,,,, prøv at holde godt øje med flokken, om der skulle være en fjerspiser i mellem. >:(
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 14 April , 2008, 09:46 »
Ellers kan høns vel også få hudsygdomme som andre dyr...

Ringorm, som er en svamp viser sig ved områder uden pels på pelsdyt og som en rød cirkel på mennesker.

Kan du ikke tage et par handsker og en rumdragt på og studere disse fund lidt nærmere Linda? ;)

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
« Svar #25 Dato: 14 April , 2008, 18:01 »
Så har jeg haft fuld udrustning og fine hvide handsker på  <H Jo jeg var sku`smart i mit nye autfit  <T
Jeg kan ikke finde noget der kribler eller bare ligner --- Så det er jo nok en eller flere fjer spiser jeg har. Uf da det er jo ikke så godt . Har brugt meget af den gode dag til at tulle rundt sammen med dem og kan ikke spotte nogen som bare prøver på det. Det er jo nok når de er gået til ro på pinden. Såååå jeg må jo nok ud og drikke aftens kaffen sammen med dem senere så jeg kan se hvad de laver  <J
Er der en som har et godt råd , hvis jeg ikke kan se hvem der gør det.
Vil jo ikke gøre dem alle et hoved kortere
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #26 Dato: 14 April , 2008, 18:20 »
Jeg er i tvivl om det er fjerspiseri. Jeg synes fjerene ser 'syge' og slidte ud. De høns jeg har set pille hinanden, har det været gumpen, de har angrebet. Men så mange har jeg heller ikke set....

Jeg synes det ligner noget i huden/fjerene som ikke er godt :(

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
« Svar #27 Dato: 14 April , 2008, 19:48 »
De mangler fjer under gumpen og nogle er også blevet bare på undersiden af halsen. De billeder jeg har taget var til at starte med de så sådan ud,....... Nu er det meget mere. MEN  <A <A <A Jeg kan se at der er nogle høns som slet ikke har problemer  <J <A  tænke tænke   <A <J mon det er dem som er de skyldige.
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #28 Dato: 14 April , 2008, 20:27 »
Prøv at se om nogle af dine høns sidder hver sin vej på pinden, så man kan gnave naboen på ryggen,,,og visa versa,,, jeg synes dog at mine høns sidder på samme sted på pinden, men det betyder jo flere fjerspisere , og selvom det smitter, så skulle det jo foregå i skumringen mens man stadig kan se, og i morgengry inde de står op.
Jeg håber du finder en løsning
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 14 April , 2008, 20:31 »
Jo så er den nok go nok! >:(

Øv sikke noget møg!

Hos America, kan man få en spray til at sprøjte på dem den hedder Caco. Hos Matas kan du også købe hjortetaksolie, det stinker. Der er jo også hønsebriller hos America, men om det virker ved jeg ikke?

Faldt over denne amerikanske artikel. Den nævner noget omkring mangler i kosten. Måske skulle du tilføje noget Vispumin til foderet, men jeg ved jo ikke hvad du fodrer med ;)

http://msucares.com/poultry/diseases/poultry_feathers.html

Ps: Linda du blir sejere og sejere - ikke blot pc-nørd er du blevet, men nu også modig!:)