Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: man bliver afhængig af fjerkræ forum  (Læst 2269 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pylle pylle

• Gæst
man bliver afhængig af fjerkræ forum
« Dato: 25 Maj , 2010, 12:21 »
ja, som overskriften siger, så bliver man afhængig af fjerkræforum!
Den venlige tone, som oftest udspiller sig blandt brugerne, og den hjælp man altid bliver tilbudt af andre!! den sætter så dybe spor i en, at man får svært ved at klare sig ude i det virkelige liv!
Derfor vil jeg nu illustrere med følgende eksempel, hvordan verden uden for forummet, er et ondt og dystert sted!

som så ofte før, var jeg idag, i danmarks billigste trælast, for at købe nogle ting.
Der var travlt med mange mennesker, og jeg havde svært ved at håndtere mit køb af en ny vask! Derfor rettede jeg henvendelse til en ung mand, som stod og satte varer op, sammen med en anden ung mand.
derefter fandt følgende sted:
Jeg: "Undskyld, men du kunne vel ikke hjælpe mig?
medarbejder sur i tonen:" Med hvad?"
Jeg:" Jamen jeg skal have en vask, men den skal have et bestemt mål, fordi der er begrænset plads!"
Medarbejder:"Har du en tommestok med? Hvis ikke, så gå op til kassen og lån en!"
Da der var mange mennesker, kun 1 kasse åben, og en kø på ca 20-25 meter, spørger jeg;"undskyld, men er det ikke noget jeg kan lokke dig til?? som du ser er der utrolig lang kø, hvis du lige ved hvor den ligger, så kan jeg spare en halv time fra køen!?"
Den unge mand sukker opgivende, vender sig og begynder at gå mod kassen. Da han er ca 10-15 skridt fra mig,
råber han "Du kunne jo også bare bevæge dig op og spørge!"

Jeg er målløs! Jeg er aldrig blevet talt sådan til af en medarbejder, i nogen butik tidligere!
Den anden unge mand , som stod ved siden af, kunne se at jeg blev rystet af den talemåde, og forsøger at at glatte episoden lidt ud ved at sige:
Medarbejder 2: Det er fordi vores koncept er at, folk skal klare tingene selv, det derfor vi er så billige her, fordi vi ikke må hjælpe jer!"
Jeg: "Så kan han da bare sige det, han behøver da ikke være flabet!"
medarbejder 1 kommer tilbage med tommestokken, men der har jeg fuldstændigt mistet min lyst til at handle med dem, og vælger at forlade butikken!

Jeg kan sagtens forstå konceptet med, at "tingene er så billige, tilgengæld, må vi behandle jer som vi vil!"
Men de må da stadig eksistere for at tjene penge, og ikke for at håne folk! for det kan man da ikke leve af!
 jeg er da sikker på at det ikke vil være i kædens interesse, at have et koncept der hedder "Vi har sparet H væk! for i skal nok selv finde ud af, at i ......., der for man en Helvedes dårlig oplevelse!

Jeg skyndte mig hjem, ind og lukkede dørene, sendte en meget sur mail til kæden, så de har noget at grine af til deres fyraftensbajer, og loggede derefter ind på www.fjerkrae.dk, hvor jeg er i sikkerhed.

Offline Randi Krak

• Passiv bruger
  • Nu også med en datter på matriklen :-)
Sv: man bliver afhængig af fjerkræ forum
« Svar #1 Dato: 25 Maj , 2010, 12:32 »
Ja herinde er man i sikkerhed  ;D *b
En stamme hver af følgende; Orpington i blå og sort, Dværg Wyandot i sølv/sort båndet, Amrocks, krøllede chabos i gul m/ sort hale.
Til slagt: Maran, Brahma, Maran/orp kylling

Offline bullstar

• Passiv bruger
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
« Svar #2 Dato: 25 Maj , 2010, 12:38 »
Ja jeg kender også denne butik på den dårlige måde /d hvis der er noget man ikke kan finde kan man lige så godt gå igen...
Har prøvet at spørge efter noget og svaret var en pegefinger og et svar... der nede i hjørnet :P mens fingeren nærmest pegede op i luften...

