En lille update:Mit første æg fra de Tyske hvid-sort columbia er kommet

Manns og Rina(Hollandske venner) var på besøg hos i fredags.Efter at havde gennemgået mine dyr på kryds og tværs.Begyndte vi igen at falde i snakke om Typer på Brahma.Denne gang var det muligt at se disse forskelligheder live da disse nationer er at finde i hønse gården.Han kunne godt se at Danske dyr var stærkt beslægtet med de Tyske:MEN vores dyr adskiller sig på følgende punkter.
-de er ikke så kræftigt V formet som de Tyske.de har en hmm længere ryg+hallerne var mere fyldige.Benene er lange men ikke for lange.+De var også mere masive.
Vi blev faktisk hurtigt enige om den Danske Brahma har lidt af hvert,og kunne grundet det sagtens være med på diverse udstillinger i europa
Han håber jeg vil tage lidt dyr med til en af deres udstillinge engang i Januar.Jeg spurgte ind til hvilke betingelser det ville kræve.
-Dansk fodring er intet problem så længe du kan bevise dyerne er dine.
-Man behøves ikke være medlem af deres Speciel klub eller deres hoved forening(vil lige tjekke op på det sidste)
-Dyerne skal være vaccineret mod new castle.
-Man kan vinde mesterskaber.Jeg fostod de har enkeldyrs pokaler og trio pokaler(jørn har du eller andre tjeck på det.Det lyder som vores system)
Manns fik nogle Danske dyr med hjem til Holland(hvid-sort) ,som han var virkelig glad for

En ny Dansk/Hollandsk linie er skabt

mvh Jesper