ja, som overskriften siger, så bliver man afhængig af fjerkræforum!
Den venlige tone, som oftest udspiller sig blandt brugerne, og den hjælp man altid bliver tilbudt af andre!! den sætter så dybe spor i en, at man får svært ved at klare sig ude i det virkelige liv!
Derfor vil jeg nu illustrere med følgende eksempel, hvordan verden uden for forummet, er et ondt og dystert sted!
som så ofte før, var jeg idag, i danmarks billigste trælast, for at købe nogle ting.
Der var travlt med mange mennesker, og jeg havde svært ved at håndtere mit køb af en ny vask! Derfor rettede jeg henvendelse til en ung mand, som stod og satte varer op, sammen med en anden ung mand.
derefter fandt følgende sted:
Jeg: "Undskyld, men du kunne vel ikke hjælpe mig?
medarbejder sur i tonen:" Med hvad?"
Jeg:" Jamen jeg skal have en vask, men den skal have et bestemt mål, fordi der er begrænset plads!"
Medarbejder:"Har du en tommestok med? Hvis ikke, så gå op til kassen og lån en!"
Da der var mange mennesker, kun 1 kasse åben, og en kø på ca 20-25 meter, spørger jeg;"undskyld, men er det ikke noget jeg kan lokke dig til?? som du ser er der utrolig lang kø, hvis du lige ved hvor den ligger, så kan jeg spare en halv time fra køen!?"
Den unge mand sukker opgivende, vender sig og begynder at gå mod kassen. Da han er ca 10-15 skridt fra mig,
råber han "Du kunne jo også bare bevæge dig op og spørge!"
Jeg er målløs! Jeg er aldrig blevet talt sådan til af en medarbejder, i nogen butik tidligere!
Den anden unge mand , som stod ved siden af, kunne se at jeg blev rystet af den talemåde, og forsøger at at glatte episoden lidt ud ved at sige:
Medarbejder 2: Det er fordi vores koncept er at, folk skal klare tingene selv, det derfor vi er så billige her, fordi vi ikke må hjælpe jer!"
Jeg: "Så kan han da bare sige det, han behøver da ikke være flabet!"
medarbejder 1 kommer tilbage med tommestokken, men der har jeg fuldstændigt mistet min lyst til at handle med dem, og vælger at forlade butikken!
Jeg kan sagtens forstå konceptet med, at "tingene er så billige, tilgengæld, må vi behandle jer som vi vil!"
Men de må da stadig eksistere for at tjene penge, og ikke for at håne folk! for det kan man da ikke leve af!
jeg er da sikker på at det ikke vil være i kædens interesse, at have et koncept der hedder "Vi har sparet H væk! for i skal nok selv finde ud af, at i ......., der for man en Helvedes dårlig oplevelse!
Jeg skyndte mig hjem, ind og lukkede dørene, sendte en meget sur mail til kæden, så de har noget at grine af til deres fyraftensbajer, og loggede derefter ind på
www.fjerkrae.dk, hvor jeg er i sikkerhed.