Ja her er der ingen spørgsmål der er dumme og man kan få svar på alt man spørger om /o hvis ikke der er nogen der ved det, så bliver man ihvert fald ikke hånet ud af forum /o
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #3 Dato: 25 Maj , 2010, 12:56 »
Vi bor med to sådanne butikker i "nærheden". Den nærmeste er rodet, varerne står i vejen så dét der med selvbetjening er gjort så besværligt som muligt. Personalet ved INGENTING og har heller ikke i sinde at finde ud af noget ::). Så er der den, der ligger dobbelt så langt væk. Der er ryddeligt og nemt at komme til varerne. Spørger man om noget - så får man et svar og et smil. Hvis der er noget de ikke lige har, ringer de og skaffer det - og ringer hjem til ën for at fortælle at nu ligger det klar til afhentning. De giver også gerne en hånd med når varen skal læsses og de kan se at min mand er dårligt gående. Jeg ved godt at det er meget langt fra deres koncept. Men gæt, hvor vi handler /o
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 25 Maj , 2010, 13:45 »
Vi har også begge slags butikker her i nærheden, vi har bl.a. en Aldi, hvor man ALTID møder udstrakt service, nøjagtig som Ankerine beskriver.
Og for at vende tilbage til Tines udgangspunkt, vi har det så fint her på forum, det er altid så dejligt med den gode tone, som vi alle hæger om  /o
Jeg synes, det er skønt, at de samme begynderspørgsmål igen og igen og igen bliver besvaret på en venlig og imødekommende måde, for det betyder jo også, at nybegyndere kan lide at komme her fortsat og ret hurtigt også selv kan hjælpe andre nybegyndere  <M
Længe leve DFF og alle medlemmerne  <I
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 25 Maj , 2010, 15:11 »
uha, jeg var nok blevet noget mere hidsig af den behandling, og havde bedt den formastelige tage shefen med tilbage når han alligevel skulle hente tommestokken.
uhhh jeg kan blive frygtelig når det tager mig   <B
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline mortends

• Passiv bruger
  • Nu med billede af mig selv...
« Svar #6 Dato: 25 Maj , 2010, 20:41 »
Jeg kan sagtens forstå konceptet med, at "tingene er så billige, tilgengæld, må vi behandle jer som vi vil!"

Jeg tror simpelt hen ikke på at det er rigtigt! i mine øjne kan en ansat i en butik på ingen måde forsvare at behandle kunderne som de lige har lyst til...

Det er da VIRKELIG for galt!

Synd at du allerede har sendt mailen af sted - jeg er sikker på at vi er mange, der gerne ville have bakket dig op angående den behandling. Måske er der endda nogen på forum, der har professionel erfaring indenfor kundeservice, jura el. lign. der kunne hjælpe...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline louisepedersen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 25 Maj , 2010, 21:36 »
hej har selv dårlig erfaring med den kæde- der er ikke meget fix der.

hvis man ved hvad man skal have er det ok og ellers må ma køre andetsteds. men jeg vil give alle andre herinde ret at sådan kan INGEN anst tillade sig at tale til en kunde. så er det ligemeget hvilken forretning det er!!!  /d
kunden har altid ret....... og hvis det er såadan de behandler folk, holder alle jo bare op med at handle hos dem og hvor står de så?
1stk Kochin hane "Hermand" + 2 høns
8 jydske STORE kyllinger
1,1 Dansk grågæs
1 påfugl kok
3 stk katte
1 hund
1 dejlig datter og en pragtfuld manse, og nu også en lille søn!!!

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 25 Maj , 2010, 21:40 »
Kunden har ALTID ret ...... så kan sådan en flab bare stikke tommestokken op hvor solen aldrig skinner  /1
Med venlig hilsen Søs

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 26 Maj , 2010, 12:13 »
Kunden har ALTID ret ...... så kan sådan en flab bare stikke tommestokken op hvor solen aldrig skinner  /1

HØRT!!!   *g
Mvh. Morten

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #10 Dato: 26 Maj , 2010, 18:21 »
Jeg blev sympati-irriteret i går og skrev en mail om nogle af vores oplevelser med den dårlige "uden H"-butik og så også den gode, der ligger dobbelt så langt væk. Har i dag fået en høflig mail, der forklarer at de er klar over problemet og at der er sat ny bestyrer på. De håber at jeg vil komme igen som kunde. Og mange venlige hilsener. Nåda /o
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline mortends

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 26 Maj , 2010, 18:26 »
Jeg blev sympati-irriteret i går og skrev en mail om nogle af vores oplevelser med den dårlige "uden H"-butik og så også den gode, der ligger dobbelt så langt væk. Har i dag fået en høflig mail, der forklarer at de er klar over problemet og at der er sat ny bestyrer på. De håber at jeg vil komme igen som kunde. Og mange venlige hilsener. Nåda /o

Jeg kender godt følelsen når man klager og får et ordentligt svar tilbage - totalt lækker følelse! Godt gået!   /o
Mvh. Morten

pylle pylle

• Gæst
« Svar #12 Dato: 26 Maj , 2010, 20:50 »
ankerine: har du fået svar?? det regner jeg godt nok ikke med at få!!!

DÅÅÅÅMME biks!!!

Tak for opbakningen!! måske man skulle sagsøge for svig og smerte!!

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #13 Dato: 26 Maj , 2010, 20:57 »
Joda - fra regionschefen. Synes at det er fint at de erkender problemet. Det er nu også almen viden i området.... Vi prøver nok igen at handle der om et par måneder. Så de får lidt ud af at være høflige og imødekommende :D. Og vi sparer en længere tur til super "uden H"-butikken længere væk. Og den fik jeg jo så lige rost i samme omgang. Det er jeg vist ellers for dårlig til. Og de er virkelig supersøde og kompetente.
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 26 Maj , 2010, 21:00 »
Godt, Ankerine!! Og Pylle - vi har heller ikke de bedste erfaringer med den butik jeg tror du mener! Ubehøvlet og totalt uvidende personale. Man kan godt købe personale for billigt!! Så hellere et lille 'h'!
Mvh Marianne