Jeg har tidligere postet et emne om eksperimentet...
Nu er der gået 4 uger siden jeg hentede 1.3 dværgsilkehøns
og sikke stærkt det da kan gå... mit udgangs punkt var jo at nyde mine 4 små pudderkvaste
MEN for 1 uge siden gik den ene høne på 6 æg og har ligget fast på dem siden... og gudhjælpemig om ikke yderliger 1 puttede sig for 4 dage siden - dog på "gamle" æg
og jeg er blevet ANGREBET og nærmer mig en AFHÆNGIGHED af disse vildt søde og charmerende kræ...
SÅ idag fik havde jeg en aftale med Elo Rasmussen om at måtte hente nogle "få" rugeæg til hende med de "gamle" æg - han mente ikke at have ret mange, men jeg kunne få dem han havde...
Så jeg tog afsted i forventning om 3-4 stk æg...
Men tak skæbne.... i et af hønsegårdene sad der bare den smukkeste lille "fejlfarvede" høne sammen med de fineste perlegrå dværge... jeg var solgt... Håbede inderligt at der blandt de "få" æg, kunne være en der kunne komme til at ligne

og så siger Elo til mig : "hun er til salg - har ikke den rette farve, men er ellers en fin lille sag" . Et hurtigt blik på manden min, der ikke er den store hønseentusiast, gav mig "okayså blikket" tilbage...
Så 2 små pudderkvaste kom i en kasse DE ER MINE.... hurraaaa...
Så fik vi alle Elos smukke høns at se... hold da op en fornøjelse.
Fornøjelsen blev da slet ikke mindre da vi kom til æggebakkerne med rugeæggene.... Jeg fik 10 stk med hjem hurraaa igen..
Så fra at være skrækslagen for fjerkræ - er jeg nu på 1.5 + 16 æg under eller på vej under skrukmadammer...og nu har jeg sørme fået et skrukhus også, hvor madammerne er flyttet til idag - og jeg flyttede SELV den ene, hun ligger i en klodskasse, men med handsker kunne jeg holde om hendes ryg og flyttet mor + "børn"
Jeg er saftsusme så glad og stolt af min lille besætning og hvad der kan komme i fremtiden.
HVis hende der ligger på de gamle æg, stadigt ligger ligeså fint i morgen - kan jeg så bytte æggene ud til mine rugeæg fra Elo ?
Jeg ved ikke om jeg har dummet mig i mit skrukhus - for den er lavet i et skab der ligger ned - hvor jeg har et rum til dem hver i hver ende... og så med fællesløbegård i midten... men kyllingerne vil jo klækkes med en uges mellemrum - vil det gå an - eller skal jeg have delt fællesrummet

99 % af min viden om høns - har jeg hentet her på forummet + link herfra - resten er læst i bøger anbefalet herfra
1000 tak for et fantastisk forum - der bare er det mest venligsindede... humoristiske... og hjælpsomme
tak fra en super glad Berit